اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پژوهش دانشگاه باهنر کرمان خبر داد

اختصاص 9 میلیارد ریال اعتبار پژوهشی به اساتید

خبرگزاری فارس: مدیرکل پژوهش دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: اعتبار پژوهشی 9 میلیارد ریالی به بیش از 300 نفر از اعضای هئیت‌علمی این دانشگاه اختصاص داده شده است.

اختصاص 9 میلیارد ریال اعتبار پژوهشی به اساتید

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، علی‌اصغر مظفری عصر امروز در مراسم تقدیر از پژوهشگران برتر دانشگاه شهید باهنر کرمان اظهار داشت: پرداخت مرحله پنجم پژوهانه به دانشجویان تحصیلات تکمیلی بر اساس توافق‌نامه بین وزارت علوم و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری صورت گرفته است.

وی یکی از اهداف این موضوع را تحقق اهداف سند چشم‌انداز 20 ساله عنوان کرد و افزود: برنامه پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و نیز گسترش نهضت تولید علم برای توسعه فناوری و تولید سرمایه از دیگر اهداف بوده است.

مدیرکل پژوهش دانشگاه شهید باهنر کرمان تصریح کرد: هشت طرح پژوهشی ویژه برنامه هدفمند در حوزه پژوهش برای توسعه فعالیت‌های پژوهشی در راستای تولید علم نافع و توسعه دانش بنیان کشور برای نخستین‌بار در دانشگاه باهنر کرمان اجرا شد.

مظفری افزود: اعتبار پژوهشی 9 میلیارد ریالی به بیش از 300 نفر از اعضای هئیت‌علمی این دانشگاه اختصاص داده شده است.

وی با اشاره به شرکت 28 نفر از اعضای هیئت‌علمی دانشگاه در سفرهای علمی خارج از کشور در نیم سال جاری ابراز داشت: 25 میلیون ریال به عنوان اعتبار پژوهشی اولیه به 20 نفر از اعضای هیئت علمی برای اجرای طرح پژوهشی در سال جاری اعطاء شد.

مدیرکل پژوهش دانشگاه شهید باهنر کرمان عنوان کرد: امسال چاپ بیش از 3 هزار مقاله اعضای هیئت‌علمی دانشگاه در مجلات علمی و کنفرانس‌های ملی و بین‌المللی منجر به ارتقای سطح علمی 42 نفر استاد و 98 نفر دانشیار شد.

مظفری با تشریح برنامه‌های حمایت از توسعه فناوری‌های راهبردی توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: اعضای هئیت‌علمی دانشکده کشاورزی برنامه تجهیز و بررسی توسعه محصولات باغی مقاوم به کم‌آبی را به مرحله اجرا در آورده است.

وی افزود: اتمام برنامه طراحی و احداث نیروگاه 20 کیلووات خورشیدی دانشگاه باهنر به عنوان یک مرکز پژوهشی آماده خدمت‌رسانی به دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشکده فنی و مهندسی است.

مدیرکل پژوهش دانشگاه باهنر کرمان از اجرای 34 طرح خارج از دانشگاه در نیمه اول سال جاری خبر داد و گفت: علاوه بر افزایش سرعت اینترنت از 20 به 100 مگابایت در ثانیه، 11 نشریه موجود در دانشگاه الکترونیکی شدند.

مظفری عنوان کرد: برگزاری چهار همایش ملی و بین‌المللی در نیمه اول سال جاری و اختصاص 600 میلیون ریال به خرید کتاب برای کتابخانه مرکزی دانشگاه را از دیگر برنامه‌های حوزه پژوهش برشمرد.

وی پژوهشکده صنایع معدنی، پژوهشکده انرژی و محیط زیست، پژوهشکده باغبانی، پژوهشکده فرهنگ، اسلام و ایران، پژوهشکده سنگ آهن و فولاد گل‌گهر را پژوهشکده‌های موجود در این دانشگاه عنوان کرد.

مدیرکل پژوهش دانشگاه باهنر کرمان اظهار داشت: از مراکز فعال پژوهشی این دانشگاه مرکز پژوهشی ریاضی ماهانی، مرکز پژوهشی زلزله و مرکز پژوهشی بهینه‌سازی سازه‌ها هستند و بخش علمی کشاورزی با نام تنش‌های محیطی در غلات به عنوان قطب علمی این دانشگاه است.

مظفری تصریح کرد: 6 میلیارد ریال برای مجهزسازی آزمایشگاه مرکزی دانشگاه و برخی از دانشکده‌ها اختصاص داده شده است.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های پژوهشی دانشجویی زیرمجموعه انجمن پژوهشگران جوان است، تصریح کرد: این انجمن دارای سه هسته پژوهشی دکترا و هفت هسته پژوهشی ارشد است که از این انجمن 35 مقاله و 10 طرح استخراج شده است.

در پایان این مراسم از 50 پژوهشگر برتر و دو استاد نمونه در حوزه پژوهش دانشگاه شهید باهنر کرمان تجلیل شد.

انتهای پیام/80028/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول