اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل راه و شهرسازی گیلان:

راهداری گیلان‌ سالانه 360 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

خبرگزاری فارس: مدیر کل راه و شهرسازی گیلان گفت: راهداری گیلان سالانه نیازمند 360 میلیارد تومان اعتبار است.

راهداری گیلان‌ سالانه 360 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت شعبان‌پور ظهر امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت گرامیداشت روز حمل و نقل «26 آذر تا اول دی» با بیان اینکه گیلان دارای بیش از 10 هزار و 685 کیلومتر مجموع طول راه‌ها است، اظهار کرد: از این مقدار، بیش از 309 کیلومتر راه اصلی، 53 کیلومتر آزادراه، 366 کیلومتر بزرگراه، یک‌هزار و 115 کیلومتر راه فرعی و بالغ بر 8 هزار و 840 کیلومتر راه روستایی است.

به گفته وی، از میزان راه‌های روستایی موجود، بیش از 3 هزار و 692 کیلومتر به صورت آسفالته و 5 هزار و 148 کیلومتر خاکی است.

این مسئول رشد شبکه راه‌های استان نسبت به سال‌های قبل از دولت نهم را بسیار رضایت‌بخش خواند و تصریح کرد: تا هشت سال قبل گیلان آزاد راه نداشت و اکنون 53 کیلومتر آزادراه دارد و در حوزه بزرگراه نیز از 227 کیلومتر به 367 کیلومتر شبکه بزرگراهی افزایش یافته که نشانه رشد 38 درصدی در حوزه بزرگراه‌هاست.

وی درباره نگه‌داری راه‌های استان ابراز کرد: سالانه برای راهداری گیلان بالغ بر 360 میلیارد تومان اعتبار نیاز است در حالی که میزان اعتبار اختصاص یافته به امر راهداری از محل استانی و ملی حدود 255 میلیارد ریال است.

شعبان‌پور خاطرنشان کرد: امسال تاکنون نیز از مجموع اعتبارات ملی و استانی حدود 250 میلیارد ریال اعتبار در بخش نگه‌داری و ایمن‌سازی راه‌ها ابلاغ شده است.

وی با اشاره به اقدام‌های صورت گرفته درباره آسفالت راه‌های روستایی، افزود: طبق برنامه راه روستایی سال گذشته، بهسازی و آسفالت 501 کیلومتر در قالب طرح مهر ماندگار با 323 پروژه در برنامه کاری قرار دارد که برای این طرح‌ها 67 میلیارد تومان اختصاص یافته و تاکنون 286 کیلومتر از پروژه‌های مهر ماندگار آسفالت شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی گیلان از آسفالت 74 کیلومتر راه‌ روستایی بالای 50 خانوار با اعتبار 8 هزار و 820 میلیون ریال در سال جاری خبر داد.

انتهای پیام/2300/ش/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول