اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اداره آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران:

جشنواره مشکات مبتنی بر 6 محور کلیدی مدیریت شهری

خبرگزاری فارس: مدیرکل اداره آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران در جلسه توجیهی جشنواره مشکات منطقه 20 گفت: جشنواره علمی آموزشی مشکات در زمان بلوغ طر‌ح‌های اجتماعی محور مدیریت شهری در قالب شش محور کلیدی در حال برگزاری است.

جشنواره مشکات مبتنی بر 6 محور کلیدی مدیریت شهری

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، ابوالفضل رفیع ساعاتی پیش در جلسه‌ای که با حضور شهردار منطقه، قائم مقام، معاونان، مدیران، شهرداران نواحی، کارشناسان آموزش شهروندی شهرداری منطقه 20 و مسئولان خانه‌های علم و زندگی این منطقه برگزار شد با اشاره به این مطلب افزود: برای نخستین بار با مشارکت هفت سازمان شهرداری تهران که بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران ملزم به صرف سه درصد بودجه خود در زمینه آموزش هستند، جشنواره علمی آموزشی مشکات با استفاده از قالب‌ها و تکنیک‌های نوین در 374 محله شهر تهران در حال برگزاری است.

مدیرکل اداره آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران استفاده از ظرفیت‌های موجود محله‌ای و توجه به علایق شهروندان را از سیاست‌های اجرایی این جشنواره برشمرد و خاطرنشان کرد: جشنواره مشکات با محوریت شش ماموریت مدیریت شهری با مضامین محیط زیست شهری، پسماند و دفع زباله، حمل و نقل و ترافیک، حقوق و تکالیف شهروندان، ایمنی شهری و زیباسازی و مبلمان شهری اجرا می‌شود که وجه تمایز این جشنواره آموزشی است.

وی با اشاره به اینکه برپایی جشنواره‌های متنوع از جمله بام شهر و مشکات، نشانی از بلوغ برنامه‌های اجتماع محور مدیریت شهری است، تصریح کرد:‌ آثار برگزیده جشنواره مشکات که در اسفند ماه سال جاری اعلام می‌شود توسط سازمان‌های مربوطه مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و به این ترتیب شهروندان در اداره امور شهر خود مشارکت می‌کنند.

عظیم بابایی شهردار منطقه 20 در ادامه به توجه ویژه‌ای که مدیریت شهری به پهنه جنوب شهر دارد اشاره کرد و یادآور شد:‌ تشکیل کارگروه پهنه جنوب، افزایش سرانه‌های اجتماعی، فضای سبز، ورزشی و ... در مناطق جنوبی شهر تهران از مصادیق بارز کاهش فاصله شمال و جنوب پایتخت است که از مهم‌ترین رویکردهای مدیریت شهری است.

بابایی تاثیرات آموزش شهروندی را در اداره شهر مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: مشارکت شهروندان در مناطق جنوبی شهر تهران بسیار چشمگیر و قابل توجه است که با اجرای طرح‌های اجتماعی مورد اشاره شاهد ارتقای سطح کیفیت زندگی شهروندان خواهیم بود.

انتهای پیام/2462/ی/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول