اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌عامل آبفار گیلان خبر داد

آبرسانی به 81 روستای فومن و شفت

خبرگزاری فارس: مدیر‌عامل شرکت آب و فاضلاب گیلان از آبرسانی به 81 روستای فومن و شفت خبر داد و گفت: عملیات نقشه‌برداری به روش فتوگرامتری برای تامین آب این دو شهرستان انجام شده است.

آبرسانی به 81 روستای فومن و شفت

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدعلی فرامینی پیش از ظهر امروز در جلسه آب و فاضلاب روستایی گیلان با بیان اینکه طرح جامع آبرسانی به یک‌هزار روستای این استان بزرگ‌ترین طرح آبرسانی روستایی در کشور است، اظهار کرد: طبق برنامه زمان‌بندی و تخصیص اعتبارات مورد نیاز، قرار است در این طرح به یک‌هزار و 26 روستای غرب و شرق گیلان آبرسانی شود که اکنون 709 روستای استان از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار شده‌اند.

وی افزود: در راستای تکمیل اجرای این طرح بزرگ آبرسانی، با استفاده از روش فتوگرامتری عملیات نقشه‌برداری از 81 روستای شهرستان‌های فومن و شفت به منظور تامین آب آشامیدنی مناسب آنها انجام شده است.

به گفته این مسئول، پس از اتمام عملیات نقشه‌برداری، کارهای مطالعاتی برای آبرسانی به 81 روستای دو شهرستان مذکور انجام می‌شود. 

وی تصریح کرد: اکنون 34 روستای شهرستان‌های فومن و شفت در قالب طرح جامع آبرسانی به یک‌هزار روستای شرق و غرب گیلان از نعمت آب شرب سالم بهره‌مند شده‌اند.

فرامینی خاطرنشان کرد: در نقشه‌برداری به روش فتوگرامتری از طریق پرواز بر فراز مناطق مورد نظر عکس‌های هوایی تهیه و سپس به نقشه‌های مطالعاتی تبدیل می‌شوند.

وی گیلان را دارای 2 هزار و 50 روستای بالای 20 خانوار دانست که بیش از یک‌هزار و 536 روستای آن زیرپوشش شبکه آبرسانی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قرار دارند.

انتهای پیام/2300/ز/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول