اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در استان همدان:

چهره شهرری متحول شده است/ عملکرد مدیریت شهری تهران ارزشمند است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان همدان در جریان بازدید از پروژه‌های ملی منطقه 20 با تاکید بر تحول چهره شهرری، پروژه‌های بزرگ و تحسین برانگیز شهر تهران را نشانی از بالندگی و رشد امت اسلامی برشمرد.

چهره شهرری متحول شده است/ عملکرد مدیریت شهری تهران ارزشمند است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، آیت‌الله غیاث‌الدین طه محمدی لحظاتی پیش از مجموعه فرهنگی ورزشی قمر بنی‌هاشم (ع) و بزرگترین فروشگاه خدماتی رفاهی کشور در منطقه 20 بازدید کرد و در بین مدیران شهری این منطقه به حدیثی از رسول اکرم (ص) مبنی بر «من بر شما امت اسلام از فقر در زندگی نگران نیستم بلکه از مدیریت غلط نگرانم» اشاره کرد و گفت: در میان مدیریت‌های حاکم بر شهر تهران انصافاً آقای قالیباف به عنوان چهل و سومین شهردار تهران موفق بوده است و پروژه‌های بزرگ و تحسین برانگیز امروز شهر تهران نشان از بالندگی و رشد امت اسلامی دارد.

وی در جریان بازدید از پروژه های ملی منطقه 20 با تأکید بر تحول چهره شهرری، و تقدیر از عملکرد مدیریت شهری، پروژه‌های بزرگ و تحسین برانگیز شهر تهران را نشانی از بالندگی و رشد امت اسلامی برشمرد.

امام جمعه و نماینده ولی فقیه استان همدان شکرگزاری از شایستگی افراد موفق را لازمه شکرگزاری از پروردگار و ادای حق بندگان خدا برشمرد و خاطرنشان کرد: پیشرفت و موفقیت در جای جای این کشور قابل مشاهده است و امروز در دنیا به عنوان یک ابرقدرت دینی، نظامی و اقتصادی مطرح هستیم که اعلام رضایت از عملکرد خدمتگزاران برای درک و آگاهی مردم از نعمت‌ها، لازم و ضروری است.

تامین آسایش برای مردم بالاترین عبادت است

نماینده ولی فقیه در استان همدان رویکرد مدیریت شهری مبنی بر مدیریت معنوی را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: مردم بسیاری از خدمات شهرداری را مربوط به امور دنیوی می‌دانند در حالی که تمام اقدامات و خدمات آن عطر و بوی دینی، اسلامی و قرآنی دارد چرا که تامین آسایش و رفاه برای خلق خدا بالاترین عبادت است و در روایات آمده است که در زمان حکومت جهانی امام زمان (عج) برای تامین آسایش مردم ایشان حتی دستور خرابی مسجدی که مانع شده است را می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه پروژه بزرگ ورزشی ـ فرهنگی قمربنی هاشم (ع) از جهت فراهم ساختن نیازمندی‌های روحی، عاطفی و جسمی برای جانبازان عزیز ستودنی است، تصریح کرد: راه‌اندازی بزرگترین مرکز خدماتی و رفاهی، امتداد بزرگراه‌‌ها و محورهای ارتباطی و ده‌ها پروژه دیگر موجب تحول و تغییر چهره شهرری که به‌عنوان نقطه ثقل و پایگاه تشیع معرفی می‌شود، شده است که مسلماً برکاتی را برای مردم آن به همراه دارد.

 

 

مصادیق عینی رویکردهای مدیریت شهری تهران

شهردار منطقه 20 در ادامه مراسم به رویکرد مدیریت شهری مبنی بر تبدیل شهرداری از یک سازمان خدماتی به یک نهاد اجتماعی اشاره کرد و گفت: توجه به ارزش‌های دینی و مذهبی، خانواده‌های شهدا و ایثارگران، توسعه و بهسازی مساجد و مدارس، اداره شهر به دست مردم، ایجاد سرای محله که به‌عنوان دانشکده‌های محلی هستند و خدمات 14گانه فرهنگی اجتماعی به شهروندان ارائه می‌کنند از مصادیق عینی رویکرد مورد اشاره است.

عظیم بابایی کاهش فاصله شمال و جنوب شهر تهران را از دیگر رویکردهای مدیریت شهری برشمرد و خاطرنشان کرد: تشکیل کارگروه پهنه جنوب، بیشترین حضور مسئولان و اعضای شورای شهر و وجود بالاترین سرانه‌های ورزشی، فضای سبز، اجتماعی و فرهنگی در مناطق جنوبی شهر تهران دلایلی بر عملیاتی شدن شعار توجه ویژه به جنوب شهر تهران است.

وی شفاف سازی مالی، شهروند محوری، توسعه حمل و نقل عمومی و کسب رتبه اول رضایت‌مندی و مبارزه با فساد اداری را از جمله موفقیت‌های شهرداری تهران معرفی کرد و کسب رتبه‌های برتر بین‌المللی را افتخاری برای ایران و نظام اسلامی برشمرد.

شهردار منطقه 20 در پایان به اجرای 524 طرح ترافیکی، عمرانی، اجتماعی و امور شهری و فضای سبز طی 7 سال گذشته اشاره کرد و یادآور شد: تا پایان سال نیز یکصد پروژه دیگر آماده بهره‌برداری می‌شود و در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد که امتداد بزرگراه امام علی (ع)، مجموعه فرهنگی برج طغرل، تعریض جاده امین‌آباد، احداث مسجد ساجدین (ع)، توسعه صحن غربی حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) از مهمترین آنها است.

این گزارش حاکی است، نشست مذکور با حضور نماینده ولی فقیه استان همدان و هیئت همراه، شهردار منطقه 20، قائم مقام، معاونان، شهرداران نواحی، مدیران، روسای ادارات و پرسنل شهرداری منطقه 20 پس از خاتمه بازدید از پروژه‌های ملی منطقه 20 در سالن همایش شهید طهرانی مقدم واقع در ساختمان مرکزی شهرداری منطقه 20 برگزار شد.

انتهای پیام/2462/ع/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول