اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون نظارت و بهره‌برداری آبفار استان قم خبر داد

آب‌رسانی به 10 روستا در بخش خلجستان

خبرگزاری فارس: معاون نظارت و بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم از آب‌رسانی دائم به 10 روستا در بخش خلجستان خبر داد.

آب‌رسانی به 10 روستا در بخش خلجستان

حسین آقابابایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به کف‌شکنی 21 حلقه چاه در سال جاری در روستاهای استان قم اظهار داشت: بیشتر این چاه‌ها در بخش خلجستان قرار دارند.

وی با اشاره به تجهیز این 21 چاه توسط شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم ادامه داد: پمپ و سیستم‌های گندزدا از جمله تجهیزاتی هستند که به این چاه‌ها اضافه شده است.

معاون نظارت و بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم خاطرنشان کرد: در مجموع برای کف‌شکنی و تجهیز این چاه‌ها بیش از یک میلیارد و 400 میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه چاه‌های استان قم بیشتر نیمه عمیق هستند، گفت: برداشت بیش از حدی که الان در این بخش‌ها جریان دارد موجب شده که این چاه‌ها خشک شوند و سفره‌ها خالی از آب شود که کف‌شکنی برای رسیدن به لایه‌های عمیق‌تر صورت می‌گیرد تا دبی افزایش پیدا کند.

آقابابایی با اشاره به بالا بودن مصرف آب در استان قم اظهار داشت: سفره آب زیرزمینی پاسخگوی این سطح مصرف نیست و این کف‌شکنی ناگزیر باید اتفاق بیفتد.

وی با اشاره به اقدامات این اداره در زمینه شبکه‌های توزیع و توسعه خطوط انتقال ادامه داد: مجتمع توزیع آب گلستانه در حال اتمام و راه‌اندازی است که از این طریق به هفت روستا آب‌رسانی می‌شود.

معاون نظارت و بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم گفت: خدیجه خاتون، خلج آباد و خرم‌ آباد سه روستای دیگری هستند که در بخش خلجستان به منابع آبی پایدار متصل شده‌اند.

وی بیان داشت: با این فعالیت‌ها از 24 روستایی که در منطقه خلجستان به آب‌رسانی سیار نیاز داشتند، 10 روستا به آب دائم دست پیدا کرده‌اند و از چرخه آب‌رسانی سیار خارج شده‌اند.

انتهای پیام/78006/ح/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول