اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت

علما و روشنفکران توطئه‌های دشمنان را خنثی کنند

خبرگزاری فارس: نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت گفت: این وظیفه علما و روشنفکران است که باید سعی کنند، توطئه‌های دشمن را در ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی خنثی کنند.

علما و روشنفکران توطئه‌های دشمنان را خنثی کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از ریگان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی پیش از ظهر امروز در سفر به شهرستان ریگان و در همایش بزرگ وحدت شرق استان کرمان اظهار داشت: خدا را شکر که ما بر‌خوردار از مکتب اسلام، متنعم به نعمت وجود ‌قرآن و بهر‌ه‌مند از وجود نازنین نبی مکرم اسلام(ص) هستیم. 

وی افزود: آن چه که جنبه تفرق بین ‌مذاهب اسلامی‌ است، حنبلی، مالکی، شافعی و جعفری با دیگر مذاهب دو تا سه درصد از احکام فقهی با هم اختلاف دارند.

سلیمانی تصریح کرد: حداکثر عالم تشیع با عالم اهل تسنن در مسئله جانشینی نبی مکرم اسلام(ص) یک اختلاف جزئی دارند و به دلیل اینکه مشترکات فراوان است، باید همانگونه که قرآن فرموده‌ اعتصام به حبل‌الله پیدا کنیم تا توطئه دشمن را در زمینه ایجاد تفرقه خنثی سازند.

وی ابراز داشت: این وظیفه علما و روشنفکران است که باید سعی کنند توطئه‌های دشمن را در ایجاد تفرقه و در نتیجه حکمیت و حاکمیت که کار دنیای استکبار به ویژه پیر کفتار انگلیس است، خنثی‌سازی کنند، زیرا دنیای استکبار می‌خواهد این اندیشه را‌ ‌اختلاف در بین شیعه و سنی بیفکند‌.

سلیمانی افزود: با بصیرت و هوشیاری‌ که مردم دارند، دشمن نتوانسته توطئه‌های شیطانی خود را در ایجاد تفرقه ایجاد کند‌.

وی در رابطه با وحدت شیعه و سنی در جنوب شرق کشور گفت: گر چه تلاش فراوانی شد به ویژه در قسمت سیستان و بلوچستان، اما با بصیرت و هوشیاری مردم این توطئه‌ها خنثی شدند‌.

سلیمانی خاطرنشان کرد: در بلوچستان خیلی تلاش شد که ز‌مینه اختلاف به وجود آورند و بعضی افراد ندانسته به این مسائل دامن‌ زدند چه افراط‌‌گرایان اهل سنت و چه افراط‌گرایان اهل تشیع که با هوشمندی علمای متعهد و روشنفکران و مردم شریف تا به اینجا وحدتشان‌ مطلوب و مقبول‌ است.

جواد کمالی معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان نیز در این همایش گفت: برای مبارزه با استکبار جهانی و صهیونیست‌ها انسجام و اتحاد اسلامی محکمی داشته باشیم ‌و در مقابل دشمنان با قدرت و صلابت برخورد کنیم.

محمد برزنگ فرماندار ریگان نیز در این همایش گفت: با همدلی و همفکری‌ برادران اهل‌سنت در این شهرستان توانسته‌ایم ‌کارهای خوبی انجام دهیم.

وی افزود: همه ما باید در مقابل کفر با اتحاد و همبستگی بایستیم و تمام‌ توطئه‌های دشمن را خنثی سازیم.

انتهای پیام/80014/غ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول