اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون صنایع‌دستی استان کرمانشاه:

ساخت دستگاه تزریق یک‌صدم سی.سی به دست هنرمندان کرمانشاهی

خبرگزاری فارس: معاون صنایع‌دستی استان کرمانشاه گفت: دستگاه تزریق یک صدم سی.سی که محصولی گران‌قیمت خارجی است به دست هنرمندان صنایع‌دستی کرند‌غرب ساخته شد.

ساخت دستگاه تزریق یک‌صدم سی.سی به دست هنرمندان کرمانشاهی

 نصرت‌اله سپهر در گفت‌و‌گو با خبر‌نگار فارس در کرمانشاه، اظهار داشت: دستگاه تزریق یک صدم سی سی که محصولی گران‌قیمت خارجی است به دست هنرمندان صنایع‌دستی کرند‌غرب ساخته شد.

سپهر ادامه داد: ماشاالله روزپور از هنرمندان استادکار صنایع‌دستی فلزی است که آثار نفیس ارزشمندی با ظرافت و دقت خاص می‌سازد و گاهی اوقات آثارش آن‌چنان ظریف و زیبا است که انسان متحیر می‌شود به‌طوری که می‌تواند با لگام اسب چند تکه بدون استفاده از صنعت مدرن جوشکاری، انواع تله‌ها، اسلحه‌ها، قفل‌های رمزی‌، مهرهای فولادی برجسته، انواع سوهان‌های گرد، تخت و ... انواع ظریف جراحی، انواع شمشیرها و... درست کند.

وی افزود: تحریم‌های اقتصادی باعث شده که صنعتگران برخی کالاهای صنعتی خاص ویژه که هم‌گران و تحریم شده است را با ظرافت و زیبایی بسازند.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: شکل‌دهی فلزات برای ساخت انواع اشیا به وسیله ابزار و روش‌های متفاوت به صورت حجمی و مسطح را هنر فلز‌کاری گویند.

وی ساخت و تزیین را دو مرحله اصلی از تولیدات آثار هنر فلزی دانست که گاه در امتداد یکدیگر و گاه به‌صورت ترکیبی به‌کار گرفته می‌شوند.

سپهر ادامه داد: ساخت و شکل‌دهی اشیا و ظروف فلزی به سه روش کوبش، ریختگی، ساز و بست به‌کار گرفته می‌شود. 

وی افزود: کوبش شامل چکش‌کاری، ورق‌کاری، برش و خم‌کاری است.

سپهر تصریح کرد: تغییرات چشمگیر شیوه‌های زندگی از گذشته نسبت به حال، تولید و چگونگی استفاده از آثار فلزی را نیز تغییر داده است.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه با بیان اینکه در شرایط کنونی فرهنگی و اجتماعی جامعه این رشته‌ها به سه گروه تقسیم می‌شوند گفت: اشیا و ظروف فلزی کاربردی مانند یراق‌آلات اسب، ادوات فلزی و...، اشیا و ظروف تزیینی مانند تابلوهای فلزی، زیورآلات و.. و اشیا و ظروف فلزی کاربردی و تزیینی مانند ظروف میله، قندیل‌های مشبک و ...سه گروه این رشته‌ها هستند.

انتهای پیام/2700/ع/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول