اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرودگاه‌های اردبیل:

سیستم برف‌روبی در فرودگاه اردبیل دایر است

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل گفت: سیستم برف‌روبی در فرودگاه اردبیل با هدف پاک‌سازی باند فرودگاه پس از بارش برف دایر است.

سیستم برف‌روبی در فرودگاه اردبیل دایر است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مصطفی صفایی بعد از ظهر امروز همزمان با هفته حمل و نقل و راهداری در نشست با خبرنگاران استان اظهار داشت: ما با مجهز کردن فرودگاه به این سیستم به محض اتمام بارش برف نسبت به برف‌روبی باند اصلی اقدام می‌کنیم.

وی تصریح کرد: به دلیل شرایط جوی موجود در اردبیل هیچ استانی همانند استان ما برف‌پذیر نیست و بر همین اساس ما سال گذشته 60 روز عملیات برف‌روبی در باند فرودگاه اردبیل را داشتیم.

صفایی یکی از دغدغه‌های اصلی فرودگاه‌ها را عدم آگاهی مردم از وظایف، مأموریت‌ها و فعالیت‌های شرکت فرودگاه‌ها اعلام کرد و افزود: راهبری فرودگاه‌ها یکی از مأموریت‌های اصلی شرکت فرودگاه‌های کشور است که این مأموریت با ارائه خدمات ناوبری توسط شرکت‌های هواپیمایی در سطح جامعه مشهود است.

این مسئول اصلی‌ترین اولویت فرودگاه اردبیل را امنیت پرواز اعلام کرد و ادامه داد:‌ در تمام فرودگاه‌ها باید ابتدا ایمنی و امنیت برقرار شود که این امر به وسیله دستگاه‌های ناوبری و نیروهای مجرب و امکانات موجود در فرودگاه میسر شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل خاطرنشان کرد: هم‌اکنون در فرودگاه اردبیل یک‌هزار و 200 هکتار زمین داریم که این رقم برای امکانات و تجهیزات ما رقم قابل توجهی است.

وی اردبیل را دارای دو باند متقاطع اعلام کرد و بیان داشت:‌ هم‌اکنون در کشور هیچ فرودگاهی به جز اردبیل دارای این باند نیست و تنها در فرودگاه قلعه‌مرغی تهران باند متقاطع وجود داشت که تحویل شهرداری شده است.

صفایی خدمت‌رسانی به مردم، ساخت ترمینال و مسیرهای رفت و آمد را از دیگر مسئولیت‌های فرودگاه اعلام کرد و گفت: هم‌اکنون کل محوطه فرودگاه در اختیار فرودگاه‌ها است و بهره‌برداران اماکن و ارگان‌هایی که در آن وجود دارند تحت نظارت ما عمل می‌کنند.

وی از فعالیت پلیس فرودگاه، گذرنامه، سپاه و سوخت‌گیری با مدیریت مستقل در فرودگاه خبر داد و یادآور شد: ‌در کنار این‌ها شرکت‌های هواپیمایی نیز با ما وارد قرارداد شده و تمام قسمت‌هایی را که به آنها واگذار کردیم در قبال دریافت اجاره بها واگذار می‌شود.

صفایی همچنین از دریافت عوارض پروازها نیز خبر داد و افزود: برای استفاده از سیستم ناوبری، باند و پارکینگ نیز این شرکت‌ها هزینه‌ای را در وجه فرودگاه پرداخت می‌کنند.

انتهای پیام/62006/غ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول