اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر پژوهش‌های کاربردی سپاه همدان:

فرهنگ پژوهش در سپاه درونی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر پژوهش‌های کاربردی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان گفت: درونی کردن فرهنگ پژوهش در مجموعه سپاه در دستور کار است.

فرهنگ پژوهش در سپاه درونی می‌شود

داوود قنبری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به عملکرد مدیریت پژوهش‌های کاربردی سپاه انصارالحسین (ع) اظهار کرد: انجام پژوهش‌های کاربردی از یک سو و تشکیل کانون‌های اندیشه‌ورزی در سپاه از سوی دیگر دو کارکرد این مدیریت است.

وی در تشریح انجام پژوهش‌های کاربردی گفت: هدف از این مهم انجام تحقیقات و پژوهش‌های کاربردی هماهنگ با نیاز سازمان سپاه است.

مدیر پژوهش‌های کاربردی سپاه انصارالحسین (ع) همدان ارتقای سطح علمی پرسنل را از دیگر اهداف پیش رو دانست و ادامه داد: کاهش وابستگی به خارج از سازمان در زمینه تحقیقات و نیازها و استفاده از پژوهش در راستای اداره بهتر سازمان از دیگر اهداف محسوب می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به تبیین و تشریح اقدامات انجام شده پرداخت و گفت: احصای نیازهای پژوهشی در سپاه استان و کسب اطلاع از نیازهای آن‌ها به منظور انجام کار تحقیقاتی و پژوهشی نخستین اقدام در این زمینه به شمار می‌رود.

قنبری با بیان اینکه بعد از آن یک طرح تحقیقاتی اولیه تهیه و به منظور تصویب  فرماندهی سپاه استان ارسال می‌شود، ادامه داد: در مرحله بعدی موضوعات تصویب شده به ستاد کل سپاه ارسال می‌شود تا مورد تصویب نهایی قرار گرفته و تحقق بودجه بر روی آن انجام گیرد.

به گفته وی بعد از برگشت پروپزال‌های مصوب از سوی مرکز، یک فراخوان برای اجرا داده می‌شود تا افراد علاقه‌مند و توانمند در این زمینه وارد کار شوند.

مدیر پژوهش‌های کاربردی سپاه انصارالحسین (ع) همدان گفت: بعد از بررسی پروپزال‌ها و شناسایی برترین‌، با نگارنده آن، قرارداد منعقد می‌شود و بعد از آن وارد مرحله اجرا می‌شویم.

وی با بیان اینکه یک ناظر بر روند انجام کار پژوهشی نظارت علمی خواهد داشت، ابراز داشت: در هر مرحله از این کار پژوهشی، گزارش روند انجام کار در اختیار قرار می‌گیرد و کاربر نیز به منظور حصول اطمینان از میزان همخوانی آن با نیاز خود در جریان امور خواهد بود.

قنبری تأکید کرد: پس از اتمام کار، یک جلسه دفاعیه با حضور مجری، ناظر و داور و مدیریت دانش و پژوهش برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال 12 طرح پژوهشی در دست اقدام داریم که سه مورد از آن به اتمام رسیده است، گفت: گردآوری و ثبت تجربیات پاسداران در عملیات مرصاد، ثبت تجربیات تیپ 32 انصارالحسین (ع) در منطقه پاوه ـ نوسود و همچنین ثبت تجربیات کشف و خنثی‌سازی کودتای نقاب (نوژه) عناوین طرح‌های پژوهشی انجام شده است.

مدیر پژوهش‌های کاربردی سپاه انصارالحسین (ع) همدان در ادامه سخنانش با اشاره به برخی محدودیت‌های پیش رو در امر پژوهش اظهار کرد: وجود افراد کم در سطح تحصیلات تکمیلی که قادر به انجام کار پژوهشی و تحقیقی باشند یکی از مشکلات ما در این زمینه است.

وی با بیان اینکه هنوز فرهنگ پژوهشی آن طور که باید و شاید در سپاه درونی نشده است، گفت: مشغله زیاد پرسنل از دیگر موضوعاتی است که زمینه کمرنگ شدن فعالیت در حیطه پژوهش را موجب می‌شود.

قنبری در بخش دیگری از سخنانش به تشریح فعالیت کانون‌های اندیشه‌ورزی پرداخت و اظهار داشت: توسعه تفکر اندیشه‌ورزی در سطح سپاه استان برای رفع نیازهای دانشی صورت می‌پذیرد.

به گفته وی، پاسداری از انقلاب اسلامی با شناسایی از یک سو و سازماندهی و به کارگیری هدفمند سرمایه‌های فکری سپاه از سوی دیگر را می‌توان از دیگر اهداف پیش رو به شمار آورد.

مدیر پژوهش‌های کاربردی سپاه انصارالحسین (ع) همدان با بیان اینکه از طریق توجه به این موضوعات، ایجاد زمینه فکری بر روی موضوعات مهم سپاه را شاهد و ناظر خواهیم بود، تأکید کرد: ایجاد بستر مشارکت حداکثری برای حل مسائل سازمان، سازماندهی ‌ـ توسعه و دسترس‌پذیر بودن دانش سازمانی در بدنه سپاه و همچنین رشد و پرورش افراد صاحب فکر مورد نیاز سپاه نیز از دیگر مزایای آن محسوب می‌شود که باید مدنظر قرار گیرد.

وی  با بیان اینکه بعد از انتخاب دبیر کل کانون اندیشه‌ورزی، شناسایی اندیشه‌ورزان در سپاه استان در کل رده‌ها در دستور کار قرار گرفت، افزود: برگزاری کارگاه آموزشی در کل نواحی و رده‌ها برای این افراد برگزار شد.

قنبری از شناسایی 300 نفر اندیشه‌ورز خبر داد و گفت: برخورداری از تخصص و علاقه‌مندی 2 شاخصه در شناسایی اندیشه‌ورزان بود که هنوز نیز این مهم در حال انجام است.

وی تشکیل تیم‌های تخصصی را به عنوان دیگر اقدام انجام شده قلمداد کرد و گفت: 21 تیم تخصصی تشکیل شده که هنوز هم فعالیت در این زمینه ادامه دارد.

مدیر پژوهش‌های کاربردی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان در پایان با اشاره به نقش پژوهش در روند توسعه کشور افزود: امروز مجموعه سپاه این مهم را در سرلوحه کاری خود قرار داده در این مسیر طی طریق می‌کند.

انتهای پیام/89002/ر/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول