اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دریادار سیاری مطرح کرد

مانور نیروی دریایی ارتش در ‌آب‌های آزاد/ امنیت منطقه را برقرار کرده‌ایم

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از گسترش و استمرار حضور این نیرو در آب‌های آزاد خبر داد.

مانور نیروی دریایی ارتش در ‌آب‌های آزاد/ امنیت منطقه را برقرار کرده‌ایم

به گزارش خبرگزاری فارس از بندر انزلی، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نیروی دریایی ارتش مسئولیت حفظ، حراست و صیانت از منابع و منافع نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در دریای خزر، دریای عمان، تنگه راهبردی هرمز و آب‌های آزاد را به عهده دارد.

وی به انجام ماموریت بیست‌وسومین ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دریای سرخ اشاره کرد و افزود: ناوهای نیروی دریایی ارتش در هفته جاری در بندر سودان پهلو گرفتند و این امر بازتاب بسیار خوبی در عرصه بین‌المللی داشته است.

سیاری حضور ناوگروه‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران در بنادر کشورهای دوست و همسایه در اقیانوس هند را به منظور ارسال پیام دوستی و تحکیم روابط دوستانه با این کشورها خواند و تصریح کرد: هدف از حضور ناوگروه‌های نیروی دریایی ارتش در مناطق مذکور برقراری امنیت برای تردد و عبور و مرور کشتی‌های نفتکش و تجاری ایران در آب‌های بین‌المللی به‌ویژه در خلیج عدن است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به وجود دزدان دریایی در خلیج عدن، ابراز کرد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران توانسته است امنیت منطقه را برقرار کند.

وی ادامه داد: ناوگروه‌های نیروی دریایی ارتش امنیت مسیرهای تردد کشتی‌های تجاری و نفتکش را برقرار می‌کنند و در آب‌های آزاد در حال گشت‌زنی هستند و در بنادر بسیاری از کشورهای دوست که با آنها رابطه داریم، پهلو می‌گیرند و این امر موجب تحکیم روابط بین کشورها می‌شود.

سیاری حضور نیروی دریایی ارتش در آب‌های آزاد را در راستای تدبیر فرماندهی معظم کل قوا عنوان کرد و گفت: مقام معظم رهبری تاکید می‌فرمایند دریا برای هر کشوری منافع راهبردی و کلان دارد و باید بتوانیم از این منابع برای پیشرفت دریاپایه کشور استفاده کنیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش استفاده از منافع و منابع از دریا را نیازمند اقتدار و قدرت در دریا دانست و بیان کرد: موظف هستیم تدبیری که صادر شده را دنبال کنیم ضمن اینکه برای حضور در آب‌های آزاد، مقام معظم رهبری تدبیر دیگری را صادر فرمودند مبنی براینکه ما ملت صلح‌طلب هستیم و اهل تعدی و تجاوز به مرزهای آبی، منابع و منافع دیگران در آب‌های آزاد و اقیانوس هند نیستیم.

وی با تاکید براینکه اهل حضور در آب‌های آزاد هستیم، اظهار کرد: حضور نیروی دریایی ایران در آب‌های آزاد را توسعه می‌دهیم و این حضور استمرار  و افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/84001/ش/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول