اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس:

یارانه یکسال استان معادل ساخت یک کارخانه پتروشیمی است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یارانه یکسال کهگیلویه و بویراحمدی‌ها معادل ساخت یک پتروشیمی است، گفت: افزایش یارانه‌ها سبب کاهش سرمایه‌گذاری می‌شود.

یارانه یکسال استان معادل ساخت یک کارخانه پتروشیمی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، غلامرضا تاجگردون امروز در جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی گچساران، با موضوع اقتصاد مقاومتی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا پرداخت یارانه‌های نقدی تداوم دارد، اظهار کرد: به طور قطع پرداخت یارانه‌های نقدی به مردم ادامه پیدا می‌کند.

وی با اشاره به فواید اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و نقش آن در افزایش توان خرید دهک‌های پائین جامعه افزود: با این همه گسترش و افزایش مبلغ یارانه‌های نقدی به ضرر اقتصاد کشور است و این گسترش به هر شکل و روشی اجرایی شود، سبب اثرات بسیار بد تورم می‌شود.

تاجگردون در ادامه ابراز داشت: با مبلغ یکسال توزیع یارانه‌های نقدی کهگیلویه و بویراحمد می‌توان یک کارخانه پتروشیمی ساخت یعنی پول دریافتی هر ماه مردم در سال، معادل ساخت یک کارخانه پتروشیمی است.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی و نائب رئیس کمیسیون بودجه متذکر شد: هرگونه گسترش و افزایش یارانه‌های نقدی سبب کاهش حجم سرمایه‌گذاری در سطح کشور می‌شود.

تاجگردون در پاسخ به سئوال دیگری با مضمون نقش بهبود روابط بین‌الملل ایران اسلامی در بهبود اقتصاد کشور خاطرنشان کرد: هر میزان روابط ایران اسلامی با دیگر کشورها بهبود پیدا کند، وضعیت اقتصاد نیز بهتر می‌شود و من مطمئن هستم درایت مقام معظم رهبری این موضوع را حل می‌کند تا مانع از فشار بیشتر بر مردم شود.

وی در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر دریافت ماشین 50 میلیون تومانی و وام 130 میلیون تومانی از مجلس شورای اسلامی گفت: از طرف مجلس شورای اسلامی خودروی پژوی GLX برای انجام امورات نمایندگان به صورت امانی به نمایندگان واگذار می‌شود که البته من و نماینده بویراحمد این خودروها را تحویل نگرفتیم.

تاجگردون یادآور شد: در زمینه دریافت وام 130 میلیون تومانی نیز مجلس این مبلغ را به عنوان وام رهن منزل به برخی نمایندگان داده است که البته من به دلیل داشتن خانه از این وام نیز استفاده نکردم.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه چه راهکارهای برای جلوگیری از افزایش نرخ تورم در شرایط کنونی وجود دارد، عنوان داشت: بر پایین آمدن نرخ تورم در وضعیت کنونی نمی‌شود حساب باز کرد.

* رشد نرخ ارز، غیرمعقول است

تاجگردون با بیان اینکه سئوال مردم این است که آیا ارز دو هزار و 500 تومانی افزایش یافته را کاهش داد، تصریح کرد: به عنوان کارشناس اقتصادی به این سئوال جواب منفی می‌دهم، البته این عدد هم مناسب نیست.

وی بیان داشت: هم قانون برنامه و هم سیاست‌های کلی باید نرخ ارز را به گونه‌ای تنظیم می‌کرد که سال به سال رشد معقول و منطقی پیدا می‌کرد.

تاجگردون با بیان اینکه مهم‌ترین فاکتور کاهش نرخ ارز دولت است، تأکید کرد: مصرف دولت از بودجه عمومی باید همسطح ارز کاهش پیدا کند.

نائب رئیس کمیسیون بودجه مجلس شورای اسلامی یادآور شد: سیستم ما در زمینه‌های پولی و بانکی مشکل دارد و در این قضیه اگر این را سالانه کم کنیم یعنی از نفت کمتر خرج کنیم، انتظار وضعیت بهتر دور از دسترس نیست.

تاجگردون در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر خوب جلوه دادن شرایط اقتصادی کنونی توسط مسئولان و نمایندگان گفت: سعی ما بر خوب جلوه دادن شرایط کنونی اقتصادی نیست و بیشترین نگرانی ما از بد جلوه دادن شرایط کنونی به مردم است.

وی تصریح کرد: در شرایط فعلی تشویش اذهان برای فرافکنی را قبول ندارم اما اعتقاد من بر این است که مردم باید از وضعیت کنونی اطلاع داشته باشند، مراکز دانشگاهی و دانشجویان نیز باید بررسی، تجزیه و تحلیل شرایط کنونی بپردازند.

حاشیه‌ها:

* جلسه در سالن آمفی تئاتر دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی گچساران برگزار شد که عدم نصب بنر و یا نوشته‌ای در ورودی، راهروها و تا نزدیک محل برگزاری نشست، سبب سردرگمی دانشجویان و بی‌اطلاعی برخی دیگر از دانشجویان از برگزاری این جلسه شده بود.

* کوچک بودن فضای برگزاری جلسه و به گفته مسئولان استقبال زیاد دانشجویان برای حضور در این جلسه، ایستاده و دنبال کردن جلسه به صورت ایستاده توسط تعدادی از دانشجویان مشکل همیشگی این جلسات است که مسئولان برگزاری با توجیه «استقبال پرشور» همچنان قصد رفع این مشکل را ندارند.

* یکی از دانشجویان خواستار توضیح تاجگردون در رابطه با دریافت و قبول خودروی 50 میلیون تومانی و هزینه 130 میلیون تومانی مسکن شد.

تاجگردون در این زمینه ابراز داشت: من حتی خانواده خود را نتوانستم قانع کنم که چنین چیزی صحت ندارد.

وی یادآور شد: خودروی پژوی 405 و ودیعه مسکن 130 میلیون تومانی برای رهن منزل به نمایندگان داده شد که من بخاطر داشتن منزل شخصی در تهران قبول نکردم.

* عمده سئوالات دانشجویان پیرامون ضعف مدیران شهرستان و عملکرد مدیران شهرستان بود که تاجگردون از پاسخگویی به این‌گونه سئوالات خودداری کرد.

حاشیه‌نگاری از معصومه بوستانی

انتهای پیام/82001/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول