اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آموزش و پرورش ناحیه 2 زنجان خبر داد

رشد 10 برابری معلمان پژوهشگر در ناحیه 2 زنجان

خبرگزاری فارس: رئیس آموزش و پرورش ناحیه 2 زنجان گفت: تعداد معلمان پژوهشگر در ناحیه دو زنجان در چند سال اخیر رشد 10 برابری داشته است.

رشد 10 برابری معلمان پژوهشگر در ناحیه 2 زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، فیروز بهلولی ظهر امروز در همایش تجلیل از معلمین پژوهنده ناحیه دو زنجان اظهار داشت: تعداد معلمین پژوهشگر ناحیه دو زنجان در سال‏های گذشته 70 نفر بود که در سال‌جاری این تعداد به 700 نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه از 30 مقام برتر استانی 16 مقام مربوط به آموزش و پرورش ناحیه دو زنجان است، افزود: این موفقیت‏ها حاصل تلاش معلمین پرتلاش در ناحیه دو زنجان است.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه 2 زنجان به مدرسه‏های پژوهش‌محور اشاره کرد و یادآور شد: با فعالیت‏های صورت گرفته در سال‌جاری 18 مدرسه پژوهشی در ناحیه دو زنجان فعالیت دارند.

وی با اشاره به کسب رتبه برتر دانش‌آموز زنجانی در کشور، خاطرنشان کرد: در مسابقه کشوری «کتاب من» دانش‌آموز ناحیه دو زنجان موفق به کسب مقام نخست شد.

بهلولی ادامه داد: اثر دانش‌آموز زنجانی در 4 هزار نسخه چاپ و توزیع شده است.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه 2 زنجان به فعالیت‎های صورت گرفته در آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: میزان عملکرد 83 درصدی آموزش و پرورش ناحیه دو زنجان در سال‌جاری به 89 درصد رسیده است.

وی اضافه کرد: دو سال متوالی آموزش و پرورش ناحیه دو زنجان رتبه نخست استانی در فعالیت‏های پژوهشی را کسب کرده است.

بهلولی به کسب مقام کشوری دبیران آموزش و پرورش ناحیه دو اشاره کرد و ادامه داد: در سال‌جاری خانم لیلا مرادی رتبه نخست کشور در فعالیت پژوهشی را کسب کرده است.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه 2 زنجان با تاکید بر فعالیت‏های پژوهشی در مدارس، اظهار کرد: مدارس استان باید به سمت پژوهش‌محوری حرکت کنند.

وی به سه اصل مهم در امر پژوهش اشاره کرد و یادآور شد: اصل مشارکت‌پذیری باید در اولویت برنامه‏های کاری قرار گیرد.

بهلولی همکاری مردم و ارگان‏های مختلف برای تحقق اصل مشارکت‌پذیری را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: بدون تعامل والدین، دانش‌آموزان و مسئولین این امر تحقق نخواهد یافت.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه 2 زنجان با بیان اینکه یکی از مهم‏ترین اقدامات در کشور تحقق اصل انعطاف‌پذیری در امور آموزشی است، یادآور شد: باید نسبت به مراکز علمی انعطاف‌پذیری بیشتری در حوزه آموزش صورت گیرد.

وی یکی از مهم‏ترین اصول در امر آموزش کشور را پژوهش‌محوری بیان کرد و ادامه داد: ضرورت توجه به امر پژوهش بسیار ضروری است.

بهلولی توجه به آخرین یافته‏های علمی را مورد تاکید قرار داد و افزود: در حوزه آموزش باید از آخرین یافته‏های علمی بهره برد.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه 2 زنجان تربیت معلمین پژوهشگر را یکی از اهداف آموزش عالی کشور دانست و افزود: حرکت به سمت مدارس با معلمین پژوهشگر از اهداف آموزشی است.

وی به برنامه‏های پژوهش‌محور اشاره کرد و یادآور شد: ترویج این برنامه از اولویت‏های آموزش و پرورش زنجان است.

بهلولی حرکت به سمت مدارس پژوهش‌محور را خواستار شد و خاطرنشان کرد: با جدیت لازم حرکت به سمت پژوهش‌محوری صورت گیرد.

انتهای پیام/73002/ت/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول