اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بهمن سال‌جاری صورت می‌گیرد

اعزام گروه مساجد روستایی کهگیلویه و بویراحمد به جشنواره سرود رضوی

خبرگزاری فارس: مسئول دبیرخانه کانون فرهنگی‌ـ‌هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد گفت: مرحله استانی سرودهای برتر رضوی این استان برگزار شده و در آن دو گروه برتر اعضای مساجد روستایی انتخاب و به جشنواره سرود رضوی راه یافتند.

اعزام گروه مساجد روستایی کهگیلویه و بویراحمد به جشنواره سرود رضوی

حجت‌الاسلام رضا قاسمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در یاسوج به تشریح برنامه‌های کانون‌های فرهنگی‌-هنری مساجد این استان پرداخت و اظهار داشت: برنامه‌های این مرکز شامل کنگره پیامبر اعظم (ص)، برگزاری کارگاه مشاوره‌های دینی و آموزش‌های خانواده‌ها، طرح تلاوت نور و جشنواره سرود رضوی است.

مسئول دبیرخانه کانون فرهنگی‌ـ‌هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: کنگره پیامبر اعظم (ص) در سطح ملی و با دعوت از محققین برای ارائه مقالات و تجلیل از صاحب‌نظران برتر صورت گرفته است.

قاسمی به برگزاری کارگاه مشاوره‌ای دینی و آموزش خانواده‌ها اشاره کرد و گفت: این کارگاه‌های آموزشی با دعوت از روحانیون و اساتید حوزه و دانشگاه به صورت کارگاه‌هایی با حضور اعضای کانون فرهنگی‌-‌هنری مساجد به منظور ارتقای مسائل دینی و خانواده برگزار می‌شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: مرحله استانی سرودهای برتر رضوی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شده و در آن دو گروه برتر اعضای مساجد روستایی انتخاب و به جشنواره سرود رضوی که بهمن‌ماه سال‌جاری در هرمزگان برگزار می‌شود، راه یافتند.

این مسئول فرهنگی خاطرنشان کرد: از دیگر برنامه‌های راهبردی و مثمر ثمر این نهاد دعوت از صاحب‌نظران به منظور ارائه مقالات خود و پس از داوری مقاله برتر در کتاب مساجد و جهان اسلام به چاپ می‌رسد.

قاسمی بازدید از کانون‌های مساجد در سطح استان و اهدای اقلام فرهنگی از جمله سیستم صوتی، میز، صندلی، کتاب و ... را از دیگر برنامه‌های این نهاد فرهنگی-دینی عنوان کرد.

وی برگزاری کلاس‌های کانون مساجد را مناسب ارزیابی کرد و گفت: بیشترین مسائل مطرح شده در کلاس‌ها مباحث دینی‌-مذهبی بوده که تاکنون شاهد خروجی خوبی از سوی جامعه هدف بودیم.

کمبود اعتبار و عدم فضای فیزیکی مشکل مساجد کهگیلویه و بویراحمد 

مسئول دبیرخانه کانون فرهنگی‌ـ‌هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد مهم‌ترین مشکل در این حوزه را عدم اعتبارات کافی و کمبود فضایی فیزیکی در سطح مساجد دانست و گفت: کانون‌ها در مقابله با تهاجم فرهنگی برنامه‌های بی‌بدیلی را ارائه داده‌اند که نیازمند همراهی و حمایت مسئولین کشوری و استانی است.

قاسمی تصریح کرد: در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌های استان میزان اعتبارات و تجهیزات مساجد به نسبت خوب بوده که انتظار می‌رود مسئولین ارشد استانی اعتبارات بیشتری را به این مراکز تخصیص دهند.

انتهای‌پیام/2571/م/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول