اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر مجمع پیشگیری از جرم نیروهای مسلح:

پیشگیری یک اصل مهم در تأمین امنیت است / بی‌توجهی به جرائم کوچک زمینه‌ساز جرائم بزرگ

خبرگزاری فارس: دبیر مجمع پیشگیری از جرم سازمان نیروهای مسلح گفت: پیشگیری یک اصل مهم و انکارناپذیر در تأمین امنیت در جامعه است.

پیشگیری یک اصل مهم در تأمین امنیت است / بی‌توجهی به جرائم کوچک زمینه‌ساز جرائم بزرگ

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، احمد غلامی ظهر امروز در مجمع عمومی پیشگیری از وقوع جرم سازمان قضایی نیروهای مسلح استان کردستان در سنندج، با اشاره به نقش و جایگاه نیروهای مسلح اظهار کرد: پاسداری از استقلال، تمامیت ارضی و نظام مقدس جمهوری اسلامی در قانون اساسی بر عهده نیروهای مسلح است.

به گفته وی، حراست و پاسداری از نظام جمهوری اسلامی در قانون اساسی به عنوان وظیفه نیروهای مسلح تعیین و این نشان از جایگاه و نقش مهم آنان دارد.

وی از امنیت به عنوان یک اصل مهم در توسعه اقتصادی، علمی و سایر حوزه‌ها نام برد و گفت: نیاز به داشتن امنیت در زندگی فردی و اجتماعی ضرورتی انکارناپذیر است که این مهم توسط نیروهای مسلح تأمین می‌شود.

دبیر مجمع پیشگیری از جرم سازمان نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: از این رو نیروهای مسلح به عنوان تأمین کنندگان امنیت در جامعه از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند.

غلامی افزود: بین رفاه جامعه و امنیت رابطه معناداری وجود دارد و هر جامعه‌ای که امنیت در آن بیشتر باشد مردمش از رفاه بهتری برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه در مورد امنیت در آیات متعدد قرآن کریم اشاره شده است، افزود: یکی از انگیزه‌های پرستش خداوند متعال نیز تامین امنیت است.

دبیر مجمع پیشگیری از جرم سازمان نیروهای مسلح افزود: بر اساس عقیده و نظر بسیاری از دانشمندان و اندیشمندان تربیت، امنیت و آزادی سه مولفه مهم در رشد و ارتقا انسان در هر جامعه‌ای است.

غلامی با تاکید بر اینکه تامین این امنیت به عهده نیروهای مسلح است، افزود: نیروهای مسلح تنها زمانی می‌تواند در انجام این وظیفه و رسالت خطیر و مهم موفق باشند و امنیت پایدار را برای مردم جامعه مهیا کنند که خود از نظر روحی، روانی، جسمی سالم باشند.

وی از پیشگیری نیز به عنوان اصل بسیار مهمی در تامین امنیت در جامعه نام برد و گفت: توجه به این اصل مهم در برقراری امنیت ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

دبیر مجمع پیشگیری از جرم سازمان نیروهای مسلح  تصریح کرد: برخی از جرائم و بیماری‌ها در هیچ شرایط به حد درمان و مجازات نمی‌رسند از این بحث پیشگیری بسیار مهم از بروز اینگونه جرائم و بیماری‌ها است.

غلامی تصریح کرد: ‌بدون شک کاهش نرخ جرائم در جامعه به یک سری عوامل بستگی دارد که پیشگیری یکی از عوامل بسیار مهم در کاهش جرائم‌ها است.

بی‌توجهی به جرائم کوچک زمینه‌ساز بروز جرائم بزرگ است

وی بی‌توجهی به جرائم کوچک را عامل افزایش نرخ جرائم بزرگ در جامعه دانست و گفت: برخورد درست با مجرمین جرائم خورد و دادن مجازات‌های متناسب به آنها عامل کاهش جرائم بزرگ می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سازمان نیروهای مسلح بحث پیشگیری از جرائم را از 15 سال پیش آغاز و به صورت مستمر دنبال می‌کند.

دبیر مجمع پیشگیری از جرم سازمان نیروهای مسلح اضافه کرد: با وجود همه نواقص و مشکلاتی که کاهش نرخ جرائم در نیروهای مسلح بهترین نتیجه انجام این مهم بوده است.

غلامی با اشاره به کاهش 1.10 درصدی آمار زندانیان در ندامتگاه‌های استان در سال‌جاری تصریح کرد: کاهش آمار زندانیان نتیجه انجام کارهای پیشگیرانه در سطح جامعه است.

وی در ادامه به اهداف برگزاری این مجمع نیز اشاره کرد و گفت: پیشگیری از وقوع جرم، کاهش ارتکاب جرم، پیش‌بینی برای وقوع جرم، حفظ سلامت در نیروهای مسلح و صیانت از نیروهای انسانی در نیروهای مسلح از مهم‌ترین اهداف برگزاری این مجامع است.

به گفته دبیر مجمع پیشگیری از جرم سازمان نیروهای مسلح، از سال 76 تاکنون 19 مجمع عمومی پیشگیری از وقوع جرم در سطح استان و 525 مجمع در سطح کشور برگزار شده است.

غلامی در پایان تصریح کرد: برگزاری این مجامع در سطح استان نقش بسیار مهمی در کاهش نرخ جرائم در نیروهای مسلح داشته است.

انتهای پیام/79002/غ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول