اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار اردبیل مطرح کرد

ایثار نشان لیاقت راهداران است/اختصاص 15 میلیارد تومان برای راه‌آهن

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار اردبیل گفت:‌ سختکوشی و ایثار نشان لیاقت راهدارانی است که شبانه‌روز در مسیر آرامش و امنیت مردم تلاش می‌کنند.

ایثار نشان لیاقت راهداران است/اختصاص 15 میلیارد تومان برای راه‌آهن

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کمال‌الدین میر جعفریان ظهر امروز در مراسم تجلیل از راهداران نمونه اردبیل اظهار داشت: در سال‌های اخیر در توسعه راه‌ها و تقویت حوزه راهداری این استان خدمات و توجه جدی صورت گرفته است به طوری که شاهد توسعه و تقویت محورهای مواصلاتی و همچنین حمل و نقل سریع‌تر و راحت‌تر هستیم و بیشتر از این باید به حوزه حمل و نقل زمینی در این استان که بیشترین حجم مسئولیت و کار را عهده‌دار است صورت گیرد.

وی تقویت حوزه راهداری و احداث راه‌های جدید همراه با چهاربانده کردن محورهای مواصلاتی اصلی را در ایمن‌سازی سفرها بسیار موثر اعلام کرد و یادآور شد: وزارت راه و شهرسازی هرگز از حوزه راه در کنار تولید مسکن و تحویل سرپناه برای متقاضیان غفلت نکرده به طوری که در یک توجه جدی زیر‌ساخت‌های حوزه راه، راه‌آهن و حتی فرودگاه‌ها نیز در این استان مورد توجه قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه مسکن نیز با درایت وزیر سختکوش راه و شهرسازی و دولت خدمتگزار در آینده نزدیک مساکن مهر تولید شده افتتاح شده و به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون عمرانی استاندار اردبیل با قدردانی از زحمات راهداران و بیان خدا قوت به آنها هفته حمل و نقل را گرامی داشت و به لبیک رانندگان به ندای امام راحل در تخلیه بنادر اشاره کرد و گفت: در این حرکت انقلابی و ارزشمند دغدغه عموم مردم در تامین مایحتاج ضروری و مورد نیاز برطرف شده و توطئه و ترفند دشمن نیز خنثی شده است.

میر جعفریان تاکید کرد:‌ به دنبال این حرکت و در سال‌های اخیر نیز اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها سبب شد تا حمایت جدی از فعالان حوزه حمل و نقل صورت گیرد به طوری که بیشترین حمایت را در اجرای این قانون از سوی رانندگان و صاحبان مجموعه‌های حمل و نقل شاهد بودیم.

این مسئول روز اول دی به عنوان روز راهداری را گرامی داشت و افزود: یکی از دغدغه‌های وزیر راه و شهرسازی کمک به حوزه راهداری و برطرف کردن مشکلات این حوزه بوده که در نشست اخیر اعتبار ویژه‌ای را برای به ثمر نشستن سیاست‌ها در این حوزه اختصاص داده‌اند.

معاون عمرانی استاندار اردبیل با اعلام اینکه حدود 15 میلیارد تومان برای راه‌آهن اردبیل و تکمیل ایستگاه آن تخصیص داده شده است، بیان داشت:‌ البته رقم  10 میلیارد تومانی که از آن یاد می‌شود تنها برای پرداخت طلب پیمانکاران است و 5 میلیارد تومان نیز برای تکمیل ایستگاه راه‌آهن و تامین برخی مصالح و مواد مورد نیاز دیگر به استان اختصاص یافته است.

ایمن‌سازی محور اردبیل – سرچم در دستور کار قرار گرفته است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، میر جعفریان ضرورت ایمن‌سازی محور اردبیل – سرچم و کاهش تصادفات و تلفات در این محور و تکمیل تقاطع‌های غیرهمسطح را نیز یادآور شد و تصریح کرد: اگر محور اردبیل – سرچم را هویت جاده‌ای استان می‌دانیم باید با تزریق اعتبار ویژه وزیر راه و شهرسازی نسبت به اصلاح و چهارخطه کردن آن اقدام کنیم.

وی به انگیزه مضاعف کاری در مجموعه راه و شهرسازی اشاره کرد و ادامه داد: با ادغام راه و ترابری و مسکن و شهرسازی مسئولیت این مجموعه بیش از گذشته شده و در تمام حوزه‌ها باید به صورت متعادل و با نگاه منصفانه فعالیت‌ها به سمتی باشد تا رضایت‌مندی مردم بیش از گذشته فراهم آید.

معاون عمرانی استاندار اردبیل ابراز داشت: به دلیل آنکه تنها وسیله و طریق حمل و نقل در این استان راه‌های مواصلاتی و جاده‌هاست و اردبیل از زیر‌ساخت‌های حمل و نقل ریلی، هوایی و دریایی بی‌نصیب بوده و یا بهره کمی برده به همین خاطر بیشترین تمرکز ما توسعه راه‌های مواصلاتی زمینی است.

میر جعفریان همچنین به فعالیت پایانه‌های گمرکی و مرزی اشاره کرد و گفت: در این زمینه نیز باید کیفیت مبادلات تجاری افزایش یافته و نسبت به تقویت این جبهه کمک کنیم.

وی در پایان سخنان خود از تلاش و مجاهدت راهداران قدردانی کرد و یادآور شد: بنده نیز به عنوان یک راهدار معتقد هستم که خدمت‌ بی‌منتی که راهداران انجام می‌دهند اجر و پاداشی مضاعف در نزد خداوند دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در پایان این مراسم از راهداران نمونه استان،‌ فرماندهان پاسگاه‌ها، امدادگران سختکوش هلال احمر و دیگر فعالان عرصه راهداری و ایمنی راه‌ها با اهدای لوح سپاس و هدایایی قدردانی شد.

انتهای پیام/62001/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول