اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر نفت خبر داد

ساخت 70 درصد پتروشیمی کاویان توسط متخصصان داخلی

خبرگزاری فارس: معاون وزیر نفت از ساخت 70 درصد پتروشیمی کاویان توسط متخصصان داخلی خبر داد و گفت: ساخت داخل بیش از 70 درصدی در این مجتمع، نمود واقعی اتکا به توان داخلی و خودباوری است.

ساخت 70 درصد پتروشیمی کاویان توسط متخصصان داخلی

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، عبدالحسین بیات عصر امروز در نشست منطقه‌ای مدیران عامل شرکت‌های تولیدی در عسلویه اظهار داشت: صنعت نفت در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی در مسیر رشد و توسعه در حرکت است و به موفقیت‌های ارزشمندی نیز رسیده‌ایم.

وی افزود: حمایت از تولیدکنندگان داخلی و تقویت این قشر از مهم‌ترین اولویت‌های صنعت نفت است و هم‌اکنون با تکیه بر توان و تخصص نیروهای توانمند و متخصص داخل به بسیاری از اهداف رسیده‌ایم.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی در ادامه با اشاره به موفقیت‌های مجتمع پتروشیمی کاویان خاطرنشان کرد: این مجتمع در سال تولید ملی و با وجود همه مسائل با پارامترهای خوبی به تولید رسید.

بیات تصریح کرد: در ابتدای کار احداث این مجتمع، قرارداد خارجی آن لغو و قرار شد این مجتمع کپی پتروشیمی آریاساسول باشد که البته این اتفاق نیفتاد و همه این مجتمع دوباره از سوی مهندسان ایرانی طراحی شد.

معاون وزیر نفت از ساخت 70 درصد پتروشیمی کاویان توسط متخصصان داخلی خبر داد و اذعان داشت: ساخت داخل بیش از 70 درصدی در این مجتمع در واقع نمود واقعی اتکا به توان داخلی و خودباوری است.

بیات گفت: امروز تمام شاخص‌های انقلاب اسلامی به عنوان مطالبات مردم در صنعت پتروشیمی خودنمایی می‌کند.

وی در ادامه از ارسال اتیلن به کرمانشاه از طریق خط لوله اتیلن غرب خبر داد و افزود: اکنون پتروشیمی اروند، اتیلن مورد نیاز خود را از طریق این خط دریافت می‌کند و کشتی‌ که از عسلویه به اروند اتیلن منتقل می‌کرد، برای صادرات اختصاص یافته است.

معاون وزیر نفت ادامه داد: با رسیدن اتیلن به کرمانشاه، این مجتمع نیز، روند راه‌اندازی خود را به زودی طی خواهد کرد.

بیات اظهار داشت: باید دست به دست هم دهیم و با همه توان و امکانات موجود در راستای رشد و پیشرفت صنعت پتروشیمی حرکت کنیم.

انتهای پیام/2451/ش/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول