اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مجمع هنرمندان خراسان‌:

نقد فیلم« من مادر هستم» نباید در بحران سینمای امروز به صورت گسترده باشد

خبرگزاری فارس: مدیر مجمع هنرمندان خراسان گفت: فیلم «من مادر هستم» آنقدر جنجالی نبوده و نباید در بحران سینمای امروز نقد و اعتراض بر این فیلم به صورت گستره صورت بگیرد.

نقد فیلم« من مادر هستم» نباید در بحران سینمای امروز به صورت گسترده باشد

مهدی یمینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد با اشاره به جنجال‌ها و انتقادهای مختلف از فیلم «من مادر هستم» اظهار داشت: این فیلم آنقدر جنجالی نبوده و نباید در بحران سینمای امروز نقد و اعتراض بر این فیلم در گستره وسیع صورت بگیرد.

وی افزود: نگاه جیرانی فقط ایجاد جذابیت‌هایی در فیلم برای جذب مخاطب و رونق گیشه با توجه به بحران فعلی سینما در جذب مخاطب بوده است؛ من مادر هستم فقط ملودرامی تجاری است که سعی داشته آموزنده باشد.

یمینی با بیان اینکه کارگردان با غفلت از عرف جامعه در برخی سکانس‌ها ساختارشکنی کرده است، خاطر نشان کرد: برخی مضامین و المان‌ها در این فیلم چون حرکت ناشایست مشروب‌خواری به شکل طبیعی در فیلم جلوه کرده و این به نوعی به مخاطب القا می‌کند که این حرکت امری طبیعی در زندگی روزمره یک ایرانی است.

وی ادامه داد: اگر چه این فیلم از حیث اجتماعی به مسائل خوب پرداخته اما موج مخالف مربوط به بخش‌هایی از فیلم بوده که به ذائقه طیفی از مخاطبان تلخ آمده است و دقت فیلمساز و کارگردان در رعایت نکته‌های ظریف مطابق با عرف جامعه می‌توانست به شیوه مثبت‌تری در جذب مخاطب گام بردارد.

مدیر مجمع هنرمندان خراسان با اشاره به شایعاتی مبنی بر محتوای فیلم یادآور شد: برخی محتوای فیلم را به چالش کشیدن موضوع قصاص می‌دانند و این در حالی است که متخصصان این حوزه می‌دانند اگر قرار بود به این فیلم از این بعد نگاه شود جیرانی به ساخت فیلم جشنواره‌ای مبادرت می‌ورزید نه یک فیلم عمومی برای آحاد جامعه.

یمینی گفت: «من مادر هستم» با نگاه گیشه‌ای خود و تلاش برای بازتاب آسیب‌های جامعه در نهاد خانواده مورد انتقاد طیف خاصی قرار گرفته که از دیدگاه من این فیلم آنقدر جای بحث و جنجال ندارد.

انتهای پیام/70003/غ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول