اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ارشاد خلخال:

مساجد اصلی‌ترین بستر معنویت و اخلاق هستند

خبرگزاری فارس: رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی خلخال گفت: مساجد اصلی‌‌ترین بستر معنویت و اخلاق در جامعه ما هستند.

مساجد اصلی‌ترین بستر معنویت و اخلاق هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید احمد معصومی در جلسه کاهش آسیب‌های اخلاقی شهرستان خلخال اظهار داشت: آراسته شدن به اخلاق خوب و نیکو، یاد گرفتن راه‌های برخورد و نحوه رفتار مناسب با دیگران از بهترین راهبرد‌ها در گسترش فرهنگ اخلاق اسلامی در جامعه و سبب کاهش آسیب‌های اخلاقی در جامعه خواهد شد.

 

این مسئول اظهار داشت: وقتی افراد و خود جامعه منزه و سالم باشد بستر و زمینه رشد و تعالی و سعادت جامعه فراهم خواهد شد و باید تلاش شود زمینه‌ آسیب‌های اخلاقی با تعامل مردم و مسئولان کمتر شده و رشد فکری و روحی و اخلاقی جامعه و علی‌الخصوص جوانان تقویت شود.

معصومی تصریح کرد: برای تحقق این هدف باید خانواده در خانه، معلمان و مربیان در مدرسه، اساتید در دانشگاه‌ها، روحانیت و علما در مساجد و سنگر‌های معنوی و مسئولان در جامعه جدیت خود را به کار گیرند.

وی ظرفیت مساجد را اصلی‌ترین پایگاه رشد و تعالی فکری و معنوی دانست و افزود: توجه به ظرفیت مساجد و در کنار آن آموزش‌های معنوی می‌تواند در مقابل هجمه‌های دشمنان، جوانان ما را حفظ کند.

این مسئول ادامه داد: امروز دین اسلام به عنوان یگانه دین نجات‌بخش مطرح شده و در حال رشد روزافزون است و دشمنان با ایجاد فتنه‌ها سعی در کمرنگ کردن نقش اسلام در هدایت جامعه دارند که نقش دشمنان بی‌تاثیر خواهد بود.

معصومی در پایان سخنان خود ابراز داشت: بی‌گمان در سراسر دنیا مشاهده می‌شود که عده زیادی از مردمان ملل غرب راه نجات خود را در گرویدن به دین الهی و معنوی دانسته و راه کمال خود را در دین اسلام دیده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کمیته‌های طرح‌های تحول اجتماعی با هدف آسیب‌سنجی در جامعه و طرح برنامه‌ای در راستای کاهش آسیب‌های اخلاقی و اجتماعی تشکیل می‌شود که چکیده این جلسات تبدیل به برنامه‌ای در راستای تعالی معنوی و اخلاقی می‌شود.

انتهای پیام/62008/ح/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول