اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

مسائل فرهنگی سیستان و بلوچستان به‌صورت ویژه پیگیری می‌شود

خبرگزاری فارس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مسائل فرهنگی سیستان و بلوچستان به‌صورت ویژه بررسی و پیگیری می‌شود.

مسائل فرهنگی سیستان و بلوچستان به‌صورت ویژه پیگیری می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ایرانشهر، سید محمد حسینی پیش از ظهر امروز در سومین همایش خورشید ولایت در شهرستان ایرانشهر اظهار داشت: بررسی مسائل فرهنگی سیستان و بلوچستان در دستور کار قرار داشته و پیگیری خواهد شد.

وی در این همایش برای پیگیری و راه‌اندازی دانشگاه ولایت ایرانشهر قول مساعد داد و گفت: موانع پیش‌رو در این زمینه پیگیری و مرتفع می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: هر سال به مناسبت سالروز تبعید رهبر معظم انقلاب به ایرانشهر در دوران ستم‌شاهی، همایش خورشید ولایت در این شهر برگزار می‌شود که امسال سومین همایش تدارک دیده شده است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری خاطرات خوبی را از مدت تبعید در شهرستان ایرانشهر دارد اضافه کرد: مردم سیستان و بلوچستان به‌ویژه ایرانشهر علاقه خاصی به رهبر معظم انقلاب دارند و علاقه‌ی میان ایشان و مردم بخصوص در جریان سیل سال 56 در ایرانشهر و کمک‌های قابل توجه ایشان به سیل‌زدگان، دلبستگی مردم به معظم له را بیشتر کرده است.

حسینی گفت: مردم ایرانشهر پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز این ارتباط خود را با ایشان حفظ کردند و همین سبب لازم بود که چنین برنامه‌ای انجام شود.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان نیز در ادامه از دست‌اندرکاران برگزار کننده این همایش تقدیر کرد و خواستار استمرار این همایش در سال‌های آینده شد.

افتتاح و بازدید از نمایشگاه آثار هنرمندان استان که با مشارکت دفتر تبلیغات اسلامی جنوب شرق کشور و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برپا شده و بازدید از بیت مقام معظم رهبری در این شهرستان از جمله برنامه‌های وزیر فرهنگ و ارشاد به شهرستان ایرانشهر است.

رهبر معظم انقلاب در سال 1356 به دستور رژیم ستم‌شاهی به شهرستان ایرانشهر تبعید شدند و در حدود یک سال اقامت خود در این شهرستان ارتباط تنگاتنگی با علما و عامه مردم شیعه و سنی برقرار کردند.

سید محمد حسینی قرار است عصر امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی در دانشگاه سیستان و بلوچستان حضور یابد.

انتهای پیام/75004/ر/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول