اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی مجمع نمایندگان استان اردبیل:

پتروشیمی اردبیل بی‌نصیب از تسهیلات صندوق توسعه ملی

خبرگزاری فارس: دبیر و سخنگوی مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: امکان پرداخت اعتبار به پتروشیمی اردبیل از طریق صندوق توسعه ملی وجود ندارد.

پتروشیمی اردبیل بی‌نصیب از تسهیلات صندوق توسعه ملی

کمال‌الدین پیر‌موذن امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: اخیراً با معاون برنامه‌ریزی و راهبردی رئیس جمهور نشستی را داشتیم تا از محل صندوق توسعه ملی مبلغی را برای پتروشیمی اردبیل اختصاص دهند که به صراحت اعلام کردند ما با کسری بودجه رد این صندوق مواجه هستیم.

وی خاطرنشان کرد: قطعاً دولت دیگر نمی‌تواند از این صندوق برداشتی را داشته باشد چرا که سقف 20 درصدی برداشت تکمیل شده و امکان برداشت غیر‌ضرور وجود ندارد.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان اردبیل یادآور شد: قرار بود 550 میلیون دلار از طریق این صندوق به پتروشیمی اردبیل اختصاص یابد که مسئولان کشوری اعلام کردند امکان ندارد چنین اعتباری را تزریق کنیم.

پیرموذن در خصوص ادغام احتمالی وزارت راه و شهرسازی با ارتباطات گفت: در این زمینه رایزنی‌هایی آغاز شده اما به نظر می‌رسد مجلس با آن مخالفت کند.

شهرداری تهران نیز در آلودگی اخیر بی‌تقصیر نیست

این مسئول با ابراز گلایه از شهردار تهران در وضعیت نابسامان آلودگی هوا در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: مجلس در صدد تحقیق و تفحص از سازمان محیط زیست است تا واقعیت این امر مشخص شود که چه کسانی در این نابسامانی دخیل هستند.

پیر‌موذن با بیان اینکه اظهارات ما در مجلس مستند و بر اساس شواهد است، افزود: آنهایی که ادعا می‌کنند نمایندگان آمار و ارقام فضایی ارائه می‌کنند باید به عملکرد ناقص خود مراجعه کنند و ببینند که نماینده ملت چگونه بر اساس مستندات اعلام می‌کند 23 هزار خودروی لوکس وارد این کشور شده و 11.4 میلیارد دلار ارز این کشور چگونه توسط هشت صراف و رانت‌خوار حیف و میل شده و یا ده‌ها قلم کالای غیر‌ضرور با دلار دولتی وارد این کشور شده است.

وی ادامه داد: همه این اظهارات مرجع و استناد قانونی دارد و نباید مسئول استانی به خود اجازه دهد در حق نماینده مردم سخنان بی‌ربطی را اعلام کند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل تصریح کرد: اگر دولت در این زمینه صادقانه عمل می‌کند باید به بانک مرکزی اجازه دهد در مجلس حقایق را بازگو کند و ما در تعجب هستیم که چگونه به رئیس کل بانک مرکزی اجازه نمی‌دهند در این زمینه شفاف‌سازی کند.

انتهای پیام/62001/غ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول