اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی خبر داد

تیکاف 7516 پرواز از فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی گفت: امسال 7هزار و 516 پرواز به فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز وارد و یا خارج شده‌اند.

تیکاف 7516 پرواز از فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز

علی رستمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: 7 هزار و 516 پرواز طی هشت ماه گذشته به فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز وارد و یا خارج شده‌اند.

وی افزود: از پروازهای اشاره شده 5 هزار و 984 پرواز در خطوط داخلی و یک‌هزار و 532 پرواز در خطوط خارجی اقدام به جابه‌جایی مسافر کرده‌اند.

رستمی در مورد تعداد پروازهای ورودی و خروجی در خطوط داخلی و خارجی گفت: در هر دو بخش پروازهای ورودی و خروجی برابری داشتند؛ به طوری که در پروازهای داخلی 2 هزار و 992 پرواز ورودی و دقیقاً همین تعداد نیز پرواز خروجی از فرودگاه تبریز به ثبت رسیده که این روند در بخش پروازهای خارجی نیز 766 پرواز ورودی و 766 پرواز خروجی بوده است.

رستمی اضافه کرد: خدمات پرواز در فرودگاه تبریز از طریق 14 شرکت هواپیمایی داخلی و خارجی مستقر در این مجموعه ارائه می‌شود که شامل آتا، هما، ایران ایر، آسمان، کاسپین، نفت، تابان، کیش ایر و ماهان به عنوان شرکت‌های داخلی و آزال (آذربایجان)، ترکیش(ترکیه) و عربستان به عنوان شرکت‌های خارجی از آن جمله هستند. 

وی خاطرنشان کرد: در هشت ماه گذشته 923 هزار و 565 نفر از طریق خطوط هوایی در آذربایجان‌شرقی جابه‌جا شده‌اند که از این تعداد، 188 هزار و 460 نفر لیست مسافران پروازهای خارجی و 735 هزار و 105 نفر نیز جزو مسافران ورودی و خروجی از طریق خطوط هوایی داخلی بوده‌اند.

فرودگاه بین‌المللی تبریز در شمال‌غرب این شهر و در ارتفاع یک‌هزار و 494 متری از سطح دریا در زمینی به مساحت 420 هکتار در سال 1333 تحت نظارت ضوابط سازمان جهانی هوانوردی (ICAO) تأسیس شد. 

انتهای پیام/60001/ز/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول