اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خلخال خبر داد

افزایش 79 درصدی مشارکت مردم با بهزیستی خلخال

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان خلخال از رشد مشارکت 79 درصدی اهالی خلخال در کمک به بهزیستی شهرستان خلخال خبر داد.

افزایش 79 درصدی مشارکت مردم با بهزیستی خلخال

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، هوشنگ محمدی صبح امروز در نشست مشترک با مسئول بهزیستی شهرستان خلخال، از رشد مشارکت‌های مردمی این سازمان خبر داد.

وی افزود: در سال جاری رشد 79 درصدی مشارکت مردمی در خلخال را شاهد بودیم و این نشان از علاقه مردم در همیاری و دستگیری از ارگان‌‌های حمایتی در توانمند‌سازی اقشار محروم و معلول جامعه است.

فرماندار خلخال ادامه داد: فعالیت‌های بهزیستی در حوزه اورژانس اجتماعی و سایر بخش‌ها از جمله رسیدگی به وضعیت معلولان، زنان سرپرست خانوار و ساماندهی آنها، تلاش در راستای داشتن جامعه‌ای پویاست و باید در کنار مردم با فکر مردمی و جلب بیشتر مشارکت‌های مردمی در خدمت اقشار جامعه بود.

وی اظهار داشت: تشویق مردم به حمایت و تعامل با بهزیستی شهرستان در کمک به اقشار ضعیف و واقعاً نیازمند از برنامه‌های سازمان بهزیستی کشور بوده و می‌‌‌طلبد که مردم در کنار دستگاه بهزیستی جدیت بیشتری نشان دهند.

این مسئول با تقدیر از عملکرد شایسته اداره بهزیستی شهرستان خلخال در خدمت به محرومان و معلولان جامعه، ابراز داشت: بهزیستی فقط یک نهاد حمایتی نیست بلکه توانمند در بیشترین حوزه‌ها برای خدمت به مردم است.

وی افزود: هم‌اکنون دو مرکز توانبخشی امید خلخال و مرکز نگهداری ثامن الائمه با نظارت بهزیستی شهرستان خلخال در خدمت معلولان ذهنی و جسمی شهرستان خلخال است.

توزیع 56 میلیون تومان بن نقدی در بین مددجویان خلخال 

رئیس بهزیستی شهرستان خلخال نیز گفت: 56 میلیون تومان بن نقدی خرید بین مددجویان در شهرستان خلخال توزیع شده است.

پرویز مصطفایی اظهار داشت: هم‌اکنون یک‌هزار و 200 خانوار در حوزه توانبخشی و 650 خانواده در حوزه امور اجتماعی زیرپوشش بهزیستی شهرستان خلخال قرار دارند.

وی از بیمه 189 نفر زنان روستایی و عشایری در خلخال خبر داد و افزود: 100 نفر از زنان سرپرست خانوار بیمه شده‌اند که در آینده دارای امنیت شغلی و بیمه تامین اجتماعی عمر خواهند بود.

مصطفایی با اشاره به فعالیت اورژانس اجتماعی بهزیستی خلخال، ابراز داشت: از ابتدای سال جاری تعداد 52 مورد اختلافات خانوادگی و مشکلات اقتصادی و اجتماعی به مرکز اورژانس اجتماعی مراجعه کرده‌اند که 20 پرونده از این مراجعات با صلح سازش مختومه شده است.

رئیس بهزیستی خلخال با اشاره به فعالیت بهزیستی شهرستان در حوزه پیشگیری، شنوایی‌سنجی و بینایی‌سنجی، از فعالیت 92 پایگاه ثابت و سه پایگاه سیار با به کارگیری 100 نیروی فعال در این زمینه خبر داد.

این مسئول اظهار داشت: با این فعالیت‌ها مشکلات بینایی و شنوایی کودکان در آینده مشاهده نخواهد شد.

مصطفایی تصریح کرد: در بخش مهارت‌های زندگی نیز این اداره فعال بوده و امسال بیش از 750 نفر مهارت‌های زندگی را آموزش دیده، 210 نفر در کلاس‌های آموزش بعد از ازدواج، 390 نفر در آموزش زندگی خانواده و یک هزار و 72 نفر نیز آموزش قبل از ازدواج دیده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس بهزیستی خلخال در پایان اظهار داشت: در حوزه ژنتیک نیز فعالیت چشمگیری در بهزیستی خلخال مشهود است و امسال 145 نفر تحت مشاوره ژنتیک قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/62008/ح/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول