اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اردبیل در مجلس:

اعتبار ارزی 550 میلیون دلاری پتروشیمی اردبیل اختصاص نیافت

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: به رغم وعده‌های گذشته 550 میلیون دلار تسهیلات ارزی راه‌اندازی کارخانه پتروشیمی اردبیل اختصاص نیافت.

اعتبار ارزی 550 میلیون دلاری پتروشیمی اردبیل اختصاص نیافت

کمال‌الدین پیرمؤذن امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار داشت: قرار بود 550 میلیون دلار به طرح پتروشیمی اردبیل اختصاص یابد و با توجه به اینکه بیش از 20 درصد این طرح دولتی است سهم دولت باید از طریق صندوق توسعه ملی پرداخت می‌شد که تاکنون این امر صورت نگرفته است.

وی تصریح کرد: طبق اصل قانون اساسی ما تذکر لازم را در این زمینه به رئیس جمهور اعلام کردیم و خواستار تخصیص رقم تعیین شده از محل صندوق توسعه ملی هستیم در حالی که مسئولان مدعی هستند سهم دولت از صندوق توسعه ملی قابل پرداخت نیست.

پیرمؤذن خاطرنشان کرد: اقتصاد کشورمان سال‌ها است که برخلاف انتظارات و برخی مطالبات عمومی در یک فضای مه‌آلود قرار گرفته به طوریکه واحدهای تولیدی و صنعتی ما دچار مشکلات و تنگناهای اقتصادی متعددی هستند.

این مسئول اضافه کرد: بخش عظیمی از این نابسامانی‌ها ناشی از سوء مدیریت در عرصه هدایت درآمدهای حاصل از هدفمند کردن یارانه‌ها است و بخشی نیز مربوط به برداشت‌های غیرقانونی و خسارت بار از صندوق توسعه ملی می‌باشد که کسری بودجه واقعی را به وجود آورده است.

وی بیان کرد: اختصاص اعتبار از طریق صندوق توسعه ملی برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در قالب مهر ماندگار که هنوز به سرانجام نرسیده جفایی در حق سایر مجموعه‌ها است که سال‌ها به مانند پتروشیمی اردبیل چشم انتظار تخصیص آن هستند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: قرار بود این سهم از محل بازنشستگان بانک ملی برای احداث کارخانه پتروشیمی اردبیل اختصاص یابد که تمام مبالغ صندوق توسعه ملی به دلیل آن که صرف جبران کسری بودجه مهر ماندگار شده تنگناهایی را برای سایر مجموعه‌ها و واحدهای تولیدی به وجود آورده است.

در اوج محرومیت‌ها عده‌ای به دنبال ثروت‌اندوزی هستند

پیرمؤذن با یادآوری اینکه با نام عدالت، بی‌عدالتی‌هایی را شاهد هستیم که عرصه خدمت‌رسانی را با مشکلاتی روبه‌رو کرده است، گفت: چگونه است که مدرسه‌ای در دوردست‌ترین منطقه پیرانشهر به دلیل گازکشی نشدن دچار حادثه‌ای تأسف‌بار شود که دختران و آینده‌سازان این کشور در آتش بسوزند در حالی که ارز این کشور به صرافان مسئله‌دار و وارد‌کنندگان مرفه بی‌درد اختصاص می‌یابد که ماشین‌های لوکس را وارد این کشور می‌کنند.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان افزود: علی‌رغم اینکه دولت وعده داده بود نفت را سر سفره‌ها می‌آورد تا شریک درد و مشکلات مردم شود امروز شاهد آن هستیم که نه تنها نفت سر سفره نیامده بلکه بر معضلات و نارسایی‌ها افزوده شده است.

وی تصریح کرد: به جای حمایت از سرمایه‌گذاران عده‌ای با سوداگری سعی می‌کنند حق را ناحق جلوه دهند در حالی که امام صادق(ع) به صراحت فرموده است «انسان به مرحله فقر، نیاز و گرسنگی نمی‌رسد مگر اینکه عده‌ای تبهکار سوداگرانه در عرصه حاضر باشند».

پیرمؤذن خطاب به رئیس جمهور خاطرنشان کرد: ما از رئیس جمهور انتظار داریم که بر مدار قانون رفتار کرده و از تخصیص اعتبار به پروژه‌هایی همچون پتروشیمی اردبیل و گازرسانی به مناطق، روستاها و مدارس دورافتاده غفلت نکند.

وی مهم‌ترین کانون گسترش فقر و فساد در کشورمان را کانون‌های قدرت و ثروتی دانست که همچون زالو به جان این ملت افتاده‌اند و از هر شیوه‌ای سعی می‌کنند برای جیب خود منفعتی حاصل کنند که ما قطعاً با تحقیق و تفحص علی‌وار و مدرس‌گونه سعی می‌کنیم تمام مسئولان را مجاب به جوابگویی کنیم.

پیرمؤذن بیان کرد: دولت باید در بودجه سال آینده به گونه‌ای رفتار نکند تا همه مسایل را سهل‌انگارانه به دولت بعدی منتقل کرده و ضعف‌ها را لاپوشانی کند بلکه باید بودجه سال آینده به گونه‌ای بسته شود تا مردم با تورمی کمتر قدرت خرید بیشتری را داشته باشند.

این مسئول پرداخت مطالبات پیمانکاران، تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام، تلاش برای جهش صادرات غیرنفتی و پایان دادن به بخشنامه‌های ضد و نقیض و فلج‌کننده را از شاخصه‌ها و برجستگی‌های بودجه سال آینده اعلام کرد و ادامه داد: امروز شاه بیت حل مشکلات مردم معضلات اقتصادی و اجتماعی کشور، توجه به نقش مدیریتی زمان در راه رسیدن به اهداف و فعالیت‌ها است.

وی در پایان سخنان خود گفت: باید در این اوضاع و احوال به گونه‌ای اقدام کنیم تا با کمترین مشکل نارسایی‌های جامعه را بیش از گذشته برطرف کرده و به سمت تکامل و تعالی به پیش برویم.

انتهای پیام/62001/ح/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول