اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل خبر داد

فعالیت 334 راهدار اردبیلی در زمستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از فعالیت 334 راهدار استان اردبیل در جاده‌ها و محورهای مواصلاتی استان در زمستان امسال خبر داد.

فعالیت 334 راهدار اردبیلی در زمستان

علی حیدری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل به برنامه‌های برف‌روبی و نمک‌پاشی در زمستان و تدارک اکیپ‌ها و گروه‌های مختلف اشاره کرد و اظهار داشت: 47 اکیپ راهداری در زمستان امسال با 193 دستگاه و بیش از 334 نفر راهدار در ایستگاه‌ها و راهدارخانه‌های مرکزی ثابت و سیار مستقر شده و فعالیت سه ماهه را انجام می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: برای اولین بار 2 هزار و 500 کیلومتر خط‌کشی جاده‌ها در 9 ماه امسال صورت گرفته به طوری که ما در تراز بالاتر دو سه برابر سال‌های گذشته به پیمانکار بدهکار هستیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل شست‌وشوی تابلوهای علایم راهنمایی و رانندگی، اصلاح برخی گارد‌ریل‌ها، تشکیل اکیپ‌های شهرستانی برای بازدید از محورهای مواصلاتی و بازبینی علایم آنها را از دیگر اقدامات صورت گرفته اعلام کرد و یادآور شد: ما با همکاری دهیاران و به همت پیمانکاران جاده‌های روستایی را نیز مورد بررسی و ارزیابی قرار دادیم تا مشکلی از لحاظ تابلوها و علایم راهنمایی نداشته باشیم.

کاهش 12 درصدی تلفات جاده‌ای در اردبیل

حیدری در بخش دیگری از سخنان خود همچنین از کاهش 12 درصدی تلفات جاده‌ای استان در هشت ماه امسال خبر داد و گفت: در این کاهش حضور پلیس راه، امدادگران، اورژانس و راهداران سختکوش موثر بوده و باید دست به دست هم دهیم تا این تعدیل و کاهش همچنان روند مطلوب‌تری به خود بگیرد.

این مسئول برف‌روبی و نمک‌پاشی 6 هزار و 700 کیلومتر از جاده‌های مواصلاتی استان را کاری سخت و پر‌حجم توصیف کرد و بیان داشت: اکیپ‌های مختلف ما به رغم کمبود امکانات و منابع و افزایش حجم جاده‌ها تلاشی شبانه‌روزی انجام می‌دهند تا جاده‌های استان را ایمن و راحت برای تردد همگان کنند به رغم آنکه 40 درصد رانندگان خودروهای سنگین ما در سال‌های اخیر بازنشسته شده‌اند و از تعداد نیروهای عملیاتی ما دراین سال‌ها کاسته شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: راهداران ما مانند یک شیر در هماورد زمستانی حاضر شدند و با پشت سر گذاشتن تمام سختی‌ها و مصائب سعی می‌کنند بستر و زمینه‌ای را فراهم آورند تا همه بهره‌برداران از جاده‌ها و محورهای مواصلاتی بتوانند سفری ایمن را تجربه کنند.

حیدری در پایان سخنان خود با اشاره به حجم زیاد تردد از محورهای اصلی و افزایش سفرها به استان تصریح کرد: به رغم این افزایش و از طرفی کاهش اعتبارات و نیرو و تجهیزات راهداران این استان با ظرفیتی مضاعف‌تر و چندین برابری زمستان امسال نیز در جاده‌ها حاضر شدند تا در خدمت رانندگان و مسافران باشند.

انتهای پیام/62001/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول