اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی:

امکانات گردشگری سلامت در مشهد مناسب است

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی امکانات گردشگری سلامت در مشهد را مطلوب ارزیابی کرد.

امکانات گردشگری سلامت در مشهد مناسب است

نصرالله پژمانفر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد در آستانه برگزاری سومین کنفرانس بین‌المللی گردشگری سلامت کشورهای اسلامی اظهار کرد: گردشگری سلامت از شاخصه‌های مهم در پیشرفت و توسعه کشورهای دنیا به شمار می‌آید و می‌توان از آن در کنار بخش‌های مهمی که به عنوان شاخصه توسعه است استفاده کرد.

وی ادامه داد: کشورهای اسلامی زمینه‌های خوبی برای حضور در عرصه‌های پزشکی دارند و با دارا بودن نیروی متخصص پزشکی می‌توانند پیشرفت‌های خوبی در این زمینه داشته باشند.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی گفت: گردشگری سلامت هم به درآمدزایی کشور کمک می‌کند و هم توانمندی‌های علمی و جایگاه علمی کشور را در سطح بین‌المللی به نمایش می‌گذارد و زمینه پیشرفت‌ گردشگری سلامت را تضمین می‌کند.

پژمانفر خاطر نشان کرد: از لحاظ فنی و خدمات تخصصی ایران در عرصه درمانی و بهداشت در جایگاه خوبی است.

وی عنوان کرد: با تامین زیرساخت‌های گردشگری و تامین نیازهای فیزیکی در زمینه پزشکی، گردشگری سلامت جایگاه خود را در بین کشورها پیدا می‌کند و بسیاری از افراد از کشورهای مختلف می‌توانند برای درمان و جراحی‌های خود به ایران سفر و از امکانات مناسب استفاده کنند.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی با اشاره به سابقه دیرینه طب سنتی در کشور بیان کرد: طب سنتی یکی از شاخصه‌های مهم درمانی است و اگر در قالب قوانین و مقررات از آن استفاده شود می‌تواند در پزشکی تاثیرگذاری خوبی در درمان گردشگران سلامت داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه سرانه مراجعه پزشکی افراد در مشهد در سطح مطلوبی است بیان کرد: ورود گردشگران سلامت از کشورهای خلیج فارس و همسایه مانند افغانستان و آذربایجان در مشهد در وضعیت خوبی قرار دارد.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه باید بیمارستان‌های تخصصی دیگری مانند بیمارستان رضوی در کشور احداث شود، اظهار کرد: شهرهای دیگر نیز باید در توسعه صنعت گردشگری سلامت فعالیت کنند و با افزایش خدمات پزشکی خود در جذب توریسم سلامت گام بردارند.

پژمانفر در ادامه با تاکید بر اینکه گردشگران سلامت در مشهد علاوه بر درمان از فضایی استفاده می‌کنند که آرامش بسیاری در آن وجود دارد خاطر نشان کرد: بسیاری از افراد علاقه دارند درمان و جراحی‌های خود را در کشورهای دیگر انجام دهند و هم از خدمات بهتری استفاده کنند و هم در فضایی دور از محل زندگی روزمره خود و در آرامش باشند و مشهد این فضا را به صورت بالقوه به سبب حضور مرقد امام‌ رضا(ع) دارد.

انتهای پیام/70002/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول