اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار تبریز تاکید کرد

رعایت حقوق قانونی شهروندان معلول رسالت اصلی مدیریت شهری

خبرگزاری فارس: شهردار تبریز گفت: رعایت حقوق قانونی شهروندان معلول رسالت اصلی مدیریت شهری است.

رعایت حقوق قانونی شهروندان معلول رسالت اصلی مدیریت شهری

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، علیرضا نوین با تبریک 13 آذرماه روز جهانی معلولان اظهار کرد: وجود افراد معلول در هر جامعه بیانگر این امر مهم است که مسئولان و مدیران باید بیش از پیش احساس مسئولیت کرده و برای رفع مشکلات آنها تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه توجه به نیازهای معلولان  جامعه از مهم‌ترین دغدغه‌های مدیریت شهری تبریز است، خاطرنشان کرد: توزیع عادلانه خدمات و امکانات شهری در بین تمام قشرهای جامعه، به منظور پاسخگویی به مطالبات شهروندان در رأس برنامه‌های شهرداری قرار دارد که در این میان تامین و توسعه امکانات و زیرساخت‌های رفاهی جامعه معلولان از اهمیت و اولویت ویژه‌ای برخوردار است.

شهردار تبریز در ادامه سخنان خود با اشاره به اقدامات مهم سال‌های اخیر شهرداری تبریز در راستای تامین زیرساخت‌های خدماتی به قشرهای معلول جامعه تاکید کرد: شهرداری تبریز در چند سال اخیر با تدوین و اجرای طرح‌های ویژه مناسب‌سازی محیط و معابر شهری برای تسهیل تردد و عبور و مرور معلولان گام‌های اساسی در این راستا برداشته و توانسته است به عنوان یکی از شهرداری‌های موفق کشور در این حوزه عمل کند.

شهردار تبریز از توسعه طرح‌ها و برنامه‌های مناسب‌سازی محیط  برای معلولان و نابینایان در میادین، تقاطع‌ها، معابر، پارک‌ها و پیاده‌روهای سطح شهر خبر داد.

وی همچنین با اشاره به اینکه باید اندیشه و افکار خود را در رابطه با معلولان تغییر دهیم، خاطر‌نشان کرد: در شهرداری تبریز اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده و وظیفه همه است که حقوق شهروندان معلول را رعایت کنیم.

شهردار تبریز تلاش برای نهادینه کردن این اعتقاد که معلولان هم جزئی از جامعه بوده و حق زندگی راحت دارند را وظیفه همه مردم و مسئولان دانست و ابراز امیدواری کرد؛ با تداوم و تکمیل طرح‌ها و برنامه‌های در دست اجرای شهرداری تبریز در بخش مناسب‌سازی محیط برای معلولان، زمینه برای ایجاد امکانات و بسترهای تردد و زندگی راحت این قشر از جامعه فراهم شود.

نوین خواستار توجه همه مسئولان و شهروندان به مسائل و مشکلات این قشر جامعه شد.

انتهای پیام/60003/ز/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول