اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ششم آذر تا 23 دی ‌ماه

سوگواره خامس آل عبا در یزد برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: سرپرست دبیرخانه کانون‌های مساجد استان یزد از برگزاری سوگواره فرهنگی، مذهبی خامس آل عبا(ع) از ششم آذر تا 23 دی‌ماه با محوریت 10 موضوع خبر داد.

سوگواره خامس آل عبا در یزد برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد به نقل از روابط عمومی کانون‌های مساجد استان یزد، حمید رستگاری اظهار داشت: همزمان با آغاز ماه محرم و سالروز شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران با وفایش، نخستین سوگواره فرهنگی و مذهبی خامس آل عبا (ع) با هدف بزرگداشت این ایام و آشنایی بیش از پیش علاقمندان و ارادتمندان امام سوم شیعیان و اهداف قیام آن حضرت و ترویج و تبیین سیره آن امام همام برگزار می‌شود.

وی افزود: این سوگواره به همت دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان و با حمایت ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور به اجرا درخواهد آمد.

رستگاری با اشاره به بخش‌های مختلف این سوگواره عنوان کرد: فراخوان پژوهش در باب معرفی عزاداری‌های رایج و سنتی در قالب‌های محلی و منطقه‌ای یکی از محورهای این سوگواره است.

وی با اشاره به محورهای این پژوهش خاطرنشان کرد: این پژوهش در محورهای معرفی یک نوع عزاداری رایج در محل سکونت، پژوهش در مورد یکی از عزاداری‌های سنتی که در حال حاضر کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد، چگونگی تاثیرگذاری عزاداری‌های سنتی در سبک زندگی جامعه، شاخص‌های عزاداری سنتی بر اساس آموزه‌های دینی، نقش عزاداری‌های سنتی در حفظ فرهنگ عاشورا، جایگاه عزاداری‌های سنتی در سیره معصومین(ع)، ارتباط عزاداری‌های سنتی با افزایش معنویت در جامعه و پیامدهای مثبت آن است.

سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان یزد یادآور شد: برپایی 320 مجلس عاشورایی در 320 مسجد سراسر کشور با محوریت بزرگداشت شهدای محله نیز یکی دیگر از محورهای سوگواره فرهنگی، مذهبی خامس آل عبا(ع) است.

وی با بیان اینکه مسابقه بزرگ وبلاگ نویسی با موضوع محرم نیز یکی دیگر از بخش‌های این سوگواره ملی، مذهبی است، ادامه داد: کلیه علاقمندان به شرکت در مسابقه می‌توانند آدرس وبلاگ خود را به نشانی پست الکترونیکی ارسال کنند ضمن اینکه توجه داشته باشند به دلیل  khames1434@javananemasajed.irآدرس ایمیل جهت جلوگیری از رباتهای هرزنامه محافظت شده اند، جهت مشاهده آنها شما نیاز به فعال ساختن جاوا اسکریپت دارید ارسال کنند.

انتهای پیام/ 2464/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول