اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی خراسان‌رضوی:

احداث هتل بیمارستان در توسعه گردشگری سلامت نقش بارزی دارد

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی خراسان‌رضوی گفت: احداث هتل بیمارستان در مشهد در راستای توسعه گردشگری سلامت از ضرورت‌های این صنعت به شمار می‌آید.

احداث هتل بیمارستان در توسعه گردشگری سلامت نقش بارزی دارد

سعید ولی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد در آستانه برگزاری سومین کنفرانس بین‌المللی گردشگری سلامت کشورهای اسلامی اظهار کرد: ترویج گردشگری اسلامی نیاز به تعریف روشن و مشخصی از گردشگری از سوی کشورهای اسلامی دارد.

وی با تاکید بر اینکه کشورهای اسلامی جمعیتی بالغ بر 1.5 میلیارد در سراسر دنیا دارند ادامه داد: کشورهای اسلامی ظرفیت بالایی در جذب گردشگر سلامت دارند.

ولی‌زاده افزود: کشورهای اسلامی با توجه به موقعیت جغرافیایی خاص خود و شرایط اقتصادی و سطح زندگی مردم، بازار مهمی در گردشگری سلامت می‌توانند داشته باشند و بر اساس آمارهای موجود بیشترین متقاضیان درمان و دریافت خدمات پزشکی در کشورهای پیشرفته و غربی هستند که می‌توان با برنامه‌ریزی این جایگاه را در داخل کشورهای اسلامی به ویژه ایران پایه‌گذاری کرد.

رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی خراسان‌رضوی بیان کرد: سرمایه‌گذاری و فرهنگ‌سازی و به ویژه توسعه زیرساخت‌های گردشگری سلامت می‌تواند تاثیر بسزایی در توانمندسازی کشور ایجاد کند به گونه‌ای که ایران را به بازار هدف گردشگری سلامت تبدیل کند.

وی افزود: در سومین سال برگزاری کنفرانس گردشگری سلامت اقداماتی انجام شده که بسیار مؤثر و قابل توجه است اما تا رسیدن به وضعیت قابل قبول راه طولانی را در پیش داریم.

وی عنوان کرد: بیمارستان فوق تخصصی رضوی یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری سلامت در کشور است که هم‌اکنون به خدمت‌رسانی به متقاضیان درمان از سایر کشورهای اسلامی همسایه مشغول است، همچنین این بیمارستان با توجه به ساختار تخصصی و معنوی خود مورد توجه بیماران بسیاری قرار دارد.

ولی‌زاده با تاکید بر ضرورت ایجاد هتل بیمارستان در کشور برای جذب گردشگر سلامت، خاطر نشان کرد: ایران و سایر کشورهای اسلامی در گردشگری سلامت در آغاز راه خود هستند اما برخی از کشورهای همسایه مانند ترکیه، اردن و هندوستان اقدامات بیشتری را در راستای خدمات‌رسانی به متقاضیان گردشگری سلامت با احداث هتل بیمارستان‌ها ارائه داده‌اند و در حال توسعه بیشتری هستند.

انتهای پیام/70001/ی/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول