اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

پس از گذشت 5 سال انتظار

دولت هنوز معوقات فرهنگیان بازنشسته را پرداخت نکرده است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل کانون بازنشستگان فرهنگی استان اصفهان گفت: پس از گذشت پنج سال انتظار دولت هنوز معوقات فرهنگیان بازنشسته را پس از گذشت سال‌ها از بدهی خود به این افراد پرداخت نکرده است.

دولت هنوز معوقات فرهنگیان بازنشسته را پرداخت نکرده است

مجید روستایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه در شرایط اقتصادی حاکم بر کشور فرهنگیان بازنشسته به حمایت‌های قانونی نیاز دارند، اظهار کرد: اما در حال حاضر وضعیت معیشتی این افراد بسیار نا‌مطلوب است و حقوق نا‌چیز بازنشستگی مشکلی از مشکلات این افراد را برطرف نمی‌کند.

وی اضافه کرد: متولی رسیدگی به مشکلات بازنشستگان فرهنگی مشخص نیست و سازمان بازنشستگی کشوری در صورتی که خود را متولی این افراد می‌داند باید برای کاهش مشکلات فرهنگیان بازنشسته چاره‌اندیشی کند.

مدیرعامل کانون بازنشستگان فرهنگی استان اصفهان با بیان اینکه دولت از سال 1385 تاکنون یک‌هزار و 820 میلیارد تومان به فرهنگیان بازنشسته بدهکار است، تصریح کرد: دولت هنوز معوقات فرهنگیان بازنشسته را پس از گذشت سال‌ها از بدهی خود به این افراد پرداخت نکرده است.

وی با تاکید بر اینکه سازمان بازنشستگی کشوری نسبت به فرهنگیان بازنشسته بی‌توجه است، ادامه داد: این سازمان باید نسبت به مشکلات و چالش‌های موجود در زندگی فرهنگیان بازنشسته اقدامات لازم را از مجرای قانون انجام بدهد اما فرهنگیان بازنشسته هیچ اقدام حمایتی از سوی سازمان بازنشستگی کشوری مشاهده نمی‌کنند.

روستایی با اشاره به اینکه افزایش حقوق فرهنگیان بازنشسته بر مبنای افزایش نرخ تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی نیست، تأکید کرد: درصد بالایی از قشر بازنشسته موجود در سطح کشور با مشکلات مالی و درمانی بسیاری مواجه هستند اما این افراد از نظر درمانی هیچ حمایتی نمی‌شوند و حقوق بازنشستگی این قشر از جامعه جوابگوی هزینه‌های درمانی سرسام‌آور بازنشستگان فرهنگی نیست.

انتهای پیام/63004/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول