اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کمیته گردشگری سلامت سازمان میراث‌ فرهنگی:

توسعه صنعت گردشگری سلامت در گروی آینده‌‌نگری است

خبرگزاری فارس: دبیر کمیته ملی گردشگری سلامت سازمان میراث ‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: توسعه صنعت گردشگری سلامت در گرو آینده‌‌نگری است و غفلت از آن مهم‌ترین چالش پیش‌ روی این صنعت به شمار می‌رود.

توسعه صنعت گردشگری سلامت در گروی آینده‌‌نگری است

علی‌اصغر هدایتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد در آستانه برگزاری سومین کنفرانس بین‌المللی گردشگری سلامت کشورهای اسلامی اظهار داشت: توریسم از دیدگاه اسلامی چه با رویکرد فلسفی و چه با رویکرد عرفانی از جایگاه برجسته‌ای برخوردار است.

وی ادامه داد: از دلایل مهم پیدایش و توسعه گردشگری، آموزه‌های ارزشمند و متعالی اسلامی از قبیل عقلانیت و خردورزی، تشویق اسلام به علم‌آموزی و عنصر تساهل و تسامح است.

هدایتی با بیان اینکه یکی از گرایش‌های مهم و رو به رشد صنعت گردشگری، توریسم سلامت است، افزود: امروزه صنعت توریسم سلامت در سطح منطقه‌ای به عنوان یک استراتژی مناسب برای توسعه اقتصادی مورد توجه قرار گرفته است.

وی گفت: برگزاری کنفرانس گردشگری سلامت کشورهای اسلامی و نیز استقرار دبیرخانه آن در ایران، فرصت مناسبی است تا از این رهگذر ضمن ارتقای همکاری‌ها به برنامه‌ریزی جهت استانداردسازی خدمات پزشکی، ایجاد تسهیلات لازم جهت گردشگران سلامت و تقویت زیرساخت‌های این صنعت میان این کشورها پرداخته شود.

هدایتی گفت: توریسم سلامت از زوایای مختلف قابل توجه است؛ از حیث فرهنگی زمینه انس و قرابت میان ملت‌ها، افزایش تعامل و وحدت، و تقویت گفتگوی تمدن‌ها را فراهم می‌آورد؛از جنبه اقتصادی ضمن کاهش وابستگی کشور به نفت، افزایش درآمد ارزی و رونق اقتصادی را در پی دارد و از بعد سیاسی نیز ضریب امنیتی کشور را بالا می‌برد.

دبیر کمیته ملی گردشگری سلامت افزود: برخورداری جمهوری اسلامی ایران از سطح بالای دانش پزشکی با برجسته‌ترین جایگاه در منطقه می‌تواند آن را به یکی از بازیگران فعال و کلیدی در عرصه گردشگری سلامت در میان کشورهای اسلامی تبدیل کند.

هدایتی با اشاره به سطح مطلوب تجهیزات پزشکی کشور، خاطر نشان کرد: باید به توسعه گردشگری سلامت توجه خاص و ویژه‌ای مبذول شود و ضمن افزایش ظرفیت‌های حوزه گردشگری و پزشکی به ارتقای سطح خدمات متناسب با استانداردهای جهانی پرداخت.

وی با تاکید بر تاریخ پرافتخار و کهن پزشکی ایران و برخورداری از مفاخر علمی با شهرت جهانی افزود: ایران از جهات مختلف فرهنگی، تاریخی، جغرافیایی و سیاسی با برخورداری از تمدنی کهن و پیشرو و همواره سازنده در طول تاریخ، استعداد بالایی در توسعه این صنعت و تبدیل شدن به قطب توریسم سلامت در منطقه و دستیابی به جایگاه رفیع جهانی را دارد.

هدایتی عنوان کرد: دستیابی به این جایگاه ممتاز در گرو آینده‌نگری در گردشگری سلامت است و باید با فراست و هوشمندی به این مهم پرداخته شود.

وی افزود: آینده‌نگری، یک ابزار بسیار مؤثر جهت سیاستگذاری است و جایگاه آینده‌نگری، در تفکر استراتژیک است.

انتهای پیام/70001/ح/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول