اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی جیرفت اعلام کرد

کشت 60 هکتار توت‌فرنگی گلخانه‌ای در جیرفت

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی جیرفت گفت: حدود 60 هکتار از گلخانه‌های شهرستان جیرفت به کشت توت ‌فرنگی اختصاص پیدا کرده است که تاکنون 50 هکتار کشت شده است.

کشت 60 هکتار توت‌فرنگی گلخانه‌ای در جیرفت

محمدعلی سیفی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار داشت: این شهرستان به دلیل داشتن آب و هوای گرم در فصول بهار و تابستان که منجر به خشک شدن بوته توت ‌فرنگی می‌شود یکی از مناطقی است که با محدودیت کشت توت‌فرنگی در فضای آزاد مواجه است به همین دلیل گلخانه‌داران منطقه اقدام به کشت توت‌فرنگی در شرایط گلخانه‌ای آن هم خارج از فصل زراعی می‌کنند.

وی تصریح کرد: مزایایی از قبیل کاهش هزینه گرمایشی در فصول پاییز و زمستان به علت شرایط مساعد آب و هوایی و گرمسیری بودن این شهرستان نسبت به مناطق سردسیر، کوتاه شدن طول دوره کاشت تا تولید به دلیل تعداد بیشتر روزهای آفتابی و نیز افزایش ساعات آفتابی روز و در نتیجه تولید محصول نوبرانه تمایل بیش از پیش گلخانه‌داران منطقه به کشت و پرورش این محصول را در پی داشته است.

سیفی با بیان اینکه کشت توت ‌فرنگی در جیرفت از اواسط آبان ماه آغاز شده و تا نیمه اول آذر ماه ادامه دارد، عنوان کرد: جیرفت جزو معدود مناطقی در خاورمیانه است که در این فصل توت ‌فرنگی به صورت خارج از فصل و گلخانه‌ای کشت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: حدود 60 هکتار از گلخانه‌های شهرستان جیرفت به کشت توت ‌فرنگی اختصاص پیدا کرده است که تاکنون 50 هکتار کشت شده است.

سیفی تصریح کرد: برداشت این محصول از اواسط دی ماه آغاز می‌شود و تا اواسط اردیبهشت ماه مردم ایران از طعم شیرین توت‌ فرنگی سالم جیرفت بهره می‌برند.

وی متوسط عملکرد این محصول را در یک سال زراعی حدود 25 تن در هکتار عنوان کرد و افزود: پیش‌بینی می‌شود بیش از یک‌هزار و 500 تن محصول توت‌ فرنگی تا پایان فصل برداشت در گلخانه‌های این شهرستان تولید شود.

انتهای پیام/80007/آ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول