اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور آب و فاضلاب ارومیه:

رنگ شیری آب ارومیه ارتباطی به کلر بیشتر ندارد

خبرگزاری فارس: مدیر آب و فاضلاب ارومیه گفت: وجود کلر در آب و تغییر رنگ آب به رنگ شیری تصوری غلط است و هیچ ضرری برای انسان ندارد.

رنگ شیری آب ارومیه ارتباطی به کلر بیشتر ندارد

بخش‌علی حاتم‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با رد این تصور که علت رنگ شیری آب که هنگام ریختن داخل لیوان مشاهده می‌شود نشان از وجود بیش از حد کلر است، ‌اظهار داشت: رنگ شیری آب که هنگام ریختن در داخل لیوان مشاهده شده و مردم آن را به بالا بودن کلر آب نسبت می‌دهند، ناشی از محبوس شدن هوا در داخل آب در اثر کارکرد پمپاژ است.

وی افزود: بر این اساس زمانی که آب با فشار در شبکه‌ها جریان می‌یابد این مولکول‌های اکسیژن در طول مسیر خود آنقدر به حباب‌های ریز و میکروسکوپی تبدیل می‌شوند که در داخل آب سبب کدر شدن آن شده و رنگ شیری در ریختن آن به لیوان ظاهر می‌شود که اگر توجه شود این مولکول‌ها به تدریج از پایین به بالا حذف می‌شوند و آب به حالت اولیه خود برمی‌گردد.

حاتم‌زاده با بیان اینکه اگر رنگ شیری آب قرار بر وجود بیشتر کلر در آب باشد سریعاً سبب مرگ انسان می‌شود، خاطر نشان کرد: البته حتی اگر در آب مشکلی مشاهده شود خودمان نیز این عمل هوادهی را انجام می‌دهیم.

مدیر آب و فاضلاب ارومیه به فواید وجود اکسی‍ژن در آب اشاره کرد و گفت: هوا و اکسیژن محلول در آب نه تنها هیچ ضرری برای انسان ندارد بلکه سبب زلالی و گوارا شدن آب می‌شود.

به گفته این مسئول رنگ شیری ارتباطی به وجود کلر بیشتر در آب ندارد چرا که کلر در آب بی‌رنگ بوده و با چشم قابل مشاهده نیست.

وی با اشاره به نحوه افزودن کلر به آب آشامیدنی، خاطر نشان کرد: قبل از وارد شدن آب به شبکه‌های آب‌رسانی کلر توسط دستگاه‌های اتوماتیک با توجه به حجم ورودی آب که از مخزن خارج و یا وارد می‌شود اندازه‌گیری و تنظیم شده و سپس به آن اضافه می‌شود به طوری که طبق استاندارد وجود کلر در آب که باید بین 5 دهم تا 8 دهم میلی‌گرم در لیتر در نوسان باشد این ماده به آب افزوده می‌شود.

حاتم‌زاده با اعلام اینکه برای کنترل سلامت آب، روزانه حداقل 60 نمونه‌برداری از نقاط مختلف شبکه در ارومیه انجام می‌شود متذکر شد: بالاترین نمونه‌برداری‌های شبکه‌های آب‌رسانی ارومیه کنترل‌های فیزیکی است که همان کنترل کلر باقی مانده در شبکه را نیز شامل می‌شود.

مدیر آب و فاضلاب ارومیه در پایان اذعان داشت: این نمونه‌برداری‌ها شامل، تعیین میزان PH، دما،‌ کدورت، سختی... می‌شود.

انتهای پیام/61009/ن/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول