اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان کل کشور تأکید کرد

آبروی مدعیان مبارزه با فساد در گرو برگرداندن خاوری به ایران

خبرگزاری فارس: دادستان کل کشور آبروی کشورهای مدعی مبارزه با فساد را در گرو برگرداندن خاوری به ایران دانست.

آبروی مدعیان مبارزه با فساد در گرو برگرداندن خاوری به ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای بعد از ظهر امروز شنبه در حاشیه مراسم تودیع و معارفه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان همدان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه جلسه بعدی رسیدگی به پرونده اختلاس 3 هزار میلیاردی فردا برگزار می‌شود، افزود: الان تعدادی پرونده در دادگاه است که امیدوارم هرچه زودتر آخرین دفاع از آنها گرفته شود و نسبت به این افراد حکم صادر شود و برای بقیه نیز به تدریج کیفرخواست صادر شود.

وی تصریح کرد: علاوه بر افرادی که الان در دادگاه هستند برای 12 نفر کیفرخواست صادر شده است که اینها به دادگاه ارجاع داده می‌شود و بقیه نیز به تدریج که کیفر خواست‌هایشان صادر می‌شود، به دادگاه می‌روند.

* تخلف 100 میلیون یورویی اختلاس نیست

دادستان کل کشور در پاسخ به سؤالی مبنی بر اختلاس 100 میلیون یورویی اخیر در کشور نیز گفت: اولا این وجوه اختلاس نیست یعنی به اشتباه اختلاس گفته می‌شود چراکه این وجه بدون تضمین و وثیقه لازم در اختیار طرف قرار گرفته شده بود.

وی بیان کرد: در این رابطه بازرسی کل کشور متوجه این تخلف شد و به مسئولان ذی‌ربط اطلاع داد که در این راستا بخشی از آن جلوگیری شد یعنی از حدود 80 میلیون یورو این وجه، 9 میلیون یورو در اختیار آن فرد قرار گرفت اما جلوی بقیه آن گرفته شد.

اژه‌ای تصریح کرد: الان هم مسئولان قضایی بر آن هستند که برای 9 میلیون یورو باقیمانده هم وثیقه لازم اخذ شود و در این خصوص اختلاس صدق نمی‌کند.

* آبروی کشورهای مدعی مبارزه با فساد در گرو برگرداندن خاوری به ایران

وی در خصوص صحبت با پلیس بین‌الملل برای برگرداندن خاوری به ایران نیز اظهار کرد: اقدامات لازم حقوقی انجام شده و ما امیدوار هستیم که پلیس بین‌الملل و کشورهایی که مدعی مبارزه با فساد هستند این فرد که به طور حتم مستنداتی وجود دارد که در فساد بانکی دخالت داشته را تحویل ایران دهند.

دادستان کل کشور در خصوص اینکه اگر خاوری از سوی این کشورها برگردانده نشود، چه اقداماتی صورت می‌گیرد، گفت: امیدواریم این امر انجام شود اما اگر از سوی کشورها این مهم صورت نگیرد، آبروی خودشان می‌رود.

* احکام استفاده و توزیع شیشه بدون اغماض صادر می‌شود

وی در خصوص افزایش تولید شیشه در همدان نیز گفت: توصیه دارم که خود مردم و خانواده‌ها در دو بخش کمک کنند یکی اینکه مراقب خانواده خود باشند تا آلوده به این مواد نشوند و دیگری اینکه با پلیس، دستگاه قضایی و افرادی که دخیل هستند، همکاری کنند.

اژه‌ای با تأکید بر اینکه پلیس اقدامات جدی در این خصوص اتخاذ کند، افزود: در حال حاضر مواد روانگردان مثل شیشه که در ردیف مواد مخدر است مجازات سنگینی دارد به طوریکه احکام این جرائم بدون اغماض با جریمه‌های سنگینی مثل اعدام برخورد می‌شود.

* از حکم انفصال شهردار همدان خبر ندارم

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه که حکم انفصال شهردار همدان صادر شده و شاهد عدم اجرای آن از سوی دیوان عدالت اداری هستیم، افزود: از این مورد خبر ندارم اما اگر احکام به طور صحیح و به موقع اجرا شود، بسیار اثرگذار است.

دادستان کل کشور در پایان در خصوص ممانعت راه‌های نفوذ برای عدم اختلاس‌های جدید بیان کرد: بازرسی کل کشور، نظارت بانک مرکزی و سایر دستگاه‌ها آسیب‌شناسی‌هایی داشته که امیدواریم اینها کارگشا باشد تا دیگر چنین تخلفات اقتصادی تکرار نشود.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول