اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اول کمیسیون اجتماعی مجلس:

توسعه گردشگری سلامت نیازمند فعالیت بخش خصوصی است

خبرگزاری فارس: دبیر اول کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: بخش خصوصی در تعامل با بخش دولتی برای توسعه گردشگری سلامت همکاری کند.

توسعه گردشگری سلامت نیازمند فعالیت بخش خصوصی است

محمداسماعیل سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد در آستانه برگزاری سومین کنفرانس بین‌المللی گردشگری سلامت کشورهای اسلامی در مشهد اظهار داشت: بخش دولتی با حمایت، سیاست‌گذاری و نظارت در تعامل با تصدی‌گری بخش خصوصی می‌تواند سرآمد گردشگری کشور باشد.

وی افزود: با توجه به اینکه در امر تصدی‌گری؛ بخش خصوصی احساس مسئولیت و سرمایه‌گذاری بیشتری می‌کند می‌تواند موفقیت بیشتری در حوزه توسعه گردشگری و به ویژه گردشگری سلامت داشته باشد.

سعیدی با بیان اینکه روند کسب و کار در صنعت گردشگری کشور رونقی ندارد خاطر نشان کرد: کم‌کاری در حوزه گردشگری نیازمند تجدیدنظر و تحول است.

وی با ابراز تأسف از بی‌توجهی به سرمایه عظیم گردشگری در کشور اذعان داشت: کشورهایی چون ترکیه با حداقل ظرفیت‌ها حداکثر استفاده و بهره‌برداری را می‌کنند و این در حالی است که ایران با وجود ظرفیت‌های عظیم گردشگری و به‌ویژه گردشگری سلامت حتی تفکر اقتصادی و ارزآوری در این حوزه را ندارد.

دبیر اول کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: نفت ما را راحت‌طلب بار آورد و تقویت فکر و خلاقیت در حوزه‌های اقتصادی را از ما گرفته است اما باید از جایی شروع کنیم و کنفرانس بین‌المللی گردشگری سلامت کشورهای اسلامی قابلیت نقطه شروع دوباره و تجدیدنظر در این حوزه را دارد.

سعیدی با اشاره به ریشه‌یابی معضلات عدم توسعه‌یافتگی در حوزه گردشگری سلامت خاطر نشان کرد: یکی از مشکلات اصلی در این حوزه این است که هنوز چارچوب‌ها را مشخص نکرده‌ایم و تا خود تعریف دقیقی از این موضوع نداشته باشیم نمی‌توانیم اقدام و نتیجه مثبت داشته باشیم.

وی ادامه داد:گام‌های بعدی تبلیغ، سرمایه‌گذاری و استمرار در آن است، مقام معظم رهبری اسلامی را اسلام انقلابی تعریف می‌کند که برای دین و دنیا برنامه‌ریزی منطقی داشته باشد.

دبیر اول کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: اسلام انقلابی اسلام سلامت و شادی است و تبلیغات منفی برای سیاه‌نمایی چهره دین خرافه‌ای بیش نیست و ایران با عنوان قلب اسلام باید به تبلیغ درست در حوزه اسلام با محور نشاط اجتماعی بپردازد.

سعیدی تاکید کرد: اینکه پرونده همایش‌ها و کنفرانس‌ها با اتمام آنها پایان می‌پذیرد یکی از آسیب‌های وارده بر پیکره توسعه جامعه است و کنفرانس گردشگری سلامت باید به اقدامات عملی در این حوزه منجر شود.

انتهای پیام/70001/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول