اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشروح سخنان حداد عادل در مازندران:

حرف ایران در موضوع غنی‌سازی انرژی هسته‌ای روشن است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: حرف ایران در موضوع غنی‌سازی انرژی هسته‌ای روشن است.

حرف ایران در موضوع غنی‌سازی انرژی هسته‌ای روشن است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، غلامعلی حدادعادل به مناسبت شرکت در یادواره شهدای شهرستان بهشهر و حضور در جمع دانشجویان ساری به مازندران سفر کرد.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس در چهاردهمین یادواره 18 شهید پایگاه خاتم الانبیا شهرستان بهشهر با اشاره به شهادت سه تن از زائران امام حسین (ع) و زخمی شدن 19 تن از این عزیزان که صبح جمعه در سامرا به شهادت رسیدند، اظهار داشت: سلسله شهادت برقرار است، برای هر کسی در یک سنگر و در یک موقعیت اتفاق می‌افتد.

انقلاب از همان روز اول با عاشورا پیوند داشت

وی با اشاره به نقش استان مازندران در حوادث قبل و پس از انقلاب، گفت: مازندران هیچ وقت برای انقلاب دغدغه ایجاد نکرده و مشکل‌ساز نبوده است. همیشه بار از دوش انقلاب برداشت و در این 34 سال که از عمر انقلاب گذشت، مازندران یار شاطر بود و نه بار خاطر.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی با طرح این سئوال که شهدای ما شهادت را در کجا و در کدام مدرسه یاد گرفتند و به قول شاعر چه مستی است ندانم که رو به ما آورد، که بود ساقی و این باده از کجا آورد، خاطر نشان کرد: شهادت نهایت اخلاص است، این جوان‌های قبل از انقلاب و بعد از انقلاب و جنگ تحمیلی، شهادت را از مدرسه عاشورا از همین هیئت‌ها، روضه‌ها و سینه‌زنی‌ها یاد گرفتند. این انقلاب از همان روز اول با نهضت عاشورا و کربلا پیوند داشت.

مردم میراث شهدا را حفظ کردند

وی با اشاره به بسته ‌شدن پرونده رژیم شاه در عاشورای 57 اذعان داشت: همیشه این سید الشهدا بوده که به ملت درس شهادت می‌داده و این ملت درس او را خوب یاد گرفتند.

حدادعادل بر باشکوه‌تر برگزار کردن یادواره‌های شهدا تاکید و خاطر نشان کرد: هر چراغی که به یاد شهدا روشن می‌شود برکت و نعمت است، جنگ و شهادت نباید به یک خاطره تبدیل شود. این قدرت مقاومت، ایمان و الگو باید زنده بماند.

وی ادامه داد: امروز می‌توانیم خطاب به روح شهدا بگوییم که اگر شما جان عزیزتان را برای اسلام و انقلاب به خدا تقدیم کردید، مردم میراث شما را حفظ کردند، مردم کوتاهی نکردند، ایران به لطف الهی به لطف آن مرد الهی، به برکت شهدا و رهبری آیت الله العظمی خامنه‌ای یک کشور سرافراز در جهان است.

دنیا فرق آزادگی با نوکری را می‌فهمد

عضو خانه ملت در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به پیروزی مردم غزه در جنگ با اسرائیل، تصریح کرد: در حمله اسرائیل به غزه همه دنیا دیدند که تنها یک کشور صدای حق‌طلبی را بلند کرد و آن جمهوری اسلامی ایران است و به گفته رمضان عبدالله رئیس حرکت جهادی فلسطین، از فشنگ تا موشک هر چه بود از ایران بود و در نتیجه این کمک‌ها دیدیم که حمله را اسرائیل آغاز کرد اما کسی که برای آتش‌بس شرط گذاشت، غزه بود.

حیرت اساتید دانشگاه‌های جهان اسلام از شرایط ایران در وضعیت تحریم

وی با بیان اینکه دنیا فرق آزادگی و شجاعت و صداقت آزادی‌خواهان را با نوکری و پست فطرتی و دریوزگی آمریکا و اسرائیل می‌فهمد، بیان داشت: امروز در جهان ایستادگی در برابر ظلم، با نام ایران برابر شده است.

این استاد و محقق برجسته در بخش دیگری از سخنان خود به دیدار اخیر اساتید دانشگاه‌های اسلامی دنیا با رهبر انقلاب اشاره کرد و گفت: آن‌ها فکر می‌کردند ایران به‌دلیل تحریم‌ها و فشار اقتصادی، یک کشور فلج است اما دیدند که کشور به خوبی اداره می‌شود و امنیت برقرار است و با دیدن وضعیت ایران، دچار حیرت شدند.

پیشرفت‌ها، تحریم‌ها را بی‌اثر می‌کند

وی همچنین به مشکلات و گرفتاری‌های داخلی ناشی از گرانی‌ها و مشکلات اقتصادی که در اثر تحریم و توطئه بر ما تحمیل شد، اشاره و خاطر نشان کرد: اما در همین وضعیت می‌بینیم که صنایع دفاعی ما تقریباً هر ماه یک بار یک دستگاه و سلاح جدید رونمایی می‌کند تا دشمن ببیند که ایران در دفاع از خود مصمم است. روزی بود که از ما می‌خواستند هر چقدر اورانیوم داریم به آنها بدهیم تا آنقدر که خواستند به ما اورانیوم 20 درصد بدهند اما با همت جوانان مبتکر و دانشمند بسیجی ایران و با تکیه بر دانش بومی، به اورانیوم 20 درصد غنی شده رسیدیم.

عضو خانه ملت در ادامه گفت: در فناوری نانو جزو 10 کشور نخست هستیم. در سلول‌های بنیادین هم که از رشته‌های جدید علمی است در زمره کشورهای پیشرفته قرار داریم. در تولید داروهای نوترکیب به طوریکه 95 درصد داروهای ما در داخل تهیه می‌شوند به همین شکل در سدسازی و جاده‌سازی هم هر روز پیشرفت داریم.

تحریم‌ها را به فرصت تبدیل می‌کنیم

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی با اشاره به این سخن امام خمینی (ره) که «ایران کشور رسول الله (ص) است»، بیان داشت: عده‌ای نشسته‌اند دور هم تا این کشور را فلج کنند و می‌خواهند مردم زیر فشار تحریم‌ها استقلال خود را از دست بدهند اما آن‌ها نمی‌دانند مردمی که جگرگوشه‌هایشان را برای اسلام به جنگ فرستادند، هیچگاه از پشتیبانی نظام مأیوس نمی‌شوند.

وی با بیان اینکه به لطف خدا با همت همیشگی، این تحریم را به یک فرصت تبدیل می‌کنیم، اظهار داشت: اکنون شرایط اقتصادی در مقایسه با 3-4 ماه قبل کنترل شده ولی باید اقتصاد مقاومتی را مطرح و به تولید داخلی کمک کنیم. کاری نکنیم که احتیاجمان به خارجی بیشتر شود.

با درس گرفتن از گذشته، انتخابات باشکوهی داشته باشیم

حدادعادل در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع مهم یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خرداد 92 اشاره و اظهار داشت: به سال 88 که برمی‌گردیم، می‌بینیم دشمن چه برنامه‌ای طراحی کرده بود.

در حالی که باید حضور حداکثری مردم را در انتخابات جشن می‌گرفتیم، عده‌ای تهمت و تقلب در انتخابات را بهانه قرار دادند، هر چه گفتیم به ما بگویید در کدام صندوق تقلب شده است، چیزی نگفتند چون دروغ می‌گفتند اما این مردم بودند که بصیرت خود را در 9 دی نشان دادند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان سخنان خود، گفت: با هوشیاری، وحدت و با تجربه از گذشته، انتخاباتی باشکوه داشته باشیم که باعث عزت انقلاب و نتیجه‌اش انتخاب رئیس جمهوری باشد که در مسیر مدنظر امام و رهبری و شهدا کشور را اداره کند.

مذاکره‌ با آمریکا بدون رعایت‌ استقلال ملت ایران مردود است

حدادعادل درباره شرایط مذاکره با آمریکا گفت: در میز مذاکره‌ای که شأن و استقلال ملت ایران رعایت نشود، آن مذاکره مردود است.

حدادعادل در پاسخ به سؤالی در رابطه با عملکرد صدا و سیما در راستای مصرف‌گرایی و رفتار سینما که در فیلم‌ها صرفا به خیانت می‌پردازند و اینکه برخورد جدی با این مسائل وجود ندارد، گفت:‌ این حرف‌ها تا اندازه‌ای درست است و یک اشکالاتی در سینما، هنر و مسائل فرهنگی وجود دارد.

وی افزود:‌ کمیسیون فرهنگی مجلس به این موضوع می‌پردازد و مشکلات به مرور زمان رفع می‌شود.

حدادعادل در پاسخ به سئوال این دانشجو که تصور کرده بود حداد عادل همچنان عضو کمیسیون فرهنگی مجلس است، گفت:‌ من در مجلس نهم عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات هستم.

کمی تا قسمتی ابری

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه کاندیداتوری حداد عادل در انتخابات ریاست جمهوری تا چه اندازه جدی است، اظهار داشت: کمی تا قسمتی ابری.

حدادعادل خاطر نشان کرد: اگر بگویم اصلا نیست، دروغ گفته‌ام و اگر بگویم قطعا تصمیم گرفته‌ام، این هم دروغ است.

وی با اشاره به اینکه با دوستان ارتباط داریم و مشورت می‌کنیم، افزود: امیدواریم آنچه به سود کشور است، پیش بیاید و مهم نیست من بیایم یا شخص دیگری، آرزوی ما موفقیت انقلاب اسلامی است.

حدادعادل با بیان اینکه هنوز ورود به بحث‌های انتخابات ریاست جمهوری را زود می‌دانیم، یادآور شد:‌ فکر می‌کنم مسائل اقتصادی مردم مهم‌تر است.

بهتر است درباره انتخابات عجله نکنیم

وی با اشاره به اینکه شش ماه تا انتخابات ریاست جمهوری فاصله داریم، گفت: بهتر است عجله نکنیم.

حدادعادل در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه وی از مسائل مربوط به پاپ سخن گفته، اما ایران اسلامی ما هم دست کمی از کشورهای غیرمسلمان ندارد و مردم در فقر به سر می‌برند و عدالت در رفتار برخی مسئولان دیده نمی‌شود و نمونه بارز آن بی‌عدالتی در توزیع سهام عدالت است که برخی آن را دریافت کردند و برخی نه و همچنان مشکلات مربوط به اشتغال و بی‌توجهی به کشاورزان است، اظهار داشت: در اینکه در کشور عده‌ای دچار فقر هستند و مشکلات دارند، شکی نیست.

وی با بیان اینکه دانشجوها دغدغه گرانی و اشتغال دارند و بعضا با مشکلات خانوادگی هم مواجه هستند افزود:‌ تمام آنچه که این دانشجو نوشته درست نیست، برای اینکه اگر سراغ هر خانواده‌ای بروید، می‌بینید که وضعیت زندگی آنها نسبت به گذشته بهبود داشته است.

بیش از 4 میلیون و 500 هزار دانشجو داریم

نماینده مردم تهران در مجلس، اظهار داشت:‌ اینگونه نیست که تصور کنید که انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی از منظر عدالت و عدالت اقتصادی کاری نکرده است.

وی با بیان اینکه یکی از خدمات این است که اکنون بیش از 4 میلیون و 500 هزار نفر دانشجو داریم، گفت: ‌قبل از پیروزی انقلاب با جمعیت 36 میلیونی فقط 175 هزار دانشجو داشتیم حال آنکه با افزایش دو برابری جمعیت کشور تصور می‌رود که تعداد دانشجویان هم به دو برابر قبل از پیروزی انقلاب برسد و می‌بینید و اینگونه نیست.

بعضی مشکلات کشور مدیریتی است

حدادعادل با اشاره به اینکه در صادرات و تولید کشاورزی هم پیشرو هستیم، افزود:‌ در چند محصول کشاورزی در دنیا یا رتبه نخست را داریم و یا جزو 10 رتبه برتر هستیم و این استان را هم در نظر بگیرید که در تولید مرکبات و برنج سهم عمده‌ای دارد.

وی با بیان اینکه بعضی مشکلات مدیریتی است و مقداری هم باید قبول کنیم که دشمن داریم، تصریح کرد: چون می‌خواهیم مستقل باشیم، دشمنان بی‌رحمی داریم.

قبل از انقلاب در کشور دکترای فیزیک نداشتیم

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در سال 1342 وقتی که 18 ساله بودم وارد دانشگاه تهران شدم و ابتدا در رشته فیزیک تحصیل کردم و چند سال هم معلم فیزیک بودم، گفت:‌ از وضعیت صنعت و علم کشور بی‌اطلاع نبودم.

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب در کشور دکترای فیزیک نداشتیم، اضافه کرد: توصیه می‌کنم نسبت به انقلاب منصفانه قضاوت کنید و این دغدغه‌ها باعث نشود همه چیز را زیر سئوال ببرید.

حدادعادل در رابطه با مذاکره با آمریکا اظهار داشت: مذاکره چیز بدی نیست به شرط آنکه شرایط عادلانه مذاکره رعایت شود.

در موضوع غنی‌سازی انرژی هسته‌ای حرف ما روشن است

وی با بیان اینکه اگر با سیاست هویج و چماق بخواهند با ما مذاکره کنند، تصریح کرد: این دیگر مذاکره نمی‌شود.

حدادعادل یادآور شد:‌ ما مذاکره‌ای می‌خواهیم که حقوق ما را در اداره کشور به رسمیت بشناسند.

وی با بیان اینکه در این موضوع غنی‌سازی انرژی هسته‌ای حرف ما خیلی روشن است، افزود: ‌خواهان مذاکره‌ای هستیم که در چارچوب ضوابط بین‌المللی و عادلانه باشد.

رژیم صهیونیستی پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای را امضا نکرد

حدادعادل با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای را امضا نکرده و سلاح هسته‌ای هم در اختیار دارد، متذکر شد:‌ این گفته‌ خود آنها است اما در رابطه با انرژی هسته‌ای ما می‌بینید که چگونه رفتار می‌کنند.

وی با بیان اینکه ما چه مذاکره‌ای کنیم با کشوری که بخواهد اینگونه با ما مذاکره کند، گفت: با کسی مذاکره می‌کنیم که احترام مردم ایران حفظ شود.

حدادعادل خاطر نشان کرد:‌ در میز مذاکره‌ای که شأن و استقلال ملت ایران رعایت نشود، آن مذاکره مردود است.

دولت می‌خواهد به بازار ثبات بخشد / قیمت ارز کمتر از 2500 تومان

حدادعادل با اشاره به اینکه دولت در سه ماه اخیر با مدیریت بهتری از نظر توزیع ارز، صادرات و واردات مقداری التهاب را کم کرده است، یادآور شد: قیمت ارز به کمتر از 2 هزار و 500 تومان رسید.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه چرا جلسات کرسی‌های آزاداندیشی در طول سال کم برگزار می‌شود و جامعه از نظر فرهنگی نابسامان شده است، اظهار داشت:‌ موضوع نابسامانی فرهنگی را تایید می‌کنم و امیدوارم تعداد جلسات هم بیشتر شود.

حدادعادل در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه حضور افرادی که در کنکور رتبه زیر هزار کسب می‌کنند در دانشگاه در کنار افرادی که رتبه بالای 20 هزار دارند، باعث فرار مغزها می‌شود، گفت: این موضوع عمومیت ندارد که افراد با این سطح اختلاف در کنکور در یک کلاس قرار گیرند.

وی ادامه داد: در غیر این صورت هم دلیلی ندارد که فردی با مالیات این مردم درس بخواند و چشمش به بیگانه باشد و اینکه پذیرشی بگیرد و از کشور برود.

حدادعادل با بیان اینکه اشکال از جای دیگر است، تصریح کرد:‌ اگر کسی وطن خود را دوست داشته باشد، هیچ‌ وقت کشور را تنها نمی‌گذارد بلکه سختی را تحمل کرده و این‌جا می‌ماند و سختی را در اینجا به جای دیگری که در رفاه و راحتی باشد، ترجیح می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه گم‌شده ما در وطن‌مان است، افزود: سختی وجود دارد، من و شما باید آن را برطرف کنیم.

حداد عادل با بیان اینکه انصاف نیست که یک پیرزن روستایی مالیات دهد و بعد از درس خواندن از واشنگتن و نیویورک سر دربیاوریم، خاطر نشان کرد: ‌این ناجوانمردی است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سؤال که چرا مسئولان اصلا به فکر مردم نیستند، اظهار داشت:‌ این طور نیست که مسئولان اصلا به فکر مردم نباشند.

وی در پاسخ به سؤالی در رابطه با گرانی‌های ماه‌های اخیر گفت:‌ این مسئولان همان مسئولان سال‌های گذشته هستند و مجلس هم کم و بیش همان است.

حدادعادل افزود: موج جدید گرانی‌ها، محصول شش ماه اخیر نیست و باید بدانیم که یک علت جدید در کار است و مقدار زیادی از این مسائل با تحریم‌ها مرتبط است.

وی با بیان اینکه ما می‌دانیم فشارها برای فلج کردن اقتصاد کشور تا چه اندازه است و چه قدر تدبیر لازم است، ادامه داد: این تحریم‌ها اثر می‌گذارد اما گرانی را باید مهار کرد.

حدادعادل با اشاره به اینکه دولت در دو سه ماه اخیر با مدیریت بهتری از نظر توزیع ارز، صادرات و واردات مقداری التهاب را کم کرده است، یادآور شد: ‌اکنون قیمت ارز را به کمتر از 2 هزار و 500 تومان رسانده‌اند و می‌خواهند با شیب ملایمی به بازار ثبات بخشند.

وی با بیان اینکه نمی‌گویم مجلس کاملا به وظیفه خود عمل کرده و یا دولت دچار هیچ سوء مدیریتی نیست، تصریح کرد:‌ اما این گونه نیست که مسئولان اصلا به فکر مردم نباشند، این جفا به مسئولان است.

حداد عادل در پاسخ به سئوالی در رابطه با اصلاح قانون انتخابات گفت: طرح اصلاح قانون انتخابات هر چه که بود، آن ماده‌های بحث برانگیز که از درون آن درآمد، زیاد نگرانی ندارد.

وی با بیان اینکه من و دوستانم در مجلس از ابتدا با کلیات این طرح مخالف و با بعضی مواد آن به طور ویژه مخالف بودیم، یادآور شد:‌ ذهنتان را از این مسئله آسوده کنید.

حدادعادل با اشاره به اینکه این مرده آنقدر شیون ندارد، گفت: ‌البته قصد اهانت به مجلس را ندارم، مواد نگرانی این طرح مرده است و در این قانون جهات مثبت هم وجود داشت.

وحدت بین حوزه و دانشگاه تعارف‌آمیز و شعاری نیست

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: وحدت بین حوزه و دانشگاه تعارف‌آمیز و شعاری نیست. غلامعلی حدادعادل به 27 آذر سالروز شهادت دکتر مفتح اشاره کرد و اظهار داشت: بحث وحدت بین حوزه و دانشگاه با شهادت دکتر مفتح مطرح شد.

معنادار شدن شعار وحدت حوزه و دانشگاه در بعد از انقلاب

وی با اشاره به اینکه در کنار شعار استقلال آزادی، جمهوری اسلامی تنها شعاری که در کشور ماندگار شد شعار وحدت بین حوزه و دانشگاه است، ادامه داد: شعار وحدت بین حوزه و دانشگاه با گذشت زمان معنا پیدا کرد و از اهمیت آن کم نشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه راجع به شعار وحدت حوزه و دانشگاه باید فکر شود، بیان داشت: آیا منظور از وحدت بین حوزه و دانشگاه این است که این دو بخش با هم دشمن نباشند و یا در حوزه کاری با یک روش فعالیت کنند و نیز بین این دو حوزه دوستی برقرار باشد مطرح است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون ما شاهد دوستی بین دو حوزه و دانشگاه هستیم.

حوزه و دانشگاه باید اداره حکومت را به دست گیرند

حدادعادل با اشاره به اینکه مقصود از شعار وحدت بین حوزه و دانشگاه این است که این دو بخش باید اداره کشور را به دست گیرند، تصریح کرد: اهمیت این شعار برمی‌گردد به قبل از انقلاب که حوزه در اداره کشور نقشی نداشت.

وی افزود: تصور حکومت قبل از انقلاب این بود که فقه فقط باید به مسائل شخصی و اعتقادی بپردازد.

این مسئول خاطر نشان کرد: قبل از انقلاب یکی از دو بال حوزه و دانشگاه قطع بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه مردم در زمان انقلاب تصمیم گرفتند کشور بر اساس اعتقادات دینی اداره شود، تصریح کرد: 99 درصد مردم کشور به انقلاب اسلامی رأی دادند تا با تبعیت از امام راحل حکومت آنان بر مبنای اعتقاد اسلامی تنظیم شود.

وی افزود: در حکومت اسلامی باید به اعتقادات مردم احترام گذاشته شود.

قوانین و تعاملات کشور اسلامی باید طبق موازین اسلام باشد

حدادعادل افزود: کشوری که مبنای حکومت اسلامی دارد، دولتش باید بر اسلام موازین اسلامی کار کند.

وی ادامه داد: قوانین کشور اسلامی باید در فرهنگ، سیاست خارجی و بقیه حوزه‌ها بر اساس موازین اسلامی باشد.

وی به بحث سکولاریزم پرداخت و به فعالیت‌های دشمن برای اجرای این حکومت در کشور ما اشاره کرد و گفت: سکولار به جدایی دین از سیاست می‌پردازد که در تمام شئونات اجتماعی قابل اجرا است.

حدادعادل بیان داشت: برای اجرای حکومت اسلامی در کشور علما و حوزه باید در جریان حکومت دخالت داشته باشند.

وی با بیان اینکه پاپ در اروپا نقش برجسته‌ای دارد، تصریح کرد: پاپ با وجود ثروت بی‌اندازه‌اش حق دخالت در هیچ یک از سیاست‌های دولت اروپا را ندارد.

دولتی که مبنای اعتقادی ندارد نسبت به ارزش‌های انسانی متعهد نیست

حداد‌عادل افزود: دولتی که مبنای آن اعتقادات دینی نباشد، هیچ‌گونه تعهدی نسبت به ارزش‌های انسانی ندارد.

وی افزود: وجه اشتراک همه مخالفان انقلاب اسلامی این است تا جامعه‌ای سکولار برای ما تعریف کنند.

ضرر جامعه سکولار فاصله بین مردم و حکومت است

حدادعادل با طرح سئوالی مبنی بر اینکه اگر کشور به صورت سکولاریزم اداره شود چه خواهد شد، بیان داشت: بدبینی مردم به حکومت نخستین ضرری است که کشور متوجه آن شده و فاصله بین ملت و دولت ایجاد می‌شود.

وی افزود: اگر مردم کشور بدانند حاکمشان معتقد به اعتقادات دینی است پشتوانه حکومت می‌شوند که نظیرش را در انقلاب اسلامی شاهد بودیم.

این مسئول با اشاره به اینکه راز ماندگاری انقلاب اسلامی بعد از 34 سال حضور مردم به عنوان پشتوانه حکومت است، خاطر نشان کرد: جلوه اعتقادات دینی مردم در عاشورا و تاسوعای حسینی دیده شد که این مهم نشان از پیوند اعتقادی مردم در حکومت است.

وی ادامه داد: اگر پیروزی انقلاب اسلامی جاودان ماند به خاطر دینی بودن حکومت است.

حدادعادل با بیان اینکه بعد از هشت سال دفاع مقدس مردم با اعتقادات دینی خود انقلاب را اداره کردند و در جنگ پیروز شدند، گفت: همچنان از دست تحریم‌های دشمن در امان نیستیم ولی شاهدیم که کشور به درستی اداره می‌شود.

وی افزود: دشمن معتقد است که ایران در حوزه دفاعی قدرتمند است و از هر نقطه‌ای وارد کشور شود در همان جا سرکوب می‌شود.

دشمن در حمله نظامی ژست می‌گیرد

عضو خانه ملت گفت: در حال حاضر حمله نظامی در دستور کار دشمن نیست ولی هر وقت بخواهد و ضرورت بداند ژست می‌گیرد.

وی با بیان اینکه دشمن در سال 76 امیدوار بود که جریان سکولار در کشور اجرا می‌شود و علائم آن را دریافت کرد، خاطر نشان کرد: در این بخش به نتیجه مثبتی نرسید.

حدادعادل افزود: دشمن در سال 88 برای ایجاد اغتشاش در کشور برنامه‌هایی را طراحی کرد ولی با بصیرتی که در 9 دی مردم کسب کردند تمام فتنه‌های دشمن سرکوب شد.

وی ادامه داد: هم‌اکنون تمام صحنه گردان‌های اغتشاش سال 88 به خارج از کشور رفته و در پشت اینترنت با هم پیام رد و بدل می‌کنند.

جدایی بین مردم و حکومت هدف دشمن است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه چند سالی است دشمن غنی‌سازی هسته‌ای را بهانه کرده و با توجه به نظارتی که دارد این موضوع را تبلیغاتی کرده است، بیان داشت: دشمن بر رأی فشار آوردن به جمهوری اسلامی حلقه تحریم را تنگ‌تر کرده تا با این بهانه بتواند جدایی بین مردم و حکومت ایجاد کند.

این مسئول یادآور شد: مردم ما آگاهانه در عزای امام حسین شرکت کردند و مظلومیت این امام برایشان مهم است و متوجه شدند که تحریم آمریکا به لحاظ مسلمانی و گسترش فرهنگ است.

حدادعادل با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی تحریم‌ها را تبدیل به فرصت می‌کند، بیان داشت: مردم ما با صرفه‌جویی و حمایت از تولیدات داخلی فشارهای اقتصادی را تحمل می‌کنند تا آسیبی به انقلاب اسلامی وارد نشود.

وی ادامه داد: استقلال‌طلبی مردم تحریم‌ها را خنثی می‌کند و در این موقعیت حوزه و دانشگاه با اتحاد از موازین اصیل دینی مراقبت می‌کنند.

حدادعادل متذکر شد: وحدت بین حوزه و دانشگاه تعارف‌آمیز و شعاری نیست، باید برای دینی بودن جامعه بین حوزه و دانشگاه تعامل ایجاد شود.

انتخاب اصلح در انتخابات ریاست جمهوری کشور را از فتنه مصون می‌دارد.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس نهم با اشاره به نزدیکی زمان انتخابات ریاست جمهوری گفت:ملت با بصیرت و با اراده فرد اصلح را انتخاب و سعی کنند تا کشور از آفاتی که در سال‌های اخیر فتنه نامیدیم مصون بماند.

حداد عادل همچنین در جمع نمازگزاران قائمشهر از مازندران به عنوان دژ محکم دفاعی اهل بیت در طول تاریخ 1400 ساله اسلام و پشتوانه بزرگ انقلاب یاد کرد.

وی حماسه عاشورای حسینی را عامل الهام‌بخش انقلاب اسلامی ایران دانست و افزود: این انقلاب در آغاز پیروزی الگویی برای تقلید در دنیا نداشت اما امام راحل خود این الگو را برای ما ترسیم کرد.

حداد عادل با اشاره به الگو شدن انقلاب اسلامی ایران در بین مسلمانان جهان تصریح کرد: مسلمانان دنیا با تأسی از انقلاب ما خواهان برقراری حکومت دینی و اسلامی هستند.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس نهم، علت ماندگاری و قدرتمندی انقلاب اسلامی ایران را حمایت و حضور همیشه در صحنه مردم و پشتیبانی آنان از نظام دین‌مدار و پرچمداری انقلاب توسط امام راحل و مقام معظم رهبری عنوان کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیشرفت‌های دانشمندان و جوانان کشور در عرصه‌های مختلف علم و فناوری تاکید کرد: ایران چشم و چراغ اسلام است و این اقتدار کشور، موج خشم و عصبانیت را در دشمن برانگیخت که در شکل جدید با تحریم اقتصادی علیه ایران اوج خشم خود را نمایانده است.

وی افزود: دشمن می‌خواهد با تحریم ملت ما را از انقلاب جدا و خسته کند در صورتی‌که ما با استفاده از این تحریم از نیازهای خود به دیگران کاسته و دست نیازمان را به سوی کسی دراز نخواهیم کرد.

حداد عادل با تاکید بر محکم کردن پایه‌های نظام در دوران تحریم یادآور شد: اگر اصحاب امام حسین (ع) به خاطر کمبودها از امام دست کشیدند ما هم از انقلاب دست خواهیم کشید.

وی افزود: باید حقانیت انقلاب را از دشمن انقلاب بشناسیم، آمریکا مخالف و دشمن اصلی نظام، از روز نخست پیروزی انقلاب توطئه‌هایش را آغاز کرد چرا که منطقش پشتیبانی بی‌چون و چرا از رژیم صهیونیستی است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: صهیونیزم با وجود در دست داشتن بمب اتمی و قتل عام مردم و جنگ و خونریزی از حمایت آمریکا برخوردار است و آمریکا امنیت رژیم صهیونیستی را امنیت خود می‌داند.

حداد عادل در بخش پایانی سخنانش با اشاره به نزدیکی زمان انتخابات ریاست جمهوری اذعان داشت: موقعیت حساسی را پیش رو داریم، ملت با بصیرت و با اراده فرد اصلح را انتخاب و سعی کنند تا کشور از آفاتی که در سال‌های اخیر فتنه نامیدیم مصون بماند.

به گزارش خبرگزاری فارس، غلامعلی حدادعادل همچنین در دومین برنامه کرسی‌های آزاداندیشی با موضوع دانشجو و بصیرت عاشورایی در سالن اجتماعات دانشگاه سما، پاسخگوی سؤالات دانشجویان بود.

حداد‌عادل در بخش نخست این برنامه، به تبیین شعار وحدت حوزه و دانشگاه پرداخت و در ادامه به سؤالات کتبی و سپس سؤالات شفاهی دانشجویان پاسخ داد.

نماینده مردم تهران در مجلس، در این نشست به سؤالاتی از قبیل، احتمال کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری، جایگاه زنان در جمهوری اسلامی، وضعیت فرهنگی دانشگاه‌ها سینما و تلویزیون، ارتباط با آمریکا، حضور اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری آینده، وظایف دانشجویان در مقابل مسائل فرهنگی، تحریم، گرانی‌های اخیر و ... پاسخ داد.

وی درباره احتمال کاندیداتوری خود در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، اظهار داشت: اگر بگویم اصلا قصد کاندیداتوری ندارم، دروغ گفته‌ام و اگر هم بگویم که تصمیم قطعی برای کاندیداتوری ریاست جمهوری دارم، باز هم دروغ است.

حدادعادل با اشاره به اینکه مهم نیست، من بیایم و یا فرد دیگری، یادآور شد: امیدوارم آنچه به صلاح کشور است اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه هنوز ورود به بحث‌های ریاست جمهوری را زود می‌دانم، خاطر نشان کرد:‌ تصور می‌کنم مسائل اقتصادی مهم‌تر است.

حدادعادل افزود: شش ماه تا انتخابات فرصت باقی است و بهتر است در این زمینه عجله نکنیم.

انتهای پیام/2296/ب/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول