اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بویراحمد:

کمبود مساجد در شهرستان بویراحمد زیبنده نیست‌

خبرگزاری فارس: فرماندار بویراحمد کمبود مفرط مساجد در شهرستان بویراحمد را زیبنده این شهرستان ندانست و گفت: متأسفانه به نسبت سایر نقاط کشور مشارکت پایین مردمی در مسجدسازی را داریم.

کمبود مساجد در شهرستان بویراحمد زیبنده نیست‌

  به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، عصر امروز جلسه نشست با ائمه جمعه و جماعات شهرستان بویراحمد با حضور فرماندار این شهرستان، معاون سیاسی فرماندار جمعی از ائمه جمعه و جماعات در سالن فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

محمد الفونه به بیانات مقام معظم رهبری اشاره و اظهار کرد: معظم‌له فرموده‌اند«حکومت صالحان بر پایه نماز است» ما باید تلاش کنیم نماز جماعت ترویج پیدا کند و اگر این برنامه‌ها مداوم برگزار شود میزان انحرافات در سطح جامعه کاهش می‌یابد.

فرماندار بویراحمد مساجد را پایگاه دین عنوان کرد و گفت: علما پیشرو فعالیت‌های دینی هستند و در زمان‌های مختلفی که نیازمند نظرات ارزشمند و اثرگذار آن‌ها باشیم استفاده می‌کنیم تا باری از مشکلات جامعه برطرف شود.

وی تصریح کرد: با وجود تعداد کم مساجد در سطح شهرستان و میزان مشکلات و وضعیت نامناسب در سطح شهر باید از روحانیون و ائمه جماعات کمک گرفت، باید پرسید چه کار باید کرد تا دسترسی مردم به مسجد منظم و بیشتر شود و تمایل افراد با مسجد و نماز بیشتر شود.

مسئول ارشد اجرایی شهرستان بویراحمد حضور روحانیون در جلسات فرهنگی را ضروری دانست و گفت: جامعه هدف باید در جریان مشکلات دستگاه‌ها قرار بگیرند تا در زمان اختلاف ‌نظر و دیدگاه مردم نسبت به دستگاه‌ها بتوانند حمایت لازم را اعمال کنند چرا که در طول تاریخ تاکنون علماء مسائل را به صورت شفاف و واضح بیان می‌کردند.

الفونه خاطرنشان کرد: حوزه علمیه با توجه به قداست و تأسیس آن هیچ گونه اطلاع‌رسانی و ساز و کار لازم برای ارتباط بهتر مردم و دستگاه‌های اجرایی با وجود میزان اعتبارات تخصیص داده شده صورت نگرفته است.

وی به سه درصد اعتبارات عمرانی دولت به حوزه‌ها اشاره کرد و بیان داشت: در دولت نهم و دهم تاکنون دو میلیارد تومان به حوزه‌های شهر یاسوج به منظور اجرای برنامه‌های عمرانی اختصاص داده شده که به علت مشکلات اقتصاد کنونی و عدم نقدینگی این میزان تخصیص داده نشده است.

الفونه اذعان کرد: در زمان انقلاب با وجود عدم اعتبارات فرهنگی و دخالت رژیم پهلوی برای محدود کردن حوزه و روحانیت در دوره پیشین در ساخت مسجد حضور مردم در مساجد بسیار پر رنگ‌تر بوده و امروزه شاهد آن هستیم که در هیچ جایی بدون اعتبارات دولتی اقدامی جهت ساخت مسجد صورت نمی‌گیرد.

فرماندار بویراحمد ادامه داد: باید مردم را برای ساخت مسجد و حوزه‌ها تشویق کرد و از محاسن این کار خیر که موجب برکت در زندگی آن‌ها می‌شود اطلاع‌رسانی لازم اعمال گردد.

انتهای پیام/2571/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول