اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

دولت در بخش گردشگری سلامت اقدامات حمایتی انجام دهد

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: بخش خصوصی باید به صورت فعال در بخش گردشگری سلامت وارد شود و دولت نیز باید اقدامات حمایتی انجام دهد.

دولت در بخش گردشگری سلامت اقدامات حمایتی انجام دهد

لاله افتخاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد در آستانه برگزاری سومین کنفرانس بین‌المللی گردشگری سلامت کشورهای اسلامی اظهار کرد: با توجه به اینکه یک گردشگر درمانی حداقل سه تا چهار برابر گردشگر عادی هزینه می‌کند و همچنین با توجه به تعرفه‌های درمانی کشور و خدماتی که ارائه می‌شود، پیش‌بینی این است که به‌طور میانگین به ازای هر بیماری که وارد کشور شود، حداقل سه هزار دلار ایجاد ارزآوری می‌کند.

وی ادامه داد: رونق گردشگری سلامت در خراسان‌رضوی سبب توسعه گردشگری و همچنین رونق اقتصادی در استان می‌شود و می‌توان با استفاده از منابع‌ طبیعی درمانی که خراسان‌رضوی دارد در جذب گردشگر سلامت تاثیرگذار باشد.

افتخاری خاطر نشان کرد: هدف اصلی برپایی این کنفرانس‌ها، شناسایی ظرفیت‌های ملی با توجه به وجود ظرفیت‌های بسیار در کشور است.

دبیر اول کمیسیون فرهنگی مجلس خاطر نشان کرد: قطعاً خراسان‌رضوی با توجه به همجواری با کشورهای شمال شرق کشور می‌تواند سبب افزایش سطح دانش پزشکی شود و همچنین با توجه به وجود جاذبه‌های طبیعی محل مناسبی برای عمده بیمارانی که از کشورهای مسلمان و حاشیه خلیج فارس می‌آیند باشد.

وی عنوان کرد: توانمندی‌های بالقوه وسیع کشورمان در انواع مختلف گردشگری سلامت سبب شده تا سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به بهره‌برداری از این بازار رو به رشد و رقابتی روی آورد و سبب توسعه و ارزآوری این صنعت در کشور شود.

افتخاری با تاکید بر جذب گردشگران سلامت از کشورهای اروپایی و خاورمیانه دور، اظهار کرد: رعایت مسائل دینی و اسلامی و اعتقادات پزشکان در ایران سبب جذب گردشگران مسلمان از کشورهای دیگر می‌شود و با اطلاع‌رسانی مناسب می‌توان در گسترش این امر نقش مهمی را ایفا کرد.

دبیر اول کمیسیون فرهنگی مجلس بیان کرد: توسعه گردشگری سلامت در گسترش بودجه کشوری و تعاملات ارزی با کشورهای دیگر تاثیرگذار است.

وی تاکید کرد: گردشگری سلامت نیاز بسیاری به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی دارد و دولت تنها به شکل حمایتی باید در کنار این صنعت ورود پیدا کند و با اعتمادبخشی به مردم و سایر دستگاه‌های بخش خصوصی می‌توان خدمات بهتری برای گردشگران سلامت مهیا کرد و در نتیجه میزان جذب آنها را نیز افزایش داد.

انتهای پیام/70001/ع/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول