اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل خبر داد

افزایش 65 درصدی وصول مطالبات فرودگاه اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل از افزایش 65 درصدی وصولی مطالبات فرودگاه اردبیل در هشت ماهه اول امسال خبر داد.

افزایش 65 درصدی وصول مطالبات فرودگاه اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل، مصطفی صفایی اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون 7 میلیارد و 800 میلیون ریال وصولی داشته‌ایم که این میزان 50 درصد بیشتر از سال قبل بوده است.

وی با اشاره به افزایش 66 درصدی درآمدهای این فرودگاه در سال جاری گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال درآمدهای این فرودگاه به 15 میلیارد ریال برسد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل درآمد فرودگاه اردبیل و سایر فرودگاه‌ها را از محل عوارض مسافری، استفاده شرکت‌های هواپیمایی از سیستم ناوبری و باند، تبلیغات، اجاره اماکن و فضاهای خدماتی و عمومی فرودگاه و... عنوان کرد.

صفایی با بیان اینکه اولویت اول فرودگاه اردبیل افزایش ایمنی و امنیت پروازها است، یادآور شد: در سال جاری هزینه‌های فرودگاه نیز در راستای تجهیز و توسعه آن تا 45 میلیارد ریال افزایش پیدا کرده است و این در حالی است که این رقم نیز در سال گذشته 35 میلیارد ریال بود.

این مسئول با اشاره به نشست و برخاست هواپیما و اعزام و پذیرش بار و مسافر خاطرنشان کرد: بیش از 200 هزار مسافر از فرودگاه اردبیل در هشت ماهه گذشته جابه‌جا شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 5 درصد افزایش نشان می‌دهد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل با اشاره به انجام یک‌ هزار و 720 پرواز در هشت ماهه اول سال جاری بیان داشت: این رقم در سال گذشته یک‌ هزار و 698 نشست و برخاست بوده است.

صفایی میزان بار جابه‌جا شده از این فرودگاه در هشت ماه گذشته سال جاری را نیز یک‌ هزار و 540 تن کالا عنوان کرد و از برنامه‌ریزی برای افزایش حمل بار به‌ویژه بارهای تجاری خبر داد.

وی افزود: افزایش حمل بار به‌ویژه بارهای تجاری به دلیل درآمدزایی و نیز توسعه اقتصادی منطقه از جمله مهم‌ترین اولویت فرودگاه اردبیل است و این فرودگاه به لحاظ وسعت و دارا بودن 120 هکتار زمین می‌تواند در زمینه ایجاد انبار بارهای تجاری اقدام کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل در پایان سخنان خود همچنین با اشاره به تشکیل گروه اقتصادی کردن فرودگاه اردبیل تصریح کرد: این گروه فعالیت خود را آغاز کرده و در حال حاضر طرح‌های اقتصادی کردن فرودگاه اردبیل را پیگیری می‌کند و افزایش جابجایی بار تجاری از فرودگاه اردبیل نتیجه فعالیت این گروه اقتصادی است.

انتهای پیام/62003/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول