اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه:

اثرگذاری تحریم‌ها توهمی بیش نیست / ایران از حق هسته‌ای نمی‌گذرد

خبرگزاری فارس: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه با اشاره به تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران‌ گفت: اثرگذاری این تحریم‌ها در مواضع ایران نسبت به غرب توهمی بیش نیست.

اثرگذاری تحریم‌ها توهمی بیش نیست / ایران از حق هسته‌ای نمی‌گذرد

حجت‌الاسلام والمسلمین محمود رجبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم‌ با اشاره به تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران توسط مجلس سنای آمریکا ‌گفت: با توجه به جریاناتی که در منطقه به وجود آمده‌ دشمن زمانی که یک مذاکره یا نشستی پیش می‌آید طبعا چنین فکر می‌کند که اعمال تحریم‌های شدیدتر علیه ملت ایران‌ می‌تواند از قدرت و ایستادگی ما در برابر خواسته‌ها و حقوقمان بکاهد.

وی ادامه داد: این موضوع در حالی است که تجربه عملی نشان می‌دهد این نظام روی اصولی حرکت می‌کند که تحریم و فشار،‌ تاثیری روی خط مشی ما نخواهد داشت.

* تاثیرگذاری تحریم ایران توهمی بیش نیست

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه تصریح کرد: اگر بنا بر این بود که ما منهای رسالت و ارزش‌های والای انقلابمان مذاکره‌ای انجام دهیم،‌ این طور حرکات می‌توانست در طول تاریخ انقلاب تاثیر‌گذار باشد، ‌اما ما بر اساس یک سری آرمان‌هایی انقلاب کردیم و الان هم به این آرمان‌ها پایبند هستیم.

قائم مقام موسسه آموزشی امام خمینی(ره) اضافه کرد: هر چند دشمن چنین توهمی دارد‌ اما مطمئنا این مسائل هیچ تاثیری بر موضوع‌گیری ما نسبت به حقوقمان چه در زمینه هسته‌ای یا در سایر زمینه‌ها نخواهد داشت؛ ما اهداف و آرمان‌های خود را به عنوان خطوط قرمز نظام ترسیم کرده‌ایم.

* غرب باید نسبت به عمل نکردن به تعهداتش پاسخگو باشد

استاد برجسته حوزه علمیه ابراز داشت: الان زمانی فرا رسیده که دشمن باید پاسخگو باشد که چرا در برابر تعهدات خود نسبت به مسائل هسته‌ای ایران عمل نمی‌کند،‌ حرف ما نادرست و خلاف قانون نیست که بخواهیم عقب‌نشینی کنیم.

رجبی افزود: ما از پیروزی انقلاب تا به الان تحریم‌های زیادی را تجربه کرده‌ایم که در تمام این موارد ‌دشمن این‌گونه توهم می‌کرده که در زمان کمی ما کوتاه می‌آییم و تسلیم می‌شویم و یا نظام ما شکست خواهد خورد؛ ولی در همه این موارد به یاری خداوند نظام ما این تهدید‌ها و سختی‌ها را تبدیل به فرصت کرده است.

وی با اشاره به تحریم‌های ایران در دوران پس از انقلاب تصریح کرد: شاخص‌ترین این تحریم‌ها و سختی‌ها ‌دوران جنگ است و ثابت شده که در هر زمینه‌ای که ما را تحریم می‌کنند ‌ما به شکوفایی دست می‌یابیم.

* غرب بزرگترین نقض‌کننده حقوق بشر است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه در ادامه با اشاره به محکومیت صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران از سوی مجلس سنای آمریکا به عنوان نقض‌کننده حقوق بشر‌ بیان کرد: بحث نقض حقوق بشر ‌همواره یک حربه‌ برای رسیدن به اهداف استکبار بوده و به ناحق توسط افرادی که بیشترین نقض حقوق بشر را اعمال می‌کنند،‌ به برخی کشورها و گروه‌ها نسبت داده می‌شود.

قائم مقام موسسه آموزشی امام خمینی (ره) غرب را بزرگترین نقض‌کننده حقوق بشر دانست و افزود: این اتهام‌ها در حالی است که کشورهای مدعی حقوق بشر ‌در مقابل گروه‌های تروریستی که در سراسر جهان در حال فعالیت هستند،‌ هیچ اقدامی انجام نمی‌دهند و حتی از آنها حمایت هم می‌کنند.

رجبی گفت: این اتهام‌ها، ‌توهماتی است که غربی‌ها دارند و فکر می‌کنند که می‌توانند افکار عمومی جهان را با چنین بیاناتی به سمت و سوی مخالفت با ایران کشانده و قدرت ما را تضعیف کنند.

انتهای پیام/2258/غ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول