اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن هنرهای نمایشی گچساران عنوان کرد

مسکن و بیمه از مشکلات اصلی هنرمندان گچساران

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن هنرهای نمایشی گچساران با بیان اینکه مسکن و بیمه از مشکلات اصلی هنرمندان این شهرستان است، حمایت بیشتر مسئولان گچساران از هنرمندان را خواستار شد.

مسکن و بیمه از مشکلات اصلی هنرمندان گچساران

اورنگ نارکی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار داشت: تئاتر کالای مصرفی فرهنگی بوده که لازمه آن صرف هزینه‌های بسیار در راستای تولید و تهیه است.

وی بزرگ‌ترین رسالت تئاتر را فرهنگ‌سازی و ایجاد بسترسازی مناسب فرهنگی دانست و افزود: تئاتر هنوز مورد استقبال بسیاری از مردم قرار نگرفته است.

نارکی، نبود امکانات را عاملی برای جدایی تماشاچی از تئاتر عنوان کرد و بر لزوم توجه هر چه بیشتر مسئولان و مردم به این هنر ارزشمند تأکید کرد.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی گچساران ادامه داد: تبلیغات و آگاهی‌بخشی و ایجاد زمینه مناسب در راستای تولید نمایش‌های فاخر و دارای ارزش و علمی، سبب رونق هنر تئاتر و استقبال مردم و تماشاگر از این هنر می‌شود.

نارکی یادآور شد: یکی از مشکلات اساسی تئاتر عدم حمایت مادی و معنوی مسئولان شهرستانی و عدم پذیرش تئاتر به عنوان وسیله‌ای در راستای رونق‌بخشی به بحث فرهنگ‌سازی است.

وی توجه و حمایت از هنر تئاتر را بسیار ضروری دانست و خاطر نشان کرد: مسکن و بیمه هنرمندان، نبود فضای کاری مناسب و عدم امکانات از دیگر مشکلات تئاتر گچساران است.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی گچساران در زمینه دو نمایش راه یافته این شهرستان به سی و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر گفت: دو نمایش «پرخاش‌های زنی که مادر بود» و «بادلو» توانستند در جشنواره منطقه‌ای تئاتر قشم، رتبه اول را کسب کرده و به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر راه یابند.

نارکی راه‌یابی این دو نمایش به جشنواره تئاتر بین‌المللی فجر را افتخاری بزرگ برای گچساران عنوان کرد و افزود: امیدواریم که این دو نمایش بتوانند در جشنواره تئاتر فجر مقام مناسبی را کسب کنند.

وی تأکید کرد: نگاه مسئولان به تئاتر باید به عنوان یک کالای ارزشی در جامعه و خانواده، نگاهی مثبت و قابل سرمایه‌گذاری باشد و بپذیرند که تئاتر می‌تواند تأثیرات مناسبی در فرهنگ و بسترهای جامعه داشته باشد.

نارکی خاطر نشان کرد: تئاتر گچساران به لحاظ کیفی وضعیت مناسبی دارد و در سطح کشور شناخته شده است.

انتهای‌پیام/82001/م/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول