اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در استان زنجان:

تلفات جاده‏ای استان در سال‌جاری روند کاهشی داشته است

خبرگزاری فارس: قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در استان زنجان با اشاره به آمار هفت ماه نخست سال‌جاری، گفت: تلفات جاده‏ای استان روند کاهشی داشته است.

تلفات جاده‏ای استان در سال‌جاری روند کاهشی داشته است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حافظ باباپور ظهر امروز در مراسم تجلیل از راهداران نمونه استان زنجان، اظهار داشت: مجموع تلفات جاده‏ای برون‌شهری استان زنجان در جاده‎های شهری و روستایی 166 نفر کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه تلفات جاده‏ای استان در راه‏های روستایی در سال‌جاری 20 نفر بوده است، افزود: این میزان در سال گذشته 23 نفر بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به هدفگذاری وزارت راه و شهرسازی برای کاهش تلفات جاده‌ای، یادآور شد: وزیر راه و شهرسازی کاهش 15 درصدی تلفات در جاد‏های کشور را هدف‌گذاری کرده است.

وی عملکرد اداره کل راه و شهرسازی زنجان در کاهش تلفات جاده‏ای در استان را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: در برنامه پنج ساله توسعه کشور کاهش 10 درصدی در هر سال هدفگذاری شده است.

باباپور، استان زنجان را جزو استان‌های پیرو در کاهش تلفات جاده‌ای عنوان کرد و ادامه داد: در سال‌جاری 12 درصد تلفات جاده‏ای در استان کاهش یافته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان خاطرنشان کرد: کاهش 12 درصدی تلفات در سال‌جاری نشان از عملکرد رو به رشد استان در این حوزه است.

*افزایش شش درصدی مصدومین در جاده‏های استان

وی به مصدومین جاده‏های استان اشاره کرد و افزود: آمار هفت ماه سال‌جاری نشان از افزایش شش درصدی مصدومین در جاده‏های استان دارد.

باباپور به تلاش‏های صورت گرفته در حوزه راه استان اشاره کرد و یادآور شد: باید با برنامه‏ریزی کارآمد تلفات جاده‏ای و میزان مصدومین استان روند کاهشی داشته باشد.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در استان میزان مصدومین سال گذشته را 2 هزار 535 نفر عنوان کرد و اظهار داشت: میزان مصدومین در سال‌جاری 2 هزار و 688 نفر بوده است.

*اعتبارات اداره کل راه و شهرسازی در سال‌جاری 250 میلیارد ریال است

وی به اعتبارات اداره کل راه و شهرسازی اشاره کرد و یادآور شد: اعتبارات حوزه راه برای نگهداری و توسعه راه در سال‌جاری 250 میلیارد ریال است.

باباپور ادامه داد: ارزش جاده‌های استان 100 هزار میلیارد ریال است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان به میزان هزینه‏کرد در نگهداری راه‏ها اشاره کرد و افزود: به صورت متوسط 4 درصد هزینه‏های در حوزه راه باید برای نگهداری آن هزینه شود.

وی متوسط هزینه‌کرد بر اساس 4 درصد در جهان را بیش از اعتبارات تخصیصی به حوزه راه زنجان دانست و خاطرنشان کرد: باید مشکلات اعتباری در حوزه راه با اهتمام مسئولین کاهش یابد.

باباپور به راه‌های استان اشاره کرد و گفت: میزان راه‌های استان 5 هزار و 739 کیلومتر است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان تلاش راهداران در حوزه راه استان را قابل تمجید عنوان کرد و اظهار داشت: ارائه خدمات راهداران در راه‏های استان مناسب است.

انتهای پیام/73002/ح/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول