به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد هادی مظفری ظهر امروز در گردهمایی کارشناسان فرهنگی شهرداری مراکز استانها و اختتامیه جشنواره شهر فرهنگ،شهر بهشت در محل سالن اجتماعات هتل آسیا اظهار داشت: مدیریت هنری شهرداری در سنوات گذشته ماهیت وجودی پیدا کرده و امروز شاهد ظرفیت عظیم این بخش در مدیریت شهری هستیم.
وی افزود: شهرداری از نهادهایی است که با وجود تلاش بیشائبه خود نمیتواند رضایتمندی بالایی از شهروندان را حاصل کند و این نشان از آن دارد که مدیریت شهری نیازمند برنامهریزی و جدیت در رضایتمندی شهروندان است.
مظفری با بیان اینکه المانهای شهری نوروز 91 موفقترین گام هنری شهرداری مشهد است خاطر نشان کرد: در نوروز 91 با نصب 303 المان در 515 نقطه از شهر توانستیم فرهنگ مدیریت شهری را به لایههای درونی زندگی مردم انتقال دهیم.
وی تصریح کرد: بازخورد المانهای شهری در مشهد فراتر از این شهر بود و امروز شاهد الگوبرداری استانهای دیگر و حتی ملل دیگر از این طرح در بحث مدیریت و فضاسازی شهر هستیم.
مدیر امور هنری شهرداری مشهد با برشمردن عوامل بنیادی در کیفیسازی و برگزار المانهای شهری یادآور شد: کلانشهرها باید در حوزه زیباسازی و مدیریت شهری خود به این مقوله توجه جدی داشته باشند و این امر از مشهد به تمام کشور تسری پیدا کند.
وی ادامه داد: توجه به بضاعت شهری و خلاقیت از مهمترین اصول اقدامات فرهنگی و هنری در مدیریت شهری تلقی میشود و در این مسیر هنرمندان تاثیرگذارترین قشر در ارتقای بخش هنری شهر هستند.
مظفری با اشاره به بحث اعتمادسازی در میان هنرمندان تاکید کرد: در سالهای گذشته متاسفانه در مدیریت شهری از هنرمندان استفاده ابزاری شده و این مسئلهای ناخوشایند از تعامل مدیریت شهری و هنرمندان است.
وی افزود: در مدیریت شهری نیازمند هنرمندان هستیم و باید ذهنها معطوف این مسئله شود که نباید از هنرمندان استفاده ابزاری کرد.
مدیر امور هنری شهرداری مشهد با بیان اینکه 780 هزار متر مربع در شهر نقاشی دیواری موجود است خاطر نشان کرد: از سال 1330 که نخستین مجسمه شهری در مشهد نصب شد تا سال 1387 مجموع آثار هنری در شهر 30 اثر بوده و این رقم در 4 سال اخیر با افزایش 60 مجسمه و اثر هنری به 90 اثر رسیده است.
مظفری گفت: مشارکت اجتماعی و بالا بردن سواد بصری و بالا بردن نشاط اجتماعی مهمترین دستاوردهای بروز و ظهور آثار هنری در سطح شهر مشهد است.
انتهای پیام/70001/خ/د1000