اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور شهری استانداری آذربایجان‌شرقی:

هدر دادن بیت‌المال در مدیریت شهری موجب نارضایتی مردم می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور شهری استانداری آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه هدر دادن بیت‌المال در مدیریت شهری موجب نارضایتی مردم می‌شود، گفت: اجازه حیف و میل بیت‌المال را در مدیریت شهری نمی‌دهیم.

هدر دادن بیت‌المال در مدیریت شهری موجب نارضایتی مردم می‌شود

 به گزارش خبرگزاری فارس از مهربان، مرتضی موحدنیا عصر امروز در جمع مدیران مهربان با اشاره به سفر اخیر استاندار  آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: امید است این سفر نقطه عطفی در تاریخ مهربان شده و باعث حل مسائل و مشکلات شهر و بخش مهربان شود و در سال‌های آتی شاهد خدمات ارزنده‌ای برای این مردم باشیم.

مدیرکل امور شهری استانداری آذربایجان‌شرقی با اشاره به اقدامات بی‌نظیری که در چند سال اخیر در نقاط مختلف کشور صورت گرفته است، تصریح کرد: اقدامات زیربنایی که در بخش عمران در استان اتفاق افتاده است واقعاً بی‌نظیر است و در بخش مسکن تحولاتی که در رابطه با مسکن با احداث مسکن مهر صورت گرفته  بی‌نظیر بوده و نظیر چنین حرکتی تاکنون مشاهده نشده است.

موحدنیا با اشاره به عملکرد موفق نظام در رابطه با مدیریت زلزله ارسباران اظهار کرد: در زلزله اخیر ارسباران، قدرت و عملکرد نظام جمهوری اسلامی با وجود تبلیغات منفی زیادی که توسط رسانه‌های خارجی وجود داشت به نمایش جهانیان گذاشته شد.

مدیرکل امور شهری استانداری آذربایجان‌شرقی افزود: در سایه همدلی و تلاش مردم و مسئولان در مدت زمان کوتاهی خدمات بزرگی در مناطق زلزله‌زده ارائه شد و اقدامات صورت گرفته در بحث امداد و نجات واقعاً بی‌نظیر بود و همگان عملکردها را در زلزله اخیر تحسین می‌کنند.

وی  با اشاره به اقدامات اساسی صورت گرفته با وجود شرایط نامساعد جوی در مناطق زلزله‌زده افزود: مردم و مسئولان با اتحاد و همدلی و در کنار هم نشان دادند که چقدر قدرت دارند و همدلی مردم در داخل و خارج از استان بی‌نظیر بود.

مدیرکل امور شهری استانداری آذربایجان‌شرقی  تاکید کرد: هر چقدر به زمان انتخابات نزدیک می‌شویم عده‌ای به دنبال ضعیف نشان دادن عملکردها حرکت می‌کنند و در شرایط فعلی انتظار می‌رود که عدالت در قضاوت در رابطه با عملکرد مدیران رعایت شود و توجه داشته باشیم که قضاوت ناعادلانه و تلاش هدفدار برای ضعیف نشان دادن مسئولان، ضربه به نظام و انقلاب است.

موحدنیا به وظایف دولتمردان در شرایط و موقعیت فعلی اشاره کرد و افزود: وظیفه دولتمردان بازگو کردن و اطلاع رسانی عملکردها و اقدامات کم نظیر دولت است تا امید مردم بالاتر رود و این بحثی است که همگان باید به آن توجه داشته باشند.

مدیرکل امور شهری استانداری آذربایجان‌شرقی در ادامه سخنان خود خدمت به مردم را از وظایف شهرداری‌ها عنوان کرد و افزود: شهرداری‌ها ایجاد نشده است مگر برای خدمت به مردم و نظافت و تمیزی اولیه شهر از وظایف اصلی شهرداری‌ها است.

موحدنیا توجه به  کیفیت مصالح مورد استفاده قرار گرفته در احداث بناهای شهری را مورد تاکید قرار داد و افزود: نباید اجازه داد که کیفیت در انجام کارهای عمرانی فدای سرعت یا بی دقتی شود که هر گونه سهل انگاری در این زمینه، حیف بیت‌المال است و نظارت دقیق  در اجرای پروژه‌ها  همواره باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل امور شهری استانداری آذربایجان‌شرقی،  تشویق مردم به نوسازی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی خود را مورد تاکید قرار داد و افزود: نباید با یک وقوع زلزله این همه خسارت به بار آید و باید توجه داشته باشیم که همیشه دولت به ما تسهیلات ارزان قیمت مسکن نخواهد داد و باید از فرصت بوجود آمده در این زمینه نهایت استفاده برده شود و واحدهای مسکونی فرسوده در تمام نقاط شهری و روستایی با استفاده از حمایت‌های دولتی در قابل تسهیلات مقاوم‌سازی شوند.

موحدنیا، نظارت شهرداری بر عملکرد مهندسان ناظر را مورد تاکید قرار داد و افزود: نباید اجازه داد که با کوچک‌ترین زلزله مردم متحمل بیشترین خسارت شوند.

مدیرکل امور شهری استانداری آذربایجان‌شرقی، هماهنگی دستگاه‌های اجرایی در زمینه احداث تاسیسات زیربنایی را مورد تاکید قرار داد و افزود: باید با ایجاد هماهنگی لازم اجازه ندهیم که پس از آسفالت یک خیابان اداره دیگری به دنبال حفاری آسفالت برای اجرای تاسیسات خود باشد و باید با ایجاد هماهنگی‌های لازم در خصوص حفاری‌ها از حیف و میل بیت‌المال جلوگیری شود، چرا که هدردادن بیت‌المال باعث ناراحتی مردم و ایجاد نارضایتی در بین آنها می‌شود. 

موحدنیا همچنین از شهرداری‌ها خواست که در تدوین بودجه سال 92 دقت نظر لازم را داشته باشند تا ضمانت اجرایی لازم را داشته باشد.

مدیرکل امور شهری استانداری آذربایجان‌شرقی با قدردانی از زحمات جودت شهردار سابق مهربان که مدیری تلاشگر بودند ، افزود: حضور طولانی مدت مهندس جودت در مدیریت شهرداری مهربان نشان از تلاش و کوشش و  تعامل بالای ایشان با مجموعه شورای اسلامی شهر مهربان داشت و این موضوع  نشان از توانمندی اعضای شورای شهر مهربان  دارد که دارای دیدگاه بالا در امر مدیریت شهری هستند.

موحدنیا با قدردانی از زحمات میکائیل عربی سرپرست شهرداری مهربان، بابک شریفی را به عنوان شهردار جدید مهربان معرفی کرد و افزود: شهردار جدید مهربان از نیروهای جوان و دارای فکر و  اندیشه در امور مدیریت شهری هستند که انتظار می‌رود با تعامل و همکاری با مسئولان شهرستان سراب و بخش مهربان خدمات ارزنده‌ای ارائه کنند و رمز موفقیت شهردار جدید تعامل و اعتماد به مردم خواهد بود.

انتهای پیام/60007/ت/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول