اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی خواستار شد

اضافه شدن رابط فرهنگی به هیئت‌ها/ لزوم مدیریت اخلاقی هیئت‌ها

خبرگزاری فارس: رئیس تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به لزوم اضافه شدن رابط فرهنگی به هیئت‌ها گفت: هیئت‌ها باید مدیریت فرهنگی و اخلاقی شوند.

اضافه شدن رابط فرهنگی به هیئت‌ها/ لزوم مدیریت اخلاقی هیئت‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، ابراهیم غلامرضایی عصر امروز در کارگاه آموزش تخصصی مسئولان هیئت‌های مذهبی شهرستان آبیک در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی اظهار داشت: مدیریت اجرایی و اخلاقی از ضرورت‌های هیئت‌های مذهبی است که مسئولان هیئت‌های مذهبی باید این مهم را در دستور کار خود قرار دهند، البته مدیریت فرهنگی از جایگاه بسیار والایی برخوردار است که باید در دستور کار مسئولان هیئت‌های مذهبی قرار گیرد.

وی ادامه داد: پس از خلقت حضرت آدم (ع) و پیش از ولادت حضرت امام حسین (ع) حضرت آدم (ع) با شنیدن اذکار خمسه، حضرت موسی (ع)،حضرت زکریا و شنیدن اذکار خمسه طیبه از جبرئیل امین و حضرت عیسی (ع) و حواریون در سرزمین کربلا به عزاداری امام حسین (ع) پرداخته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: پیش از خلقت امام حسین (ع) طبق فرمایش شیخ عباس قمی در کتاب نفس المهموم، خدا صحنه‌ای از کربلا را به ملائکه نشان داد و در آن کارزار بریدن سر امام حسین (ع) را مشاهده کردند و خطاب به خدا گفتند که چرا می‌خواهی کسانی را خلق کنی که فساد کنند و در روی زمین خون بریزند که خدا فرمود: «من چیزی را می‌دانم که شما نمی‌دانید».

این مسئول با بیان اینکه در اتاق فکر اسرائیل فوکویاما، نظریه‌پرداز اسرائیلی‌الاصل تابع آمریکا گفته که اگر دو بال پرچم سرخ حسینی و پرچم سبز انتظار را از شیعه بگیرید، شیعه چیزی نخواهد داشت، افزود: تمام نظریه‌پردازان، این نظریه را تأیید کردند و برای مقابله با شیعه جنگ نرم را به راه انداختند.

مسئول تشکل‌های دینی کشور افزود: تمام انبیا و اولیا نام امام حسین (ع) را با قداست یاد می‌کنند، اما متأسفانه در برخی از عزاداری‌ها شاهد انحرافات و بدعت‌هایی هستیم که باید با اصول شرعی و منطقی انحرافات و خرافات از عزاداری‌ها زدوده شود.

غلامرضایی بیان داشت: مسئولان هیئت‌های مذهبی باید قدر خود را بدانند، چراکه خادمی امام حسین (ع) مقامی والاست.

وی اضافه کرد: خاک پای هیئت‌های مذهبی و عزاداران امام حسین (ع) را باید سرمه چشم کرد، چراکه آیت‌الله بروجردی خاک عزاداران امام حسین (ع) را بر چشمان بیمار خود مالید و پس از آن تا آخر عمر از عینک استفاده نکرد.

این مسئول گفت: خاک کربلا آن قدر قداست دارد که علاوه بر اینکه حرام نیست، بلکه مستحب و شفابخش است.

غلامرضایی یادآور شد: گرچه اسلام با بعثت پیامبر اکرم (ص) به عنوان دین آورده شد، اما دین مبین اسلام و ادامه نبوت و امامت با قیام امام حسین (ع) و خون ریخته شده پاکشان تا به امروز استمرار داشته است.

وی مسئول هیئت مذهبی، روحانی، مداح و مربی قرآن کریم را شاکله‌های یک هیئت ذکر کرد و اذعان داشت: رابط فرهنگی نیز باید به عنوان رکن پنجم به هیئت مذهبی افزوده شود.

انتهای پیام/77006/ذ/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول