اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آبفار کردستان خبر داد

اختصاص 161 میلیارد ریال به پروژه‌های آبرسانی روستاهای کردستان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آبفار کردستان گفت: از محل اعتبارات استانی بالغ بر 161 میلیارد و 76 میلیون ریال برای اتمام پروژه‌های آبرسانی روستایی این استان اختصاص یافته است.

اختصاص 161 میلیارد ریال به پروژه‌های آبرسانی روستاهای کردستان

رحمان رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: در حال حاضر 871 روستا زیر پوشش شبکه آبفار هستند و 396 هزار و 798 نفر از آب آشامیدنی سالم برخوردار هستند.

وی تصریح کرد: برای روستاهای که آب‌شرب آنها ارسنیک‌ دارد نیز اقدامات مهمی توسط شرکت آبفار کردستان همگام با سراسر کشور انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آبفار کردستان از شناسایی کامل روستاهایی که آب شرب آنها آرسنیک دارند در سطح استان خبر داد و افزود: شناسایی این روستاها توسط شرکت پایش کیفی آب شرب از مهم‌ترین اقداماتی است که توسط این اداره‌کل انجام شده است.

رحیمی تصریح کرد: شرکت آبفار استان با آبرسانی سیار، مشکل آب شرب این روستاها را مرتفع و آب آشامیدنی آرسنیک‌دار را از دسترس مردم خارج کرده است.

به گفته وی آبرسانی سیار به اینگونه روستاها جزو پروژه‌های اولویت‌دار این شرکت به صورت مستمر و سالانه است.

مدیرعامل شرکت آبفار کردستان خاطرنشان کرد: با تامین آب شرب سالم و بهداشتی به صورت مجتمع و یا تک روستایی مشکل آب شرب روستاهای که آرسنیک دارند تا پایان سال‌جاری رفع می‌شود و دیگر نیازی به آبرسانی سیار به آنها نخواهیم داشت.

رحیمی از رفع مشکل آب روستاهایی که دچار کمبود آب هستند خبر داد و گفت: کار مطالعاتی این مهم انجام شده و با استفاده از سه روش موقت، کوتاه مدت و بلند مدت مشکلات این حوزه را رفع خواهیم کرد.

وی در پایان تصریح کرد: برای تقویت آب شرب این مجتمع‌ها به صورت موقت آبرسانی‌ سیار، کوتاه مدت، حفره چاه یا چشمه و یا به صورت بلند مدت در قالب احداث سد و اجرای تصفیه‌خانه اقدام می‌شود.

انتهای پیام/79002/غ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول