اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرودگاه‌های کرمان اعلام کرد

انجام هر هفته 73 پرواز داخلی و 10 پرواز خارجی از فرودگاه کرمان‌

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان گفت: هر هفته 73 پرواز داخلی با 13 هزار و 877 نفر مسافر و 10 پرواز خارجی با 2 هزار و 216 مسافر از فرودگاه کرمان انجام می‌شود.

انجام هر هفته 73 پرواز داخلی و 10 پرواز خارجی از فرودگاه کرمان‌

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمد نخعی یکشنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فرودگاه کرمان در 10 کیلومتری غرب شهر این استان و در ارتفاع یک ‌هزار و 750 متری از سطح دریا قرار دارد.

وی با بیان اینکه نخستین پرواز در 24 اسفندماه سال 30 وارد کرمان شد و مورد استقبال مسئولان وقت قرار گرفت، ادامه داد: اداره کل فرودگاه‌های استان کرمان با انجام پروازهای مسافربری، آموزشی و نظامی، وسیع‌ترین پهنه فرودگاهی در ایران را دارد.

این مسئول با اشاره به اینکه اداره کل فرودگاه‌های استان کرمان بسترسازی مناسب برای آموزش تخصصی در فرودگاه‌های ایران را انجام داده است، خاطرنشان کرد: طی چهار ماه گذشته، 6 هزار و 540 نفر ساعت آموزش در فرودگاه استان کرمان انجام شده است.

نخعی بیان داشت: طی هشت ماه نخست سال جاری، 3 هزار و 574 پرواز با 585 هزار و 635 نفر مسافر و 4 هزار و 800 تن بار از فرودگاه کرمان انجام شده است.

وی میانگین ماهانه پروازهای خارجی از فرودگاه کرمان را 43 پرواز با 9 هزار و 351 نفر و 142 تن بار طی هشت ماهه نخست سال جاری ذکر و تصریح کرد: هر هفته 73 پرواز داخلی با 13 هزار و 877 نفر مسافر و 99 تن بار از فرودگاه کرمان طی هشت ماهه نخست سال جاری انجام شده است.

این مسئول همچنین تعداد پروازهای خارجی از فرودگاه کرمان در هر هفته را 10 مورد با 2 هزار و 216 مسافر و 36 تن بار اعلام کرد.

نخعی با بیان اینکه اداره کل فرودگاه‌های استان کرمان دارای چهار فرودگاه تابعه است، ابراز داشت: در حال حاضر فرودگاه‌های سیرجان و بم فعال هستند.

وی افزود: 437 پرواز از فرودگاه سیرجان با بیش از 20 هزار نفر مسافر و 135 تن بار طی هشت ماهه نخست سال جاری انجام شده و این فرودگاه هر هفته 13 پرواز داشته است.

نخعی اذعان داشت: فرودگاه بم نیز طی هشت ماهه نخست سال جاری، 127 پرواز با 8 هزار و 669 مسافر انجام داده و این فرودگاه هر هفته چهار پرواز داشته است.

این مسئول در پایان عنوان کرد: اداره کل فرودگاه‌های استان کرمان طی سه ماه گذشته موفق به کسب رتبه برتر امر به معروف و نهی از منکر و مقام برتر اطلاع‌رسانی شفاف و به‌ موقع در بین فرودگاه‌های ایران شده است.

انتهای پیام/80019/ذ/ش/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول