اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر پژوهش دانشگاه محقق اردبیلی:

تدوین طرح جامع پژوهش دانشگاه‌ها کشورمان را به استقلال علمی می‌رساند

خبرگزاری فارس: مدیر پژوهش دانشگاه محقق اردبیلی گفت: تدوین طرح جامع پژوهش دانشگاه‌های کشور که از طرف وزارت علوم ابلاغ شده است کشورمان را به استقلال واقعی علمی، پژوهشی و تحقیقاتی رسانده است.

تدوین طرح جامع پژوهش دانشگاه‌ها کشورمان را به استقلال علمی می‌رساند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علیرضا عباس‌پور عصر امروز در مراسم گرامیداشت هفته پژوهش در دانشگاه محقق اردبیلی اظهار داشت: کاربردی کردن تحقیقات متناسب با نیاز جامعه و با هدف تأمین منابع ملی ضرورتی انکارناپذیر است که شایسته است دانشگاه‌های ما در اوج عظمت و عزت در این مسیر و با هدف حل مشکلات گام‌های اساسی بردارند.

وی اهمیت توجه دادن به تحقیقات بنیادین را برای رشد و تعالی روزافزون ضروری اعلام کرد و افزود: پژوهش اگر بر این اساس و همچنین نیاز جامعه صورت بگیرد قطعاً در بسیاری از زمینه‌ها راهگشا می‌باشد.

عباس‌پور حرکت در تولید علم و فناوری‌های جدید را به مانند زنجیره‌های یک مجموعه‌های به هم پیوسته با اهمیت و دارای رسم و اصول واقعی توصیف کرد و ادامه داد: ‌تولید علم اگر به تجاری‌سازی و همچنین برآمد یک محصول منجر شود، قطعاً می‌تواند به عنوان یک ثروت ملی پاسخگوی نیازها باشد.

این مسئول در ادامه از حمایت دانشگاه محقق اردبیلی و سایر دانشگاه‌ها از طرح‌های پژوهشی و پایان‌نامه‌های دانشجویی و همچنین رساله‌های مقطع دکترا در عناوین و موضوعات مختلف خبر داد و اضافه کرد: تدوین طرح جامع پژوهش زمینه‌ای را برای ما فراهم کرده است تا بتوانیم براساس اولویت‌ها و نیازها حرکتی حقیقی و راستین داشته باشیم که در گروه علوم انسانی این امر با یک نگرش متفاوت‌تر مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

وی استفاده از نظرات صاحبان فن و همچنین حمایت جدی از نخبگان را در رشد و تعالی حوزه پژوهش جدی خواند و بیان کرد: آنچه که در این باب یک نیاز ضروری به نظر می‌رسد توجه به پژوهش‌های بنیادین و همراه با نیاز مخاطبان و جامعه است که می‌تواند پاسخگوی بسیاری از ضعف‌ها و نارسایی‌های احتمالی باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیر پژوهش دانشگاه محقق اردبیلی یادآور شد: در تحقیقات بنیادین تنها به حوزه‌های فیزیک، ریاضی و یا شیمی توجه نداشتیم بلکه سعی کردیم در سایر علوم و فنون نیز از این حرکت‌ها و اقدامات حمایت کنیم اما مشکل اساسی در حوزه پژوهش کمبود اعتبارات است که سبب شده برخی ضعف‌ها و نقص‌ها نمود و ظاهری حقیقی پیدا کند.

عباس‌پور در ادامه گفت: سال گذشته 200 مقاله آی.اس.آی و به همین تعداد مقاله پژوهشی، تحقیقی در مجلات معتبر علمی و بین‌المللی توسط دانشجویان و محققان دانشگاه محقق اردبیلی انتشار یافته است.

وی افزود: دانشگاه محقق اردبیلی برای اولین بار در لیست دانشگاه‌های برتر وارد شده و جز 25 دانشگاه برتر ایران نیز محسوب می‌شود.

عباس‌پور تصریح کرد:‌ در این اوضاع و احوال که کارهای تحقیقاتی و پژوهشی همچنان رو به تعالی است، شایسته آن است که با اعتبار ویژه از این بخش حمایت جدی صورت بگیرد.

وی خاطر نشان کرد: دانشگاه محقق اردبیلی به عنوان دانشگاه مادر در 16 مورد قرارداد پژوهشی و طرح‌های مطالعاتی با سازمان‌ها و نهادهای مختلف منعقد کرده و 17 مورد تفاهمنامه همکاری نیز به امضا رسانده است.

عباس‌پور در ادامه اضافه کرد: انتظار می‌رود بیش از هر زمان دیگر کارهای تحقیقاتی و پژوهشی با تلاشی مضاعف و در رشته‌های مختلف مورد توجه و تحقیق قرار گیرد.

انتهای پیام/62006/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول