اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بازرسی کل کشور:

فساد اخلاقی در جوامع غرب ریشه در حاکمیت ناسالم آنها دارد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت:‌ حاکمیت سالم در رأس جامعه سالم قرار دارد و فساد اخلاقی در جوامع غرب ریشه در حاکمیت ناسالم آنها است.

فساد اخلاقی در جوامع غرب ریشه در حاکمیت ناسالم آنها دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی در جمع بیش از یک‌هزار فعال تشکل‌های دانشجویی در مشهد اظهار داشت: با توجه به اینکه در آستانه ماه محرم قرار داریم باید با خلوص نیت در جهت عبرت‌گیری، الهام‌گیری و تکامل فکری و معنوی از حماسه‌های عاشورا گام برداریم.

وی افزود: حماسه عاشورا به معنای فراگیری راه و رمز زندگی و جاودانگی برای دنیا و آخرت بوده و این خود نشان‌دهنده جایگاه عظیم ولایت و امامت در جهان‌بینی الهی است.

پورمحمدی با اشاره به تأکید قرآن در آیات متعدد مبنی بر «اطیعوالله و اطعیوالرسول» خاطرنشان کرد: در طول تاریخ مبحث انبیا با عنوان راهنمایان بشر، بساط هدایت الهی، مبشران، حافظان و مجریان پیام الهی پیوسته در جریان بوده و خداوند نیز در قرآن کریم به طور مکرر به این دعوت الهی اشاره می‌کند.

وی تصریح کرد: اطعیوالله به معنای اطاعت از فرمان خدا است و در ادامه با بیان اطعیواالرسول از بندگان اطاعت و فرمانبری از رسول خدا را با عنوان مبلغ و حافظ دین می‌خواهد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور امامت‌شناسی و امام‌شناسی را محور اصلی زیارت ائمه اطهار دانشت و افزود: در زیارت باید تمام ابعاد روحی و انسانی پرورش یابد و علاوه بر تلطیف روح و قوت حس معنوی به موازات، عقلانیت و معرفت‌شناسی امام صورت گیرد.

وی یادآور شد: بحمدالله بُعد معرفتی در زیارت ارتقاء یافته و امروز محافل، سخنرانی‌ها، کارگاههای تبادل‌نظر در مباحث امام شناسی و دینی بیانگر این مسئله است.

پورمحمدی با استناد به آیات قرآن مبین اظهار داشت: خدای متعال در آیات خود به طور مکرر دین را مسیر دستیابی بشر به کمال، مدارج عالی اسلامی، کرامت و غنای جوهره وجودی توصیف می‌کند و رویگردانی از دین را سبب متضرر شدن انسان می‌داند.

وی ادامه داد: خداوند در آیات خود تأکید دارد که رویگردانی انسان از دین الهی سبب خاموشی مشغل هدایت انسان نبوده بلکه این نورانیت امتداد یافته و تنها حاملان مشعل هدایت، بندگان پسندیده خدا سپرده می‌شود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه انبیاء و معصومین به منزله محبوبان خدا هستند، اذعان داشت: خداوند بندگان خاص خود را پیش از ارادات آنان، دوست دارد و در واقع پاکی، نور و خلوص مؤمن را در جایگاهی قرار می‌دهد که خداوند دوستدارشان است و از این حیث نبی مکرم اسلام را حبیب‌الله می‌خوانند.

پورمحمدی خطاب به دانشجویان فعال فرهنگی مذهبی و سیاسی گفت:‌ از منظر اسلام، رهبران جامعه دینی باید خاک‌سارترین انسان‌ها در برابر ضعفای جامعه و مستحکم‌ترین دژ در مقابل کفار و دشمنان الهی باشند.

وی با تأکید بر الگوگیری از سیره امیرالمؤمنین علی (ع) یادآور شد: علی (ع) با وجود شخصیت الهی و بزرگ، آنچنان منیت‌ها را در خود نابود کرد که پس از شهادتش ضعیف‌ترین و آسیب‌پذیرترین اقشار جامعه پی به رهبریت ایشان بردند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: ویژگی بارز رهبر حکومت در قرآن بارها بیان شده و از آنان خواسته که در برابر کافران انسانی نستوه، قوی و قدرتمند باشند و نمونه‌ این رهبر را در انقلاب اسلامی خود به وضوح شاهد هستیم.

پورمحمدی با تطابق ویژگی بارز رهبر دینی از دیدگاه قرآن و شخصیت رفیع امام راحل (ره)‌ خاطرنشان کرد: نمود عینی این خصلت رهبر دینی در قرآن در امام راحل (ره) تجلی یافت و زمانی به اوج رسید که امام خمینی در بیانات خود بارها تأکید بر این داشت که «به من خدمتگزار بگویید نه رهبر جامعه» و این همان انسانی است که در برابر استکبار با صلابت می‌گوید آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و همچنین تاریخ کمونیست را به موزه‌ها باید سپرد.

وی اضافه کرد:‌ امام راحل (ره)‌ و در عصر حاضر رهبر معظم انقلاب به همراه ملت غیور ایران مستحکم در برابر تخریب، اتهام و تمسخر دشمنان ایستاده‌اند و تحجر، واپس‌زدگی، عقب‌ماندگی و ذهن‌‌های سنگواره را از دیدگاه آنان تبدیل به دژه‌های دینی، علمی و فرهنگی کرده‌اند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور حاکمیت سالم اسلامی را مبنای توسعه‌بخشی و ارتقاء دانست و گفت: پیامبر، پیام‌رسان الهی است و مجری احکام الهی در زمین؛ سلامتی جامعه ریشه در حاکمیت سالم داشته و فساد غرب، بی‌بندوباری، لغزش‌ها و دیگر رذائل اخلاقی در جوامع غرب ریشه در حاکمیت ناسالم، اسیر و فاسد بی‌بندوبار آنها دارد.

پورمحمدی تصریح کرد:‌ بها دادن به سنت نماز، برپاداری نماز و احیای نماز پرشکوه قله‌ دین‌داری و معرفت الهی است؛ قرآن با بیان «یؤتون الزکات» محور تنظیم عدالت اقتصادی و اجتماعی را زکات می‌داند و به دنبال آن با بیان «هم الراکعون»، مفسران از آن تعبیر به اعطای انگشتر امیرالمؤمنین به فقیر در رکوع دارند و این مبین رهبری است که در همه حال حتی روحانی‌ترین لحظات از فقرا و عدالت اجتماعی غافل نیست.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور پیروزی، پیشرفت و تکامل فکری و معنوی را در سایه عدالت اجتماعی و نظام اسلامی دانست.

انتهای پیام/صا/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول