اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

نماینده وزیر آموزش و پرورش:

هنر مرحوم خلیل عمرانی ورود مفاهیم انسانی به قالب شعر بود

خبرگزاری فارس: نماینده وزیر آموزش و پرورش گفت: هنر شاعر بزرگ مرحوم خلیل عمرانی این بود که ظریف‎ترین و بزرگ‎ترین مفاهیم انسانی و دینی را در قالب هنرمندانه شعر وارد کرد.

هنر مرحوم خلیل عمرانی ورود مفاهیم انسانی به قالب شعر بود

به گزارش خبرگزاری فارس از دیر، فرشته حشمتیان صبح امروز در مراسم یادبود خلیل عمرانی شاعر بزرگ دیری اظهار داشت: عمرانی استادی بزرگ بود که با ورود مفاهیم انسانی به شعر این هنر بزرگ را برای نسل‎های بعدی به یادگار گذاشت.

وی افزود: شادروان عمرانی، فرهنگی فرهیخته، برادری پاک و متعهد، ادیبی اندیشمند و بسیجی بی‎ادعایی بود که در عرصه تعلیم و تربیت چون گوهری گران‎بها می‎درخشید.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‏های مردمی و خانواده با بیان این‌که عمرانی عاشق اهل بیت و از مریدان حضرت سیدالشهدا(ع) بود، یادآور شد: در ارادت و همنوایی این استاد بزرگ با کاروان عاشوراییان همین بس که در پی قافله کربلا و در ماه محرم رخت سفر از این دنیای فانی برچید و به دنبال مقتدای خود راهی دیار باقی شد.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت‎های فرهنگی و هنری مرحوم خلیل عمرانی اضافه کرد: وی راه والایی را در مسیر فعالیت‎های فرهنگی و هنری هدفمند خود یافته بود و تا پایان عمر نیز از این مسیر ارزشمند و ولایی عدول نکرد.

حشمتیان ادامه داد: مرحوم عمرانی مسیر اشعار و تعلیمات خود را بر محور اهل بیت(ع) و ولایت قرار داده بود تا جایی که پس از درگذشت خود رهروان راستین مکتب تشیع را با تکلیف بزرگ حفظ و صیانت از آثار ولایی و دینی خود روبرو کرد.

وی با اشاره به محبوبیت و مقبولیت مرحوم عمرانی گفت: فرهنگیان و هنرمندان که از دوستداران و وفاداران وی بوده‎اند در ایام بستری بودن وی در بیمارستان با چشمی نگران او را نگاه می‎کردند و همان دیده‎ها امروز گریان از فقدان مردی محبوب و معلمی استوار است.

حشمتیان صدور اطلاعیه از سوی چهره‎های برجسته نظام را یکی دیگر از نشانه‎های بزرگی مرحوم عمرانی دانست و تصریح کرد: در سوگ شادروان عمرانی قشرهای وسیعی از جامعه به سوگ نشستند که این نشان‌دهنده اوج شخصیت و جایگاه رفیع این استاد پرآوازه است.

نماینده وزیر آموزش و پرورش با تقدیر از همه کسانی که با حضور در این مراسم ارادت خود را به شخصیت برجسته این استاد نشان دادند، گفت: مرحوم عمرانی در عرصه‎های مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و هنری بسیار فعال بود و همواره یک معلم پرتلاش و چهره‎ای درخشان در عرصه تعلیم و تربیت به شمار می‎رفت.

وی تاکید کرد: عمرانی فردی صریح‎الکلام، صادق و برخاسته از صفای دل بود که از خداوند متعال برای این همکار سفر کرده علودرجات و برای بازماندگان به ویژه خانواده گرانقدرش صبر جمیل آرزومندم.

انتهای پیام/66007/ر/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول